I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Wat is het probleem van een extra cookie? 20 bytes schijfruimte? Je kunt toch gewoon met notepad openen en kijken wat er in staat als je het niet vertrouwt
.
Professioneel Hyves-weigeraar
Als je graag wat meer Skyscrapers ziet dan andere bezoekers moet je idd dat cookie blokkeren.
Waar zou je uberhaupt cookies weigeren
.
Waar zou je uberhaupt cookies weigeren
Ik weiger bijna alle cookies. Waarom zou ik ze accepteren
. Als iemand info over mij wil opslaan doet-ie dat maar op z'n eigen systeem. User-prefs kunnen bijvoorbeeld ook prima in een database opgeslagen worden, die toch moet worden geraadpleegd om het wachtwoord te controleren.
Wachtwoorden en inlognamen onthoudt m'n browser wel als ik dat wil, dus ze zijn haast nooit echt nodig. Cookies worden vaak gebruikt voor dingen die ook met sessies op te lossen zijn.
Nu is het inderdaad wel handig dat ik automatisch ingelogd ben op Tweakers, dus een koekje daarvoor is okee.
Wachtwoorden en inlognamen onthoudt m'n browser wel als ik dat wil, dus ze zijn haast nooit echt nodig. Cookies worden vaak gebruikt voor dingen die ook met sessies op te lossen zijn.
Nu is het inderdaad wel handig dat ik automatisch ingelogd ben op Tweakers, dus een koekje daarvoor is okee.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Dat is een veilige gedachte.Als iemand info over mij wil opslaan doet-ie dat maar op z'n eigen systeem.
Dan heb je nog altijd een cookie nodig om naar een sessie te verwijzen (of je moet de sessie ID in de URL stoppen, maar dat is ranzig).Wachtwoorden en inlognamen onthoudt m'n browser wel als ik dat wil, dus ze zijn haast nooit echt nodig. Cookies worden vaak gebruikt voor dingen die ook met sessies op te lossen zijn.
Alles serverside opslaan (dus met elke requests een update query naar de sessietabel, ook voor anonieme users) levert een hoop onnodige serverload op.