NTFS, FAT32 en W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 04:17
Ik ben windows Me kotsbeu, al die crashes en wil w2k erop zetten, liefst met NTFS, of moet w2k sowieso met ntfs, maakt niet uit, met ntfs dus. Kan ik met partition magic een fat32 partitie maken, zonder gegevensverlies uiteraard, daar al m'n bestanden opzetten, dan een format van m'n partitie met windows me erop, uiteraard zonder die andere partitie te formatten. Dan w2k eropzetten. Of bestaat er een manier van win me te upgraden naar w2k zonder format? Leg me die dan ff uit. Nu verder met m'n verhaaltje, w2k staat dan op een ntfs partitie, aangezien ik er voor heb gekozen het als ntfs te formatteren tijdens de install (ik verondestel dat je deze keuze kan maken tijdens de install) en dan m'n gegevens van een fat32 partitie naar ntfs zetten, kan dat? Dan heb ik dus een lege fat32 partitie en die zet ik dan met w2k of met partition magic, tmaakt ni uit waarmee als het maar lukt om naar ntfs. Dan al m'n bestanden terug op die back-up partitie en de operatie is afgelopen.

Klopt er iets? Moet ik nog wat extra doen? Of is m'n planning helemaal in orde.
BTW, hoeveel kost w2k momenteel nog? Ik zoek de lichtste editie, niet de advanced server ofzow :+

Skat! Skat! Skat!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Ondanks je leestekens gebruikt snap ik weinig van je verhaal.

Maar wat ik zelf denk:

Van ME naar Win2k vereist volgens mij een re-install, dus een format. In ieder geval is je bestaande data op C: weg (mits je de belangrijke dingen backupped). Je kan kiezen als je gaat formatteren tussen NTFS en FAT. Met Partition Magic kan je partities converteren zonder gegevensverlies.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

WindowsME kun je NIET upgraden naar Windows2K. Wel kun je Windows2K naast WindowsME installeren. Hierbij is dus geen format van de C: partitie noodzakelijk, zelfs niet als je Windows2K op dezelfde partitie als WindowsME wilt installeren.
Windows2K werkt immers ook gewoon op FAT32 partities.

De keuze tussen FAT32 en NTFS moet je zelf maken. Omdat jouw verhaal niet echt helemaal duidelijk is kan ik niet zo goed inschatten hoe jouw vaardigheid met Windows in het algemeen is. In ieder geval kun je later altijd nog de FAT32 partities naar NTFS converteren als je hier interesse voor hebt. Voor meer informatie hierover verwijs ik je graag door naar de FAQ van het WOS forum.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, je verhaal klopt wel.. Overigens hoort dat niet hier in OM thuis, maargoed..

Gewoon een tweede FAT32 partitie aanmaken, daar je zooi heen kopieren. Daarna de eerste partitie leeggooien (kan tijdens de install van 2000), en nadat win2k geinstalleerd is, de data weer terug kopieren. Daarna kun je de tweede partitie weer leeggooien.. (en eventueel omzetten naar NTFS met convert d: /ntfs als het de d-schijf is).

En hoeveel Win2k kost, etc.. Zoek even in de pricewatch als het daar in staat, en anders kijk even bij wat leveranciers..

Dit topic is gesloten.