xtra geheugen invloed op voltage?

Pagina: 1
Acties:

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
ik had vanmiddag een extra reepje 256mb sdram gekocht. Dus ik thuis alles gezellig erin zetten en booten. Krijg ik ineens een freeze in windows xp. Dus ik rebooten, weer een freeze |:(.

Ik heb m'n xp2100 staan op 13x140 en vcore 1.8, dus dat eerst maar eens allemaal terugzetten op default, en ja hoor, dan loopt windows wel normaal.

Na wat settings uitgeprobeerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat een verhoogde vcore de vastlopers veroorzaakt. Mijn vraag is: is dit inderdaad zo? Ik dacht dat extra geheugen nix uitmaakte voor cpu settings...

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
is ook zo, misschien heb je je geheugen op cas2 lopen en kan het nieuwe reepje dat niet aan?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
Alle hardware heeft natuurlijk voeding nodig. Geheugen dus ook (zeker als je het op die cas2 hebt laten lopen). Wat voor voeding heb je dan? Het mag nl niet echt tot fouten resulteren.

NB. Als het de voeding uit je sig specs is, lijkt me dat er iets niet helemaal goed is...

Verwijderd

Meer geheuge beteken ook meer stroomopname van je voeding.

Zet je spanning naar je geheugen 0,1 of 0,2Volt hoger. Dan is er wat reserve en zal eea wel goed werken.

Ook hebben de 256MB rammetje over het algemeen meer moeite met cas 2 settigs dan hun 128mb tegenhangers. terugzetten naar cas3 kan ook nog wel eens helpen.