[RedHat 8.0] Toshiba 1400 netwerk drivers

Pagina: 1
Acties:

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds 1.5 maand een laptop voor school. Het is een Toshiba Satellite 1400 - 153 E.
Ik heb hier dus een paar dagen geleden RedHat op geinstaleerd om een beetje te expirementeren met linux. Ik krijg alleen mn netwerk kaarten niet aan de praat. Zowel de draadloze als de 'normale' niet. Ik ben al aan het zoeken geweest naar drivers maar ik kan ze niet vinden. Ik heb de volgende netwerkkaarten:

- Intel PRO / 100 M Mobile Connection (vast netwerk)
- Toshiba Wireless LAN Mini PCI Card (wireless)

Zo worden ze aangegeven in Windows XP. Is er iemand die weet waar ik hiervoor drivers kan vinden. bvd :)

Ik heb al gezocht maar ik kon zelf niets vinden. Hopelijk weten jullie nog wat. :)

Verwijderd

Die wireless card zou goed een Lucent Orinoco clone kunnen zijn. Je kan 'm dan gebruiken met de orinoco driver. Probeer eens: modprobe orinoco_cs en vervolgens 'dmesg'.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:20:
Die wireless card zou goed een Lucent Orinoco clone kunnen zijn. Je kan 'm dan gebruiken met de orinoco driver. Probeer eens: modprobe orinoco_cs en vervolgens 'dmesg'.
Uhm, zeg mij eerlijk gezecht helemaal niets O-) Ben nieuw met Linux namelijk.

Kan je iets meer uitleg geven?

Verwijderd

Beide netwerkkaarten worden tijdens setup detected. Via start -> system settings -> network kun je je instellingen wijzigen. De wireless LAN (driver: wvlan_cs) ding werkt niet 100% in RH8 overigens, omdat RedHat iets met version mismatch gecompiled heeft (stelletje n00bs daar :P). De Ethernet Express Pro 100 (driver: eepro100) werkt perfecto.