MSI KT4 Ultra

Pagina: 1
Acties:

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Ik heb samen met een maatje van mij een comp in elkaar gezet.
Alles is goed gegaan en we hebben nog 2 kleine probleempjes waar we niet uitkomen.

Het eerste probleem is een bekend probleem maar heb niets in de search kunnen vinden omdat het mobo (MSI KT4 Ultra) nog niet zo lang uit is.
Het probleem is namelijk dat de FSB op 100 loopt en ie dus de amd xp 2200+ voor een xp 1500+ aan ziet.
Dus ik de FSB op 133 gezet maar wat denk je geen beeld.
Dus bios gerest en doet het gewoon weer alleen dan wel op FSB van 100 beetje zonde van de xp 2200 +
Nou is de vraag wat is het probleem.
En hoe kan het worden opgelost.

Probleem 2.
Aangezien voor de rest alles goed werkt d8en we laten we windows xp maar gaan installeren nou dvd hd cdwirte worden allemaal gevonden boot secuensie staat goed maar toen wou ie niet van cd booten en het is een orginele windows cd.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?

specs:

AMD Athlon XP PR2200+ (1800 MHz)
Alpha PEP66T + Delta AFB-60HP
MSI KT4 Ultra BSR
Kingston DIMM 512 MB
Western Digital Caviar (80,0 GB) JB
NEC 1,44 MB floppydrive (1,44 MB)
Pioneer DVD-106S (16/40x)
Leadtek WinFast nVidia Ti4200+ (64 MB DDRAM)
Advance Kabel U133-IDE (133 MB/s)

De cpu draait op 55 graden.

Verwijderd

55°C is wel veel voor een 2200+ die maar op 1.65Volt draaid en dan nog niet op 133fsb,heb je al eens met ander geheugen geprobeerd?aan welke IDE kabel hangt je DVD?staat de cooler er wel goed op,en heb je er coolpasta tussen gedaan?zo ja welke en hoeveel.
En als je geen beeld krijgt piept de pc speaker dan,en zitten er ook 4diagnostic lichtje aan de achterkand zoals bij de KT3 versies,zoja hoeveel rood en hoeveel groen,en welke

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Weet je ook zeker dat de bootvirus detector uitstaat kan soms ook problemen geven bij installatie.

En ik ben het met thunderdemon eens die temp kan haast niet bij een underclockte cpu

Alles is terug te redeneren naar 4

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

InfoTracer schreef op 08 oktober 2002 @ 13:15:
Het probleem is namelijk dat de FSB op 100 loopt en ie dus de amd xp 2200+ voor een xp 1500+ aan ziet.
Probleem 2.
Aangezien voor de rest alles goed werkt d8en we laten we windows xp maar gaan installeren nou dvd hd cdwirte worden allemaal gevonden boot secuensie staat goed maar toen wou ie niet van cd booten en het is een orginele windows cd.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
1 bios, kennelijk staat de processor niet op manual.
Hij pikt 133 fsb samen met een xp 1500 niet en gaat op safe.
Probeer: kiezen voor hoogste xp processor, zit 2200 er niet tussen, eerst bios updaten.
Lukt dit niet (kinder ziekte in bios wellicht) de boel manueel op fsb 133 en 'xp 2200 zetten'

2
Staat die DVD dan wel op ide 0 of 1 als master?
En in bios, heb je misschien als 4e optie boot 'other boot device' aanstaan?

Succes

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• InfoTracer
heb de coolpasta er goed tussen gedaan niet te veel dun doorzichtig laagje
de coolpasta is nanotherm
cooler zit er goed op (gecontroleert)
probleem met boot cd is opgelost thanx
ik zal eerst ff bios update proberen
bedankt voor de reacties

• InfoTracer
Na nog eens wat bios instellingen te hebben geprobeerd wil het nog niet lukken om de fsb op 133 te krijgen zonder dat het beeld zwart blijft.
Wie weet hoe de handmatige instellingen moeten staan?
Of werkt bij iemand de xp 2200+ wel gewoon op auto instellingen.
Want op de website van msi staat dat de amd xp 2200+ wel gewoon moet werken op dit mobo.

Verwijderd

probeer de fsb in stapjes te verhogen, dus eerst naar 110, winstarten, dan naar 120 win starten dan naar 125, dan naar 130, dan moet het wel goed gaan..

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Kan maar twee dingen zijn in mij ogen,

Het geheugen is niet helemaal lekker

of

De processor heeft geen zin, daarmee wil ik zegggen dat hij kapot kan zijn.

