Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
En ook niet als het gecomprimeerd is met UPX vanuit het geheugen. Het moet dus echt gescrambled en gecompressed worden...
Verwijderd
Ze hebben dan wel een exe extensie maar daar is het ook mee gezegd. Van mij mochten net als bij ASP (asp -> aspx) er wel exex oid van maken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat kan nooit helemaal met in win32 programma probeer ik net uit te leggen.Sorcerer8472 schreef op 08 oktober 2002 @ 16:00:
Ik heb geen probleem met decompilen... Ik wil juist dat niemand het KAN decompilen
En ook niet als het gecomprimeerd is met UPX vanuit het geheugen. Het moet dus echt gescrambled en gecompressed worden...
Voor .Net kan je geen UPX gebruiken zoals ydejager al meld.
Volgens hier kan je wel heel gemakkelijk gewoon je programma voor disassemblen afschermen:
http://www.dotnetextreme.com/articles/protectIL.asp
Maar ik verwacht dat het niet moeilijk te omzijlen is....
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Euhm... De source scramblen is wat anders dan het uitvoerbaar bestand scramblen.oisyn schreef op 08 oktober 2002 @ 16:05:
als het gescrambled is kun je het sowieso niet opstarten, dus waarom zip je het niet met een password (om maar even een voorbeeld te noemen)?
Het moet voor iedereen uitvoerbaar zijn, maar de broncode moet beschermd zijn
Dan maar even wachten tot er een programma is wat het wel kan
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 17:17 . Reden: typo ]
Forget your fears...
...and want to know more...
Vandaar dus... En het ging om het stuk software dat een serial descramblet...
Verwijderd
Scrambling maakt code rippen misschien wat lastiger, maar niet onmogelijk. Bovendien is het ook nog eens legaal om gescramblede code te descramblen, dus je hebt geen poot om op te staan als je code toch geripped wordt. Als je copyrights hebt liggen de zaken anders. Dan mag niemand (in principe) je code aanraken of gebruiken, en hoef je haar dus ook niet te scramblen...
uitvoerbare bestanden zijn te decompilen. Dat is een feit, live with itSorcerer8472 schreef op 08 oktober 2002 @ 17:02:
[...]
Euhm... De source scramblen is wat anders dan het uitvoerbaar bestand scramblen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Compileer naar pseudo-code dat kost de meeste moeite.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Trouwens voor VB en nog veel meer voor .NET en dus al helemaal voor VB.NET is het wel heeeeeel erg moeilijk om decompileren naar originele sourcecode moeizaam te maken. VB is om het cru te zeggen eigenlijk geen serieus toepasbare programmeertaal, zeker niet als het om gegevens gaat niet niet toegankelijk gemaakt moeten kunnen worden. Code wordt namelijk niet gecompileerd zoals bij C/C++/Delphi maar direct per regel vertaald naar een reeks instructies.
En .Net code is daarbij veeeeeel beter leesbaar (lees: decompileerbaar) dan machinecode (lees: assembly instructies) dus dat is al helemaal niet geschikt om gegevens minder toegankelijk te maken...
In ieder geval bedankt voor jullie hulp
Btw hoe duur is een copyright?
Sorcerer8472 schreef op 08 oktober 2002 @ 17:22:
Als je een beveiliging inbouwt in een stukje software is het niet leuk om dat meteen even later gedecompiled te zien worden
Vandaar dus... En het ging om het stuk software dat een serial descramblet...
Lijkt me vreselijk belangrijk om copyright toe te passen op een stukje software wat een serienummer decodeert.Sorcerer8472 schreef op 08 oktober 2002 @ 18:01:
Misschien goed idee om een deel van het programma in C++ te maken dan
In ieder geval bedankt voor jullie hulp
Btw hoe duur is een copyright?
-
Verwijderd
Copyright nemen is iets dat je afweegt, het is namelijk idd. niet goedkoop. De meeste softwareproducenten lossen het op door validators zo obfuscated te programmeren dat er zelfs vanuit een debugger geen touw aan vast te knopen is; zelf-modificerende (assembly) code is hierbij de absolute nummer een. Daarmee ben je er overigens nog niet, je zult ook (op verschillende plaatsen in je code) moeten checken of je validator er niet simpelweg uitgesloopt is (dmv. checksums).
Mag je eigenlijk schade aanrichten als je code modificatie detecteert? Dus bv het hele programma wissen. In principe kan je altijd claimen dat de originele code niets van dit alles kan of doet, en dat het risico van (niet toegestane) modificaties geheel bij de gebruiker ligt. Was ooit een hele discusse over bij een asheron's call utility die iets van die vorm deed (mocht niet bij een bepaalde groep horen, programma checked of je er bij hoort, zo ja kon je het niet gebruiken. Als je die check eruit sloop, draaide het programma goed alleen verwijderde het je uit die groep)
Daarnaar was ik op zoek! ThanxVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:13:
Goed je wil dus 'n dotnet app iets minder goed decompileerbaar maken zie de Dotfuscator
Alleen wel erg duur, maargoed, het is wat ik nodig heb
En nee, het gaat niet om een programmaatje wat serial codes checkt
Dat is het gevoelige deel wat ik wilde beschermen... Het programma zelf is administratieve software
Verder ben ik nog steeds van mening dat je bij het type "administratieve software" dat jij aan het maken bent veel minder kans hebt op crackers/thuiskopieerders dan bij een game ofzo...
