Toon posts:

Tet Tut Nieuw Msi Moederbord!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een MSI 745 Ultra moederbord gekocht.
Videokaart herkend ie
Daarna komt keuze scherm om bios in te gaan

Begint ie met tet-tut-tet-tut constant door, kan ook niet in de bios komen.

Dit heeft volgens mij met de processor koeler te maken dat hij die niet detecteerd.
Dit is een arctic cool tc(temperatuur gestuurd) deze geeft volgens mij niet voldoende signaal door omdat ie amper draait. Ik heb hem 5 minuten tet-tut laten doen maar het gaat niet over. Processor(amd XP1700) wordt niet warm genoeg om de koeler sneller te laten draaien.

Heb ik het nou goed of is het heel iets anders?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
het kan zo zijn dat je bios "denkt" dat je cpu koeler helemaal niet draait (omdat hij te weinig toeren maakt) en daarom uit voorzorg je systeem niet op laat starten.

Er is een optie om dit uit te zetten in je bios, gewoon ff zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het, Heb net de processor koeler op de sys fan aansluiting op het moederbord gezet en een zwart wit draadje van de voeding(antec) op de processor koeler aansluiting gezet. En dat KUT!!! geluid is weg :9

Zo nu eerst efkes eten
Ik laat het nog wel efkes horen

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
dat leek mij idd ook de juiste oplossing! Het is enerzijds wel prettig dat je PC niks doet als ie niet door heeft dat er een koeler draait. maar soms (zoals bij dit geval dus) is het zwaar onhandig. Het zou handiger wijn als ie gewoon naar de temp van de proc kijkt icm koeler-detectie. en dat ie dan bijvoorbeeld stilvalt als de proc > 40 graden word en er geen koeling gevonden is.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt als een tierelier. Als ik mun XP1700 @ XP2100 laat draaien. Blaast ie opp zun snelst en heeft ie een temp van 55 graden, case temp 30 graden. Normaal is dat 39 voor de processor en 24 voor de case. Thermaltake Xaser 2 I love you :9

Verwijderd

een 1700 op 2100 ?

Verwijderd

ik wist niet dat je een xp'tje zo ver kon overclocken

Verwijderd

Goede overclock, hoe duur is die cooler van je?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

FF op N rammen dan houd hij op met mekkeren .
Daarna ff in je bios je cpu fan allarm afzetten :)

Oh je heb het al gevonden zie ik ,succes met oc'en ik ga naar me nest :z

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Arctic Super Silent PRO TC (Athlon/P3 - 2,3 GHz) @ Perfect Systems 22 euro
Maja ik heb dan ook een mega airflow met die thermaltake kast en die antec voeding :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probleem verholpen :) Nu gaat het wel erg off-topic dus doe ik 'm maar dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.