Toon posts:

Koolance PC2-601BW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen, dus ik vroeg aan een vriend of hij me kon helpen omdat hij een eigen bedrijf heeft in computer hardware.

Hij raadde mij de volgende systeemkast aan Koolance PC2-601BW (te vinden op www.koolance.com) hij is watergekoeld 8)7

er komt in een :
- pentium 4 2,53 ghz
- P4S8X moederbord
- 1024 mb 333mhz DDR ram
- Geforce 4 Ti4400 128mb
- 2x 60 gig maxtor 7200 rpm
- 1x 30 gig maxtor 7200 rpm
- soundblaster live 5.1
- Dvd speler (welke weet ik nog niet)
- Hp 9100 cd brander

Is het dan verstandig om dan zo'n dure kast te kopen ofniet ? (tussen de 400/500 euro) Ik weet namelijk echt niet meer wat ik moet doen :?

Misschien hebben jullie nog wat goede raad voor een radeloos persoontje als mij.

Greetz

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Als je die kast koopt moet je ook nog een voeding hebben.
Want die leveren ze er niet bij "** Power supply and liquid coolers (CPU, hard drive, chipsets) are purchased separately." staat onder aan de site.

neem dan een enermax voeding :P die zijn erg stil

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook een chieftec kopen + psu en dan zelf waterkoeling in bouwen. Het is goedkoper en vooral veel leuker

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

ik zou ook die hp brander vervangen door een liteon of plextor. Ik heb niet zulke goede ervaringen met hp branders :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus beetje probleem ik ben niet super handig in computers (in elkaar zetten lukt nog wel maar waterkoeling is beetje link voor me). enne idd de voeding was ik vergeten :P ik zal is ff kieke voor goeie voeding iig bedankt voor de tip (had er hopelijk zelf wel achter gekomen :X )

enne hp brander had ik nog liggen, tot nu toe nog geen probs, maare ik klop wel ff af 8)7

Greetz

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
The Dolf schreef op 08 oktober 2002 @ 14:20:
Je kan natuurlijk ook een chieftec kopen + psu en dan zelf waterkoeling in bouwen. Het is goedkoper en vooral veel leuker
Idd, veel leuker ja. Maar niet als je 2 linkerhanden hebt, wat de topicstarter aan geeft. Mij lijkt het in dit geval ook geen slecht idee om deze kast te nemen, al is waterkoeling meestal wel een beetje overkill (tenzij je houdt van stilte en je ver o/c't).
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 14:24:
Dat is dus beetje probleem ik ben niet super handig in computers (in elkaar zetten lukt nog wel maar waterkoeling is beetje link voor me). enne idd de voeding was ik vergeten :P ik zal is ff kieke voor goeie voeding iig bedankt voor de tip (had er hopelijk zelf wel achter gekomen :X )

enne hp brander had ik nog liggen, tot nu toe nog geen probs, maare ik klop wel ff af 8)7

Greetz
Mja, zoek maar eens hier op GoT rond naar 'enermax' en antec, je vind dan wel genoeg voeding topics. Zelf raad ik een enermax aan hoor, die dingen zijn erg stil :)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is geregeld bedankt, maare is een pentium btw wel verstandig of kan ik beter een atlon xp2200 of xp2400 kopen ?
(of wat is beter kwa overclocken want dat was ik wel van plan)

Greetz

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

LopeZ

Too much is never enough

Wat mij niet duidelijk is waarom zou je waterkoeling nemen :?

Voor OC'en is maar net welk merk je meer fan van ben, ik ben meer Intel fan en heb daarom een P4 1.6Ghz@2.4 lopen, maar een AMD 1600+ komt ook wel hoog met oc'en.

Verwijderd

Mwah... mijn mening

waterkoeling is geld verspilling, het is natuurlijk wel gaaf etc en zeker gaaf als je het zelf bouwt etc...

Helaas voor over te klokken helpt het niet echt. Mijn 1.8 northwood kon met waterkoeling & 172watt peltier op 2900mhz komen. Nu draai ik dezelfde cpu luchtgekoelt en super stil op 2816mhz... prijs verschil is meer dan 600 euro ( ik wilde alles perfect ) voor maar 85mhz meer dan luchtkoeling! dat doe ik dus echt nooit meer.

Doe het dan meteen goed en koop een prometeia of vapochill, of je koopt gewoon wat snellere hardware ;)

Verwijderd

Waterkoeling is (over het algemeen) gewoon stiller dan lucht. Het is een smak geld, maar dan heb je ten eerste een stiller systeem, een koelere proc en aardige overklokmogelijkheden. Als je ook je GF4 met water koelt, dan kan je die trouwens ook nog een stukkie sneller laten draaien, in principe :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:22:
Waterkoeling is (over het algemeen) gewoon stiller dan lucht. Het is een smak geld, maar dan heb je ten eerste een stiller systeem, een koelere proc en aardige overklokmogelijkheden. Als je ook je GF4 met water koelt, dan kan je die trouwens ook nog een stukkie sneller laten draaien, in principe :)
Draai je zelf watercooling ?
Het is namelijk vrij moeilijk om waterkoeling stil te krijgen. ik heb me radiator gekoelt door 2 papst fans van 12cm op 5v... maar daardoor steeg te temp weer te hoog... dus ze moesten op 7v. Omdat ik alles in 1 kast wilde hebben heb ik dus ook voor verse lucht moeten zorgen dus 2x12cm fans extra erin. dit samen met de fan van de peltier voeding was het toch meer lawaai dan me luchtgekoelde setup. Ookal zette ik alleen de 2 fans van de radiator aan op 5v is het niet zo stil als me lucht gekoelde kast.

Dus bespaar je een hoop ellende en geld en ga voor luchtkoeling of pak een vapochill/prometeia.

pics van me watercooled setup:
http://home.westbrabant.net/~kwbnl/wc/

Verwijderd

Topicstarter
Dus waterkoeling is dus geen goed idee. bedankt voor de info ga ik ff kijken voor een andere kast.

maar jij heb hem dus wel zelf gemaakt ? kast die ik zou bestel is alles gereed gemaakt, lijkt mij dus ook wat stiller dan zelfgemaakte waterkoeling.

Greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 09:55:
Dus waterkoeling is dus geen goed idee. bedankt voor de info ga ik ff kijken voor een andere kast.

maar jij heb hem dus wel zelf gemaakt ? kast die ik zou bestel is alles gereed gemaakt, lijkt mij dus ook wat stiller dan zelfgemaakte waterkoeling.

Greetz
Euh nee.. omdat ik het zelf heb gemaakt kon ik ook betere fans etc al kiezen, dus stillere fans etc...

Koolance maakt ook wat lawaai hoor ;)
Als je in een winkel staat en je gaat daar luisteren valt het reuze mee... maar thuis klinkt het wat harder hoor ;) dus pas op voordat een verkoper je ompraat.

Verwijderd

Topicstarter
Verkoper is goede vriend :-) en ik ben voor de zekerheid maar ff wezen checken hoeveel herrie die kast maakt. was dus idd niet geruisloos ik had hem veel stiller verwacht. Ik heb rondgekeken en kwam bij de Thermaltake Xaser II 6000 Plus mooi kassie. en er komen extra fans in om alles lekker koel te houwe.

Bedankt voor hulp.

Greetz
Pagina: 1