Hier moet ik toch even op reageren hoor, blijkbaar zijn er nog steeds mensen die menen dat VB geinterpreteerd wordt ipv gecompiled. Als je het uit de IDE runt wordt het programma idd geinterpreteerd. Maar als je gewoon naar native code compiled, dan krijg je gewoon een Win32 executable, exact hetzelfde als bij een C/C++/Delphi compiler. Daarnaast kun je VB inderdaad ook nog naar P-code compilen, maar dat doet bijna niemand.Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:42:
[...]
VB is om het cru te zeggen eigenlijk geen serieus toepasbare programmeertaal, zeker niet als het om gegevens gaat niet niet toegankelijk gemaakt moeten kunnen worden. Code wordt namelijk niet gecompileerd zoals bij C/C++/Delphi maar direct per regel vertaald naar een reeks instructies.
In de naam van de voor VB programma's benodigde DLL, msvbvm60.dll, komen dan wel de letters VM in voor, een virtual machine is het niet (alleen als je naar P-code compiled). Het zijn gewoon runtime dependencies voor VB's built-in taalconstructies, net als sommige VC++ programma's de C runtime (CRT) nodig hebben.
Om even kort te maken: VB wordt dus in 99.9% van de gevallen gewoon naar native code gecompiled, en niet geinterpreteerd. Overigens is dit al zo sinds minimaal QB 4.x (ja, ook vroeger onder DOS poepte de Basic compiler al gewoon native machinecode uit).
De relatieve traagheid van VB programma's t.o.v. C/C++ programma's zit hem in de aanzienlijke hoeveelheid compiler-gegenereerde instructies (er gebeurt heel veel achter de rug van de programmeur om), alsmede de grote runtime. VB biedt nu eenmaal wat meer abstractie van de onderliggende machinecode dan C/C++.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Het probleem is natuurlijk dat auteursrecht geen reële bescherming biedt. Pas als je het plagiaat merkt, kun je er iets tegen ondernemen en dan heb je een hele procedure voor je. Obfuscatie van je code is dan een barrière die je kan opwerpen om je auteursrecht enigszins af te dwingen.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
Verwijderd
Maar vb-code wordt dan niet "runtime" geinterpreteerd, maar vertaald naar machinecode... Dat is wat anders dan gecompileerd, want met dit vertalen wordt er in VB namelijk per VB-instructie een reeks machinecode gegenereerd, terwijl bij compilers zoals die voor C/C++ en Delphi er een hoop logica achter zit die verbanden in de code opspoort en aanbrengt, en code optimaliseerd, enz.
Doordat de VB code per regel wordt vertaald, is die VB code ook weer per regel terug te vertalen naar originele VB code, zij het dat je uiteraard niet de variable namen kunt "terughalen".
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat het wel uitmaakt, want doordat VB "vertaald" wordt (naar .NET code), kun je regel voor regel de originele VB sourcecode terughalen, dat is een slechte eigenschap van VB. Dit is vrijwel onmogelijk met C/C++ (naar .NET).Twilight Burn schreef op 08 oktober 2002 @ 20:35:
Ik denk dat het weinig uitmaakt voor de "decompileerbaarheid" of je het programma nu in C++.Net, C#.Net of VB.Net schrijft...
Wel is .NET code veel beter te disassembleren, omdat pseudo "VM" instructies nu eenmaal veel beter leesbaar zijn dan machine-taal assembly...
Het is dan wel slechts speculatie, maar ik betwijfel echt of Microsoft wel hun C#/C++ compilers wel verder optimaliseerd, en deze de code laat optimaliseren, en hun VB compiler een "simpele" 1-op-1 vertaler laat zijn. Daar komt ook nog eens bij dat - voor zover ik code in C#/C++ ken/gezien heb - de 3 standaard talen in .Net eigenlijk exact hetzelfde kunnen, alleen de manier van opschrijven is anders (Ipv if () { ... } else { ... } is het If () Then ... Else ... End If)Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat het wel uitmaakt, want doordat VB "vertaald" wordt (naar .NET code), kun je regel voor regel de originele VB sourcecode terughalen, dat is een slechte eigenschap van VB. Dit is vrijwel onmogelijk met C/C++ (naar .NET).
Wel is .NET code veel beter te disassembleren, omdat pseudo "VM" instructies nu eenmaal veel beter leesbaar zijn dan machine-taal assembly...