Toon posts:

L2 cache enabled = reboot/crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet meer wanneer dit is begonnen, maar ik ben zo ver gekomen dat ik denk dat het echt een cache probleem is geworden.

Mijn computer reboot zichzelf nog steeds om de x aantal minuten/uren zonder alle caches, en het is ook nog eens ontiegelijk langzaam.

Maar al sik l2 cache enable crasht het gelijk bij start up screen van win xp

en als ik dat overleef na 10 keer crash/rebooten dan crasht/reboot het sneller dan alle caches disabled

help? :(

heb een intel celeron 566

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

1)Heb je je PC overclocked?
2)CPU temps?
3)Check je geheugen eens met memtest86
4)Check je voeding eens, kijk eens of het voltage ed. goed zijn.
5)Hoe werkt het na een format?

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen overclocking
CPU temps? Voltage? De laatste 2 zijn nowhere near waar ze moeten zijn maar weet niet hoe ik dat moet fixen
Memtest?
Voeding moet goed zijn, heb vorige week een nieuwe voeding gekocht voor dit probleem, helaas geen veranderingen, format en reinstall heeft ook geen nut, nog steeds zo :(

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:00:
CPU temps? Voltage? De laatste 2 zijn nowhere near waar ze moeten zijn maar weet niet hoe ik dat moet fixen
Over welke waarden praten we dan en wat zijn ze?

Verwijderd

Topicstarter
Er ik geloof de een na laatste en de laatste van 12.000
waar het 12.000 moet zijn staat er bij mij 0,173.... "geregistreerd"
voeding is het niet
dus ik snap verder niet waar het aan kan liggen
maar probeer gewoon een voor een de problemen te bekijken

:(

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:40

boesOne

meuh

Ik denk dat of je spanningsregulators op je mobo niet ok zijn of dat je cpu niet doet wat ie moet doen. Dit kan ook samenhangen.. Wellicht gaat de L2 cache op hol door de hoge voltages.
Geheugen ben je zo achter met memtest (als die niet crashed dan...)
Mobo + cpu combo is wat lastig te testen zo. Heb je de mogelijkheid je cpu in een ander bordje te checken ?
Lijkt me een zeer verhelderende test..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Heb je getest of het wel aan je cpu zit?

Want als je L2Cache enabled en daarna dat ie crash is wel erug absurd.

(Offtopic...
Is je achternaam "woo"?
Zoja kan ik effe langs komen om te checken...
Voor mijn familie doe ik alles 4 free)

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik gisteravond zitten werken met wat tweaks die ik had gevonden online zonder mijn reg te backuppen ( i know stom stom ) en had ik deze command
Rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks
uitgevoerd. en mijn comp loopt nu zelfs heel vaak vast als ik ff 5 minuten niets doe
ik ben bij registry dit van 1 terug naar 0 gaan zetten maar er is niet veel veranderd :(

de voltages voor de laatste 2 zitten overigens heel ver onder wat ze moeten zijn, dus dat kan ook een probleem zijn ( maar dat is weer gerelateerd aan mijn monitor errors maar daar heb ik het nog wel een keer over )

Er Chappie, hoe bedoel je precies?
kast open doen en kijken op mijn l2 cache er aan vast zit?
en nee achternaam is niet woo :)

extra
oh jah, als ik mijn l2 hier verander naar 256 of 512, maakt dat wat uit? ( in win reg )
heb vandaag gedaan, daarna in bios l2 enabled en tweakxp gaf aan dat ik l2 cache iets heb, en dan crasht die weer etc :(

ik snap het niet meer hoor ;(

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:31:
de voltages voor de laatste 2 zitten overigens heel ver onder wat ze moeten zijn, dus dat kan ook een probleem zijn ( maar dat is weer gerelateerd aan mijn monitor errors maar daar heb ik het nog wel een keer over )
ik snap het niet meer hoor ;(
Als je 5volt ver eronder zit heb je het probleem gevonden. Rest alleen nog de vraag hoe je monitor dat zou moeten beinvloeden?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat kan ik je wel vertellen
alleen reageren nadat mijn comp al ong 5 minuten aanstaat, en dan resetten.

Maar met dat probleem kan ik voorlopig nog wel leven, dat mijn comp om de x minuten uit zichzelf reboot en nu ook nog eens af en toe vastloopt is een pain :(

ik heb bij recover de auto reboot op fouten al lang uit gezet en nog steeds zulke vage fouten :(

Verwijderd

Eeen ander cpu effe proberen.
Pagina: 1