Toon posts:

Server monitoring --> SMS notificatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De nachtmerrie van iedere netwerkbeheerder: een server die `s nachts uitvalt! De meeste monitoring software bied een e-mail notificatie bij het uitvallen van je server, maar daar heb je eigenlijk `s nachts niet zo heel erg veel aan. Wie heeft er ervaring met een pakket dat voorziet in een SMS-notificatie? Werkt de notificatie via een SMS-gateway of via een "e-mail to SMS service"? Wie heeft er een oplossing? :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, was ik bijna vergeten: het betreft een Win 2K IIS.

Verwijderd

neem een I-mode en installeer een prog op je computer zodat je kan instellen dat je mail naar je telefoon wordt verzonden

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:07

Exterazzo

Qeasy

Er was eerst wel zo iets, Watch My Server. Maar ik weet niet of dat nu ook nog werkt / gratis is. Het adres is http://www.watchmyserver.com en dat ging per SMS.

Audentia

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En wie of wat gaat die notificatie sturen als de server uitvalt? De server?
Maar probeer het eens met een e-mailtje naar 316nnnnnnn@gin.nl
(waarbij nnnnnnn jouw 06-nummer is) Op www.gin.nl staat hoe je 't aanzet.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

De meeste monitoring software bied een e-mail notificatie bij het uitvallen van je server
en ook de mogelijkheid om een commando/programma uit te voeren waarbij je dan via een script of client versie wel naar een SMS service kan.

Gaat het om een internet webserver ?
Zoja dan kan eventueel zo een online service gebruiken maar dan ben je daar ook van afhangkelijk.
Komt daarbij dat een storing bij je provider ook een alarm zal opleveren (dit kan pos/neg zijn).

Een monitoring station plaats je op een relevante plaats zodat je melding niet vervuild worden door andere externe storingen (router die uitvalt e.d.)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

De virusscanner mailt bij mij gewoon naar zo'n O2 sms accountje. Werkt perfect (je lijkt ook mateloos populair op feestjes met zo'n loslopende bugbear :P )

ow ja, en ARCSERVE mailt of de backup een beetje gelopen heeft . . . Elke morgen stipt om 0800

Verwijderd

Probeer het eens met What's up Gold !!!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Maar wat zijn de kosten van al die sms'jes ??

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Gebruitke ik vroeger ook, maar:
"Dear WatchMyServer Fans: Unfortunately, we have to close down the service temporarily for commercial reasons. We are actively researching a new model of operation with the mobile network operators and hope to be live again in September or October. Stay tuned, we'll send you an SMS if we're back online."
:/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

nagios is erg goed, moet je alleen ff een linux doos neerzetten, alleen dan is de kans ook gelijk een stuk groter dat je check servertje zelf er niet mee stopt.
Daarmee kan je ook simpel zelf modules bakken voor oa. te sms'en.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ken een ISP waarvan de monitoring word gesms'ed via een kpn mobile abbonnementje. Gewoon een nokia 5110 aan de monitoringsdoos gehangen met een nokia datakabel en raggen :D

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Netsaint kan ook sms notification doen als ik me niet vergis (zie freshmeat.net).

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 22:42

jep

Zoals je ziet zijn er zeer veel anternatieven. Op m'n werk heb ik een dooske dat monitored met een sim-box eran. Een apparaatje dat je aansluit op een machine en dan met een chipje erin van een mobiele telco aanbieder. Gaat perfect! Het best lijkt me trouwens bij de oorzaak van de crash te beginnen en een geschikt web-server-os te pakken, maar daar mag ik hier niet teveel over uitwijden :+.

Wij gebruiken 't onder Linux, maar 't zal onder windows ook best werken. Als je ook verbindingen wil monitoren, kun je dat vanuit je netwerk ook wel doen met wat pings oid. Is allemaal heel makkelijk te maken. In perl bijv. :)
Pagina: 1