Toon posts:

[NT4] melding: systeem is vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer wanneer ik mijn computer opstart of afsluit krijg ik de melding "systeem is vol" met [ok] er onder. klik er op en hij gaat verder.

hoe kom ik van dat schermpje af? De brak vertaalde help bij nt4 biedt niet echt uitkomst noch de search van GoT.

Iemand een idee? ik kon ook al niks vinden in het logboek en verders is mijn kennis van NT4 te schraal

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Ik denk dat de melding zal zijn dat het systeemLOG vol is. Ga naar je eventviewer en neem de settings van de DRIE verschillende eventlogs even door.
Het kan sowieso geen kwaad om de systemlog van de Eventviewer even door te nemen.

Start Menu/Programs/Administrative Tools/Event Viewer/Log/Log Settings en dan kiezen voor:'Overwrite Events as Needed'

Tenminste als ik het juist heb met de foutmelding.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook dat het logboek volzat, ik had er ook al naar gezocht op google en daar vond ik deze tekst:
Het systeem is vol
Het kan gebeuren dat de server bijzonder traag is en meldt dat het systeem vol is. Waarschijnlijk vindt de melding zijn oorzaak in een te vol logboek. Open het logboek (eventvwr.exe) en wis deze. Het programma vraagt of u het logboek wenst op te slaan, hetgeen uiteraard aan te bevelen is. Na het herstarten van de server zal de melding verdwenen zijn.
Ik heb dus het logboek gedelete maar de melding blijft.
ja, alle 3 de logboeken, dus systeem, beveiliging en toepassing o.i.d.

Verwijderd

heb je alle drie de delen van het log boek geleegd ?? en heb je het logboek wat je hebt verwijderd als bestand bewaard? Is er nor voldoende schijf op de system disk?

Zet het logboek op 'automatisch oude berichten overschrijven' met een maximum bestands grootte. (moet je dus 3x doen; in eng: log-> security, log-> system en log->application in de event viewer)

Kwam zo in me op, misschien heb je er iets aan. Suc6