Toon posts:

Netwerk Problemen met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb sinds kort de illegale versie van windows xp verruild voor de legale versie, maar nu werkt mijn netwerkt niet meer goed !

Ik heb een crosslink tussen mijn pc en mijn laptop, met de volgende specificaties !

Workstation : - AMD 1000Mhz
- 512MB Ram
- Maxtor 80Gig
- Geforce 2 64 MB
- 3com 10/100mbit netwerk adapter

- Computernaam : Workstation
- Werkgroep : Workgroup
- IPNUMMER : 192.168.0.1
- Subnetmask : 255.255.255.0

- Gedeelde Partitie 1, 5 Gig (naam : Netwerk (1))
- Gedeelde Partitie 2, 10 Gig (Naam: Netwerk (2))

Laptop (ibm thinkpad 600e)

- IBM 366Mhz
- 128 MB Ram
- Maxtor 20 Gig
- e-tech 10/100 mbit pcmcia netwerk adapter

- Computernaam : Laptop
- Werkgroep : Workgroup
- IPNUMMER : 192.168.0.2
- Subnetmask : 255.255.255.0

- Gedeelde partitie 1, 5 gig (naam : Netwerk (3))

Bijde systemen werken met windows xp proffesional edtion en er zit een fabrieks cat5 crosslink kabel tussen ! ook gebruik ik bijde computers een zelfde account naam en paswoord.

Ik had hier bij de illegale versie nooit problemen mee, en nu met de final versie wel in eens !

Ik heb namelijk onder windows xp geen rechten om de netwerk mappen te openen in mijn netwerk locaties, ik krijg niet eens icoontjes, alleen maar grijze tekentjes die aangeven dat windows het niet kan zien.

Maar nou komt het, er is wel lanverbinding en ik kan de mappen wel open als ik mappen open in "computers zoeken" van het icoon netwerklocaties, ik kan pingen en de de printer zonder mooite delen, hoe los ik dit op ???

Dennis Beekman

Verwijderd

misschien moet je rechten aanmaken voor jezelf?
of ff de SP1 downloaden. je hoeft je key toch niet te veranderen nu je een legale hebt :)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

even de netwerk-wizard uitvoeren. Ik had hetzelfde probleem en na het uitvoeren van die Wizard werkte het wel!