Ik heb een multi-part formulier waar het mailadres, het onderwerp, de body van de mail, en een attachement kunnen worden opgegeven. Vervolgens wordt het formulier verstuurd en wordt het mailtje opgebouwd. Voor het attachement heb ik de volgende headers:
Wanneer ik het mailtje verstuur en in Outlook open is er geen probleem. Alles ziet goed uit. Wanneer ik het echter met Webmail (of met hotmail) open, komt het attachement wel mee, maar heeft het geen bestandsnaam.
Ik denk niet dat het aan de webmail ligt, want wanneer ik met Outlook een mailtje met attachement verstuur en het open met webmail gaat het wel goed. Dan krijgt het attachement wel een naam.
Wat doe ik verkeerd?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // voor het attachement $header .= "--" . $boundary . "\n"; $header .= "Content-Type: " . $type . "\n"; $header .= "Content-Transfer-Encoding: " . $encoding . "\n"; $header .= "Content-Disposition: attachment; name=\"" . $HTTP_POST_FILES[attachement][name] . "\"\n\n"; // attachement zelf $header .= $file_content . "\n\n"; $header .= "--" . $boundary . "--"; |
Wanneer ik het mailtje verstuur en in Outlook open is er geen probleem. Alles ziet goed uit. Wanneer ik het echter met Webmail (of met hotmail) open, komt het attachement wel mee, maar heeft het geen bestandsnaam.
Ik denk niet dat het aan de webmail ligt, want wanneer ik met Outlook een mailtje met attachement verstuur en het open met webmail gaat het wel goed. Dan krijgt het attachement wel een naam.
Wat doe ik verkeerd?