• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 21:45
Ik zit (net als velen) erover te denken om een apple iPod te kopen. In de reviews krijg ik alleen geen antwoord op 3 van mijn grootste vragen. Ik zal de ipod voornamelijk gebruiken om mixen en livesets te beluisteren. Dit zijn MP3 Files van rond de 100 MB. Mijn vorige MP3 Player (Expanium) heb ik al na 1 dag teruggebracht naar de winkel omdat die absoluut ongeschikt was voor het beluisteren van deze files. Mijn vragen:

1- Wordt het bestand tijdens het luisteren continue aangevuld in de buffer (waardoor de harddisk non-stop bezig is en de batterij duur ernstig verkort wordt)? Of doet hij het in blokken van zeg 10-20 MB ? Met mp3 files van een paar megabyte is het bufferen natuurlijk erg makkelijk, gewoon de hele MP3 in de buffer knallen. Met dit soort files is het andere koek.

2- Is het mogelijk om SNEL door te spoelen binnen een mp3? Ik ben namelijk nogal ongeduldig en wil meestal niet elke cd/liveset helemaal vanaf het begin luisteren. De expanium deed er een minuut of 10 over om door een bestand van 100 MB te skippen. Lekker kansloos was dat.

3- Wat doet de iPOD met een mix CD die als losse files naar MP3 is geript? Krijg je tussen alle losse nummers 2 seconden stilte net als bij de Philips Expanium?

Hopelijk heeft er iemand een iPOD en kan dit even gechecked worden.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Palmboom schreef op 08 oktober 2002 @ 14:09:
1- Wordt het bestand tijdens het luisteren continue aangevuld in de buffer (waardoor de harddisk non-stop bezig is en de batterij duur ernstig verkort wordt)? Of doet hij het in blokken van zeg 10-20 MB ? Met mp3 files van een paar megabyte is het bufferen natuurlijk erg makkelijk, gewoon de hele MP3 in de buffer knallen. Met dit soort files is het andere koek.
hij leest 32MB van de file in, stopt met spinnen en wanneer de 32MB is afgespeeld uit het RAM geheugen, leest-ie de volgende 32MB. in
2- Is het mogelijk om SNEL door te spoelen binnen een mp3? Ik ben namelijk nogal ongeduldig en wil meestal niet elke cd/liveset helemaal vanaf het begin luisteren. De expanium deed er een minuut of 10 over om door een bestand van 100 MB te skippen. Lekker kansloos was dat.
je kunt met de draaischijf zelf bepalen waar in het nummer je wil beginnen af te spelen...het duurt 1/2 seconde om bijv. midden in het nummer te beginnen met afspelen
3- Wat doet de iPOD met een mix CD die als losse files naar MP3 is geript? Krijg je tussen alle losse nummers 2 seconden stilte net als bij de Philips Expanium?
alleen de stilte in de mp3 zelf wordt afgespeeld, de overgang van het ene naar het andere nummer gaat ongemerkt...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 21:45
OK, als dat werkelijk zo is dan is het dus DE perfecte mp3 player voor mij. Thanx.

Nu nog even controleren hoe het met de garantie zit als ik hem in het buitenland aanschaf, daar zal ik Apple voor mailen. Zou dit soort electronica in Thailand goedkoper zijn?

Verwijderd

Op takeitnow.nl hebben ze dit:
iPod 10GB MP3 Player FWire 2 LCD NL /
iPod 10GB MP3-player FireWire 2" LCD NL (M8709N/A-734496-TD-64)
€ 455.68 incl btw

iPod 10GB MP3 Player FWire2 LCD UK
iPod 10GB MP3 Player FireWire 32MB Memory cache Dutch Win (M8740TN/A-758178-TD-64)
€ 494.78 incl btw
Nu vind ik die prijs van 455 heel aantrekkelijk maar wat is nou het verschil tussen deze twee artikelen? Op de site staat verder helemaal niks daarover.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 23:23
lijkt me dat die duurdere dus die 32mb cache module heeft, en die andere niet.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Thailand is hiermee niet goedkoop. Amerika is denk ik nog wel het beste land voor high-tech koopjes. Kijk eens op www.ebay.com

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

chem

Reist de wereld rond

Ze hebben allemaal een 32 mb cache.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 02:04:
Nu vind ik die prijs van 455 heel aantrekkelijk maar wat is nou het verschil tussen deze twee artikelen? Op de site staat verder helemaal niks daarover.
de bovenste is de oude 10gig, de onderste de nieuwe (dus met afstandsbediening, touch-draaischijf, tasje etc. - de meerprijs zeker waard)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29
Palmboom schreef op 08 oktober 2002 @ 23:31:
OK, als dat werkelijk zo is dan is het dus DE perfecte mp3 player voor mij. Thanx.

Nu nog even controleren hoe het met de garantie zit als ik hem in het buitenland aanschaf, daar zal ik Apple voor mailen. Zou dit soort electronica in Thailand goedkoper zijn?
In Thailand zul je zo goed als zeker geen accesoires erbij krijgen.
Waarschijnlijk ook andere stroom aansluiting.
En hier in de EU geen garantie.

Dat alles is veranderd wanneer je hem wel in de EU besteld (dat van garantie weet ik niet zeker maar de kans is groot dat je dat dan ook hebt)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

http://forums.mediafour.com is ook een erg nuttige info bron.....

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 19:00
Mooooody schreef op 08 oktober 2002 @ 14:59:
[...]

hij leest 32MB van de file in, stopt met spinnen en wanneer de 32MB is afgespeeld uit het RAM geheugen, leest-ie de volgende 32MB. in
Dat betekent dus, dat als je een lange track afspeelt (live set), je een pause van een X aantal seconde krijgt omdat de ipod de hd laat opspinnen?

• Mooody

Mooody

elmoody

enrico schreef op 09 oktober 2002 @ 19:21:
[...]

Dat betekent dus, dat als je een lange track afspeelt (live set), je een pause van een X aantal seconde krijgt omdat de ipod de hd laat opspinnen?
hij laad de volgende 32MB in als de vorige nog niet helemaal afgelopen is...ik heb iig geen pause in mijn cabaret-voorstellingen (mp3's van 80MB+)

Pagina: 1