Toon posts:

[MINIX] hoe source en man pages installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de trotse bezitter van een goede minix installatie :)

ik moet de source hebben om een nieuwe kernel te kunnen maken met tcp/ip. Nu heb ik voor het kernel bouwen op zich een goede handleiding gevonden, alleen om de source zelf te installeren vind ik geen handleiding.

Ik heb geprobeerd de src.tar file op meerdere diskettes te zetten met dat dostooltje en met dd op mijn bsd bakje... . Dit lukte goed, ik dacht logischerwijs: dan gaat het installeren vast op dezelfde manier als de usr.taz file (/usr/bin utilities enzo), maar dit gaat niet.

Heeft iemand een suggestie?

edit: ik weet dat het erg basic is .. maar kom er nu ff nie uit :(

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

tar -xf src.tar lijkt me de manier om een tar uit te pakken :)

Ik had op 2.0 de src al in /usr staan, maar de install is al zo oud dat ik niet meer weet hoe ik dat gedaan heb, zover ik weet heb ik alles mbv 360KB flops gedaan iig..

Verwijderd

Topicstarter
:) ik heb door hoe je een tar file uit moet pakken :D

het gaat mij om de goede manier van installeren, want ik denk dat er wel iets ingebakken voor is...

Verwijderd

Topicstarter
ik zie bijzonder weinig hele goede resource sites over MINIX... en om nu gelijk dat boek van 110 euro te gaan kopen... Dan wil ik er eerst wel iets meer in zitten.

Heeft iemand misschien ook goede resource sites?

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 10:31:
ik zie bijzonder weinig hele goede resource sites over MINIX... en om nu gelijk dat boek van 110 euro te gaan kopen... Dan wil ik er eerst wel iets meer in zitten.

Heeft iemand misschien ook goede resource sites?
Dat boek geeft geen info over de installatie van Minix (tenminste het boek dat ik heb, de oude versie, niet).

Verwijderd

Topicstarter
meer de achterliggende opbouw en motivatie voor die opbouw ofzo?
Pagina: 1