[WINTV] wdm-driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Ik heb een Hauppauge WINTV Theatre in m'n pc zitten, en die werkte alijd prima. Tot ik probeerde met WinDVR en PowerVCR te gaan werken. Die wilden dus niet werken met mijn tvkaart. Ook iuVCR en BTV geprobeerd. Kwam er uiteindelijk achter dat de win2k drivers op de hauppage-site (w2kdrv311.exe) geen WDM-drivers zijn. Bij gebrek aan win2k-widm-drivers van Hauppage zelf ging ik dus op zoek naar andere. Kwam uit bij iulabs waar tweaked BT848-drivers waren. Die hielpen helaas ook niet. Bijna wanhopig geworden terug naar hauppauge site. Ik denk XP lijkt behoorlijk op win2k, en zolangzamerhand zijn de drivers op mijn pc al zo'n bende dat het vast niet meer uitmaakt. Ik ga naar de XP-sectie, download wdm331_20112.exe en wintv2k339_20112.exe. Als ik wdm331_20112.exe run zegt hij echter wdm-driver voor 98/me/2k/xp. Install van beiden gaat normaal.
Reboot. Nu zien WinDVR, PowerVCR e.d. de kaart wel gewoon. Alleen het afstemmen van kanalen wil niet goed lukken. Als ik het in wintv probeer krijg ik probelemen met het beeld (zwart/wit), of geen geluid. Ik zoek op all-channels, tuner-type is PAL-B (kan ik niet veranderen) en video format heb ik op PAL BDGHIK, PAL M, PAL N en PAL NCOMBO geprobeerd, geen van alle werkten goed. Hoe los ik dit verder op? (zonder complete her-install van windows)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Zover ik weet zijn de drivers voor 2K of XP voor de WinTV anders.
Zowiezo zijn de drivers voor 2K brakker, met 2K was mijn Hauppauge (WinTV Radio) rete instabiel, met XP loopt het als een speer.
Je moet wel de juiste driver bij de juiste TV2K zoeken, bij mij werkte het dus wel on 2K maar de drivers zijn gewoon beter onder XP en hebben ook de-interlacing wat die van 2K niet hebben, ook de overlay support is niet geweldig on der 2K :)

Misschien vind je hier nog wat info:
http://www.tv-cards.com/

Wil je btw. een echt goeie tuner ap moet je eens kijken naar http://deinterlace.sourceforge.net/ met heel veel filters (ook deinterlace) zodat je zelfs met brakke ontvangst goed beeld krijgt, werkt stukken beter dan WinTV2K :)