Toon posts:

MYSQL (id prob)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een db die ik gebruik voor het opslaan van mijn mailingadressen voor de mailinglist. Mensen kunnen zich in-en uitschrijven maar als der iemand uitschrijft gaat die id verloren. Is er in mysql een commando ofzo dat ervoor zorgt dat alle id's terug geordent worden of de nieuwe invoering een oud id gaat gebruiken?

Dank bij voorbaat

ps: antwoord mailen naar niemand als het mogelijk is.

Greetz

[ Voor 0% gewijzigd door D2k op 08-10-2002 16:40 . Reden: D2k edit: mail getrasht ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

nee dat is er niet
en als je gaten erg vind moet je werken met bijv een extra rij "actief" met een 1 of een 0 als waarde en dan bij uitschrijven dit op 1 zetten
dan krijg je geen gaten in je id's

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Antwoorden worden niet gemaild, maar hier gepost.

Id's kun je niet recupereren AFAIK, en eigenlijk zie ik daar ook het nut niet van in. Een id is gewoon een intern/administratief gegeven, en het zou eigenlijk geen donder mogen uitmaken wat het id nu precies is.

https://fgheysels.github.io/

• baggah
  • Laatst online: 28-08 22:47
Als je in mysql auto_increment voor je id hebt gekozen zullen ooit je oude id's gebruikt worden.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, die is er niet.

Het opschuiven kan niet, anders zouden allemaal foreign verbindingen ook allemaal meeveranderd moeten worden, oude links kloppen mischein niet meer enz enz enz.. (bedenk maar eens wat er allemaal zou moeten gebreuren met je posts ed hier op tweakers waneer je een ander ID zou krijgen)

Het nieuwe ID in de lege plekken laten zoeken is redelijk inefficient. Daarnaast is de range van een integer zo groot dat je wel een heel grote mail list moet hebben voordat ie helemaal op is en het echt neipend gaat worden dat er wat gaten tussen zitten...(en als het dan vol raakt, dan maak je er toch een bigint van)

Waarom is het eigenlijk nodig? 'Gaten' in het ID verloop wordt alleen maar als 'vervelend' ervaren door sommige mensen die er naar kijken.. De computer heeft er helemaal geen last van...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• baggah
  • Laatst online: 28-08 22:47
Trouwens in ms-access kan je vals spelen door een record met het hoogste id aan te maken.. waardoor hij weer van af onderaan begint te tellen. (bij autonummering)
Pagina: 1