Netwerkkaart doet raar in windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet nou niet of dit hier goed staat of dat het naar WOS moet. Maar ik heb bij een vriend de kabelmodem aangesloten (Wanadoo) in windows xp. En maar niet werken en traag die handel. Heb die pc nu hier staan en ben erachter gekomen dat als ik de UTP kabel in de netwerkkaart doe en opstart is die gigantisch traag. Als ik die UTP kabel er niet in doe is die gewoon lekker snel. Krijg dus ook van de DHCP geen ip-adres (als de kabel er dan inzit).

Wat kan dat zijn, thuis heb ik met mijn windows XP bakken er geen last van.

Ohja nog wat info. De DHCP is een FreeBSD bak die tevens dient als Proxy/Firewall. En het systeem is een TB1333C op een Elitegroup mobo. Heb Al meerdere kaarten uitgeprobeerd (de bij wanadoo megeleverde realtech, een Intel en een 3COM) Maar steeds het zelfde.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Misschien moet je eens een andere poort proberen voor je netwerkkaart (conflict ofzo).

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Er blijken geen conflicten te zijn met andre hardware. Heb ook uitgeprobeerd de kaart in een ander slot te douwen maar zonder resultaat.

Aanvulling:

Heb nu een vast ip-adres aan de kaart toe gekent, met het resultaat dat ik niet het internet opkan. Wel het interne netwerk.

Ik begrijp er nix meer van.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Als ik ipconfig /release intik geeft die "Het ip-adres voor de adapter is al vrijgegeven" en als ik ipconfig /renew intik geeft die "Er is een fout opgetredenbij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 5 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Welke (gecensureerd) heeft de DHCP-client service uitgezet.

Maar ben er nu achter dat de megeleverde kaart van wanadoo brak is, werkt nu goed met een 3com kaartje :)