Toon posts:

Portmappen icm DHCP server?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een getweakte alcatel modem (wie niet tegenwoordig)
En nu heb ik een HTTP server draaien op een van mij pc's op m'n netwerk. Nu zou ik (natuurlijk) graag willen dat die server vanaf het internet te bereiken is. Ik heb het Auto port mapping progje gebruikt (THX MIR!) en volgens mij is alles goed gegaan.
Als ik telnet naar m'n modem, nat intik, en dan list, zie ik staan dat poort 80 is doorgemapt van 0.0.0.0 naar 10.0.0.153 (de pc waar de server op draait dus). Helaas kan ik vanaf het internet niet op mijn server kijken :(
Ik maak gebruik van de DHCP server die de modem/router heeft. Zou dat het probleem kunnen zijn? (kan het nu niet proberen, want ik ben niet thuis). Is het trouwens mogelijk om 1 pc (de server) een vast ip te geven (10.0.0.153 in mijn geval) en de rest van de computers een ip van de DHCP server te laten krijgen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
nee, dat is niet het probleem. Het probleem zit waarschijnlijk in je poortmapping of in de firewalling. maak de mapping eens op de hand aan door effe te telnetten naar je modem, dan typ je in NAT
gevolgd door create protocol tcp inside_addr=10.0.0.153:80 outside_addr=xx.xx.xx.xx:80 (waarbij xx.xx.xx.xx het ipadres is dat je van je provider hebt gekregen)
doe dit nog een keer maar verander dan de 80 in 81 (je hebt namelijk 2 poorten nodig)
Ok, typ nu in save.
typ in exit
typ in ipconfig firewalling=off
de poortmappings zijn nu aangemaakt. Zorg ervoor dat ook op de pc met ip 10.0.0.153 poortje 80 en 81 niet geblocked worden door een firewall... (bij xp eraan denken dat deze een ingebouwde firewall heeft, en dat je die misschien nog uit moet zetten.)

hier moet het mee lukken

iRacing Profiel

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 16:30:
Ik heb een getweakte alcatel modem (wie niet tegenwoordig)
En nu heb ik een HTTP server draaien op een van mij pc's op m'n netwerk. Nu zou ik (natuurlijk) graag willen dat die server vanaf het internet te bereiken is. Ik heb het Auto port mapping progje gebruikt (THX MIR!) en volgens mij is alles goed gegaan.
Als ik telnet naar m'n modem, nat intik, en dan list, zie ik staan dat poort 80 is doorgemapt van 0.0.0.0 naar 10.0.0.153 (de pc waar de server op draait dus). Helaas kan ik vanaf het internet niet op mijn server kijken :(
Ik maak gebruik van de DHCP server die de modem/router heeft. Zou dat het probleem kunnen zijn? (kan het nu niet proberen, want ik ben niet thuis). Is het trouwens mogelijk om 1 pc (de server) een vast ip te geven (10.0.0.153 in mijn geval) en de rest van de computers een ip van de DHCP server te laten krijgen?
ik denk dat je je poortmap verkeerd gemaakt hebt, deze moet vanaf je externe ip naar een interne toe
verder maakt een dhcp server niet uit, je hoeft deze immers niet te gebruiken, en je kan ook static dhcp leases maken (of dat met jouw dhcpserver kan weet ik niet)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb zojuist geprobeerd wat Kroegtijger aangeraden heeft, maar het heeft niets uitgehaald :(
Nadat ik alles had ingetypt (ook save) deed ik list. Daar stond het volgende

Prot 6
Inside-address:port 10.0.0153:80
Outside-address:port XXX.XXX.XXX.XXX(mijn ip):80
Foreign-address:port 0.0.0.0:0
Flgs 19
Expir 4
State 3
Control

Bij port 81 staat hetzelfde, alleen bij expir staat 8 en bij state 9

Firewall heb ik ook uitgezet maar het helpt niet
Erg vreemd dat het niet werkt, mij server werkt wel, want als ik 10.0.0.153 intik in m'n explorer zie ik de webpagina van de server.
Weet iemand nog iets? ik heb alles wat op tweakers hierover staat al wel bijna geprobeerd :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hoe heb je het getest of je poortmap werkt?
Het Grote Poortmappingsverhaal
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

code:
1
2
3
4
5
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten.

Verwijderd

Als je een XS4ALL account heb , kun je de poortmapping vanaf thuis testen!
MBV shell account inloggen op unix systeem bij XS4ALL
Vervolgens kan je met commando
wget http://ip-adres/index.html
testen of poortmap werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd met een andere pc van mijn netwerk (10.0.0.150) de server te bereiken via mijn externe ip adres. En dat werkt niet. Er zijn overigens geen andere mappings met 81 of 80 als poort actief.
Ik heb geen XS4ALL account

Edit: Op de server staat Win2000 pro

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:54:
Ik heb geprobeerd met een andere pc van mijn netwerk (10.0.0.150) de server te bereiken via mijn externe ip adres. En dat werkt niet. Er zijn overigens geen andere mappings met 81 of 80 als poort actief.
Ik heb geen XS4ALL account

Edit: Op de server staat Win2000 pro
lees de faq, en het stukje wat ik daaruit gequote heb |:(
je kan vanuit je lokale netwerk niet je poortmap gebruiken van je externe ip, dus om die poort map te testen moet je dat bij iemand anders doen, of met een andere internet aansluiting (inbellen ofzo)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Erkens schreef op 08 oktober 2002 @ 19:27:
[...]

lees de faq, en het stukje wat ik daaruit gequote heb |:(
je kan vanuit je lokale netwerk niet je poortmap gebruiken van je externe ip, dus om die poort map te testen moet je dat bij iemand anders doen, of met een andere internet aansluiting (inbellen ofzo)
Of de proxy van je provider.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-Rob- schreef op 08 oktober 2002 @ 19:30:
[...]

Of de proxy van je provider.
in sommige gevallen werkt dat niet altijd, heb ik ervaren, en btw niet alle soorten poortmaps kan je opvangen met een proxy ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens,

Ik heb idd niet goed gelezen. 8)7 :X 8)7
Ik heb even ingebeld met een of ander inbel accountje en alles werkt! :)

Bedankt voor de reacties! _/-\o_

Gooi er maar een slot op, ik ben klaar

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Ik heb dat nu zeker al een meer dan 2 maand geleden in de FAQ gezet en toch zijn er nog altijd mensen die er zich aan laten vangen.

Maar zo komt altijd wel uit wie geen FAQ's leest...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.