Ik moet een database ontwerpen waarin staat vermeld welke medewerker welke progamma's en baanrol (doet er niet toe wat het is) nodig heeft. Tevens kunnen er ook andere wensen worden ingevoerd en op welke afdeling die persoon komt te werken. 1 medewerker kan dus meerdere progamma's en baanrols nodig hebben.
Het ontwerp is tot nu toe zo : ( * = sleutel )
Medewerkers:
*Mednr : decimaal
naam : text
indienst :datum
uitdienst :datum
afdelingnr : decimaal
Afdeling:
*afdelingnr : decimaal
Progamma:
*prognr : decimaal
Baanrol:
*baanrolnr : decimaal
Accountdetails:
mednr : decimaal
prognr : decimaal
baannr : decimaal
telefoon : ja/nee
GSM : ja/nee
memo : text
finished :ja/nee
(weet zo gou niet welke de sleutel moet worden)
De truuk is dat de medewerker 1 record heeft met daaraan meerdere progamma records en baanrol records gekoppeld. Alle ontwerpen die ik tot nu toe heb geprobeerd hebben heel veel redudantie (bv 1 medewerker heeft 20 progamma's nodig -> de medewerker komt vervolgens dan ook 20X in de database voor, en dat mag dus niet. De medewerker moet dus 1X voorkomen met 20 koppelingen naar de progamma's)
Kan iemand misschien helpen?
Alvast bedankt!!!
Het ontwerp is tot nu toe zo : ( * = sleutel )
Medewerkers:
*Mednr : decimaal
indienst :datum
uitdienst :datum
afdelingnr : decimaal
Afdeling:
*afdelingnr : decimaal
Progamma:
*prognr : decimaal
Baanrol:
*baanrolnr : decimaal
Accountdetails:
mednr : decimaal
prognr : decimaal
baannr : decimaal
telefoon : ja/nee
GSM : ja/nee
memo : text
finished :ja/nee
(weet zo gou niet welke de sleutel moet worden)
De truuk is dat de medewerker 1 record heeft met daaraan meerdere progamma records en baanrol records gekoppeld. Alle ontwerpen die ik tot nu toe heb geprobeerd hebben heel veel redudantie (bv 1 medewerker heeft 20 progamma's nodig -> de medewerker komt vervolgens dan ook 20X in de database voor, en dat mag dus niet. De medewerker moet dus 1X voorkomen met 20 koppelingen naar de progamma's)
Kan iemand misschien helpen?
Alvast bedankt!!!