Toon posts:

[netwerk] Hub of Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit adsl aan op een Windows ME machine en deel het met windows ics en dan
stuur ik het naar een 3com hub (5 poorts)
Deze constructie werkt perfect op mijn werk maar vraag is of het uitmaakt wat ik nu voor thuis koop.
moet dat zijn een Switch (bv. 10/100 Mbps - 5 Port - 3COM 3C16793) of een Hub (3Com Hub 5-port 3C16755) en wat is nou precies het verschil ertussen?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
switch!
die kijkt welke poorten in gebruik zijn,
hub niet qua prijs boeit het niet

(bij 1 to 0 hadden ze een hele mooie liggen!!!! 35€ geloof ik)

edit:

en gewoon altijd 10/100 doen...

Verwijderd

Een Hub stuurt elk signaal wat ie binnenkrijgt er op alle poorten weer uit. Een switch gooit het signaal er alleen uit op de poort waar het heen moet (ff heel simpel gezegd). Als het alleen om internet delen gaat maakt het niet zo veel uit of je een hub of een switch hebt. Pomp je echter veel data over en gebruik je het ook om te multiplayeren dan zou ik voor een switch gaan.

Verwijderd

hub deelt de bandbreedte, switch heeft per poort de max bandbreedte beschikbaar.

prijs/kwaliteit verhouding... kies voor swiich

Verwijderd

Topicstarter
De truuk moet dus zijn dat elke machine zijn eigen ipadres krijgt toegewezen , ookal zorgt dat hoofdmachine daarvoor.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
maar dat maakt toch niet uit, een hub/switch kan je vergeliken met een stekkerdoos,

het word pas anders bij een server (wat jij volgensmij bedoelt) of een router,

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit soort topics zijn werkelijk al zo vaak langsgekomen met telkens de zelfde reply namelijk heb je weinig geld koop je een hub, heb je veel geld koop je een switch; de verschillen die jij als gebruiker merkt zijn miniem. Verder post je net een reply dat "elke machine zijn eigen ipadres krijgt toegewezen" ?!? Dat betekent dus dat je een router wilt met DHCP server. Wellicht moet je je eens gaan orienteren of duidelijk aangeven wat je wilt; en dat voortaan in de eerste post.

[search=switch hub] [google=switch hub router]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Zie de 2 reacties boven mij

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag
FAQ, search enzo :{

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.