zou het lukken minder dan 300W met T-Bird

Pagina: 1
Acties:

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Er was laatst al een post, maar zijn er meer mensen met een Athlon en GEEN 300wat Voeding?
Ik heb een (goeie?) 235 wat kast, en wil een T-bird 800 kopen met een A7V of een KT7.
zou dat lukken? (ervaring)

p.s. als ik een Raid koop, dan moet ik toch min. 3 IDE HD's heben?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

deze vraag heb ik ook een tijdje geleden gepost en het advies was om gewoon te kijken of het stabiel werkt en anders een goeie voeding te kopen.
Ik weet niet hoeveel kaarten, hd's en andere dingen je erin wilt stoppen, dus je moet het maar gewoon proberen lijkt me.
1 ding is zeker. Je moet nooit bezuinigen op je voeding. Koop dus beter maar gelijk een goeie 300 watt bij oc-shop ofzo.

Verwijderd

Met voedingen heb je 2 soorten. Merkvoedingen die gewoon continue bijna het maximum (piek) vermogen kunnen leveren en goedkope voedingen die het opgegeven piekvermogen nooit zullen halen. Hooguit vlak voor overlijden......

Heb je een goede 235 watt, dan lukt het gewoon. Het gaat om het piekvermogen opgegeven op de 3,3 en 5 volt lijn samen. Dit is doorgaans ongeveer 115 watt of meer. Staat er niets over dit vermogen, dan heb je vrij zeker geen merkvoeding.
Er kan natuurlijk wel een probleem ontstaan als je erg veel apparaten hebt hangen.
En ook met een goede voeding van 235 W belast je de 3,3 en 5 volt lijn bijna maximaal.

Koop een merkvoeding van 300W en je bent overal van af. Met een goedkope heb je dezelfde (of meer) risico's als een goede 235W....

Kijk eens op http://www1.amd.com/athlon/power

Succes!

Verwijderd

Voor zover ik weet heb je voor de RAID uitvoering twee IDENTIEKE IDE hd's nodig...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

voor raid heb je minimaal 2 schijven nodig al zijn er ook vormen waarbij je wel 3 of meer schijven nodig hebt.

je hebt trouwens niet persé identieke hdd's nodig. tis alleen wel zo dat de kleinste/traagste van de schijven bepalend is voor de snelheid en capaciteit die er uiteindelijk mogelijk is. daarom is het wel het beste om gelijkwaardige (maar niet persé identieke) schijven te gebruiken.

Verwijderd

Ik heb vorig jaar op de HCC een systeem gebouwd rond een athlon 500 op een asus K7M. Daarbij kocht ik een el cheapo bigtower met 250 watt voeding. Dat werkte prima, met de athlon op 550mhz (110*5) Nooit stabiliteits problemen. Ik besefte later dat ik daar nogal geluk mee had, een eerste generatie moederbord met een .25 micron athlon had soms met een 300watt voeding nog problemen.
Later heb ik een GFD gekocht, en ook maar gelijk een 300watt voeding. Ook weer el cheapo, 65 piek. Nu draaitie vrolijk op 735mhz (7*105), wederom zonder stabiliteits problemen. Ik heb nooit 735mhz met de 250watt voeding geprobeerd.
Zie maar wat je hieruit kunt opmaken :)

Gillish

• TonyTone
Thanks for the helpd so far! :)

Wat ik er aan wil hangen;
Geforce 1
2 HD's
2 NIC's
Soundblaster
DVD
Asus of Abit mobo met 128 mem

Oja, voor die RAID, was 2 HD's genoeg voor een stipe set zonder paratie? (moet ik toch weten eigenlijk |:( )

• TonyTone
Gillish
eh 65,- voor 300wat? Waar?

Verwijderd

ten eerste dat is zo'n crappy target voeding waar je niks aan heb. Ik heb momenteel een goieie 230watt voeding en mijn Tbird draat gewoon. Alleen heb ik hem nog niet geoc'ed want dat trek ie zeer waarschijnlijk niet

Verwijderd

Computer Planet in Haarlem, Leiden of Zaandam, hebben nog geen website.

Verwijderd

Ik heb een TB 800 met een brander cd rom speler matrox g400 netwerkkaartje SCSI kaartje SB live en zo'n 8 coolers en dat wil prima, maar ASUS Probe (monitoring progie) begint te zeiken dat mijn voltages zaken of soms stijgen (de -12V dan).
En dan zegt ie ineens dat mijn CPU temp 110 graden is en naar 3 seconden is ie weer 42,5 :) ! Echt heel raar !
Maar ik ga deze week even een Aopen kastje halen met 300 Watt voeding, lijkt me wel wat beter !

P.s. ik heb nu dus een 235 Watt voeding :( !
Pagina: 1