Ik heb een Enermax voeding met een temperatuur geregelde fan, deze maakt echter zo'n herrie dat ik hem terug wil schakelen tot maximaal 7v. Heeft iemand hier ooit een review over gelezen of kan mij vertellen waar ik de draadjes van de fan op moet aansluiten?
Misschien heb je wel een voeding met zo'n verkeerde kap. Is een tijdje terug ontdekt. Bepaalde modellen hadden een kap met het gat op de verkeerde plaats waardoor de temp sensor onvoldoende werd gekoeld en de fan dus op z'n hardst ging blazen. ff searchen, het is wel eens voorbij gekomen.
plan: Omruilactie foutieve Enermax voedingen
edit:
gevonden
gevonden
plan: Omruilactie foutieve Enermax voedingen
Verwijderd
Wat bij mij hielp was het NIET aansluiten van de RPM stekker , daardoor deed ie het wel weer normaal...
Uhh.. ik heb het over een VOEDINGS-FAN en niet over een CASE-FAN! Naar mijn weten zitten die fans gewoon in de voeding ingebouwd en hoef je daarvoor niets aan te sluiten!
Verwijderd
Hij heeft het ook over een voedingsfanVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:59:
Uhh.. ik heb het over een VOEDINGS-FAN en niet over een CASE-FAN! Naar mijn weten zitten die fans gewoon in de voeding ingebouwd en hoef je daarvoor niets aan te sluiten!
als je m nie om kan ruile kan je er een weerstandje tussen zetten maar da beveel ik nie aan, zet dan de temp. sensor op een andere plaats
*burp*
temp sensor bijvoorbeeld recht voor de fan zetten, zodat hij continu op laagste toerental draait ofzo? heb je toevallig een schema'tje van zo'n voeding en de plaats waar alles zit?

hier kan je zien of je een goede deksel hebt of niet.
ik heb zelf wel een goede deksel maar ben ook niet tevreden, ik wil er nog papst in gaan zetten, of de outtake fan gaan vervangen voor een enermax fan met potmeter. ik begein het nu steeds vaker zat te woren ( het geluid dan )
Van klussen krijg je grijze haren
Perfect! Hartelijk dank voor het plaatje! Ik heb idd zo'n oude, ga m'n leverancier (Informatique) maar eens een mailtje sturen! Kijken hoe hun service is!
Dat probleem van die kappen was toch al een jaar geleden ofzo? Ik heb dus 3 maanden geleden een enermax gekocht met die linker kap. Das mooi balen.fenrir schreef op 08 oktober 2002 @ 20:10:
[afbeelding]
hier kan je zien of je een goede deksel hebt of niet.
ik heb zelf wel een goede deksel maar ben ook niet tevreden, ik wil er nog papst in gaan zetten, of de outtake fan gaan vervangen voor een enermax fan met potmeter. ik begein het nu steeds vaker zat te woren ( het geluid dan )
Mn voeding is alleen wel muisstil.
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Pagina: 1