• InfoTracer
hmmm het kan misschien wel de cpu zijn maar kan op dit mobo niet in worden gestelt dat je alleen de fsb van de cpu omhoog gooit en de fsb van het geheugen gewoon op de standart snelheid blijft draaien?

Verwijderd

dan verhoog je de multiplier als je de fsb verhoogt, verhoog je OOk je geheugen+videokaart etc

Verwijderd

maar probeer het ff in stapjes

• InfoTracer
ja dat kan ik wel doen maar het probleem is gewoon hij moet gewoon stabiel op een fsb van 133 kunnen draaien de cpu dan want daar voor is ie gemaakt.
maar is er dus geen instelling om alleen de fsb van de cpu op 133 fsb te laten lopen.
want in de handleiding kon ik het niet vinden

Verwijderd

Ik denk dat het een geheugen probleem is, misschien wat brak geheugen die de fsb niet aankan oid, probeer ook je voltage van je geheugen op te schroeven.
good luck

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Als dat mem is wat ik denk dat het is : die rommel (Winbond chips, right? PC2700 neem ik aan...) kan op 166Mhz (DDR333) geen CAS2 hebben.

Als je nu voor je mem hstclck+33 ingesteld hebt dan draait je mem bij 100Mhz FSB op 133Mhz en bij 133Mhz FSB draait je mem op 166Mhz.

Op 133Mhz kan je mem wel CAS2 aan, op 166 niet. Goede timings kun je trouwens ook niet echt uit dat mem trekken... Nogal matig spul.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Ga in je bios eens naar Advanced chipset features -> dram timing control -> sdram frequency en zet deze eens op 200MHz. Probeer nog eens te booten met een FSB van 133MHz.
Voor het probleem met het niet booten vanaf de CD: ga advanced bios features -> boot sequence -> zet CD-ROM als 1st boot device.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1) Ik zou inderdaad eerst de geheugentimings en -snelheid op z'n laagst zetten. Haal eventueel zoveel repen eruit dat er maar één reepje in zit.

2) Heb je geprobeerd om van zowel de DVD lezer als de CD brander op te starten? Waaraan zitten ze aangesloten? (onboard VIA controller of de Promise?) Zitten de DVD lezer en de CD brander op eenzelfde kabel?

• InfoTracer
Probleem 2 is al opgelost werkt nu allemaal goed thanx.

Ik zal als ik thuis ben zit nu op school ff proberen me ram frequency op 200mhz te zetten en dan booten als dat nog niet werkt zal ik me ram voltage wel ff omhoog zetten of dat wel wil helpen ps cas staat zo ie zo op 2.5
want het is Kingston DIMM 512 MB cas2.5 pc2700 (333mhz).
alvast bedankt voor alle hulp

Verwijderd

InfoTracer schreef op 04 november 2002 @ 12:28:
Probleem 2 is al opgelost werkt nu allemaal goed thanx.

Ik zal als ik thuis ben zit nu op school ff proberen me ram frequency op 200mhz te zetten en dan booten als dat nog niet werkt zal ik me ram voltage wel ff omhoog zetten of dat wel wil helpen ps cas staat zo ie zo op 2.5
want het is Kingston DIMM 512 MB cas2.5 pc2700 (333mhz).
alvast bedankt voor alle hulp
hoest het opgelost dan? wat zat er nou fout?

Verwijderd

Is het gelukt, heb je de voltage opgeschroeft?

• InfoTracer
Het probleem van het booten van cd was opgelost door het in de bios instellen van de boot sequensie (hoe je dat dan ook mag schrijven) en er was ook iets niet goed met de hd dus misschien daarom ook want er zat een jumber niet goed op de wd 80gb jb waardoor het heel lang duurde voor dat ie door de post heen kwam.

Nu alleen nog de cpu nog.
Hij heeft geprobeerd het geheugen lager te zetten.
Want pc is van me m8 maar ik heb hem geholpen met uitzoeken dus voel ik me geroepen om ook helpen de problemen op te lossen aangezien hij er minder verstand van heeft dan ik.
Maar hij wou het dus nog steeds niet doen door het geheugen langzamer te zetten maar ik zal binnenkort wel ff kijken en ook dan met het voltage klote dan.

En als dat niet lukt wat zouden jullie dan kunnen aan raden om te proberen?

Verwijderd

heb ook een msi mobo (kt3 ultra2) en een xp2200+. bij mij liep de fsb standaar ook op 100MHz.. je moet gewoon ff in de bios de fsb op 133 zetten en de multiplier op 13,5 dan kom je op 1800Mhz, bij mij werkte dat direct op het standaard voltage
heb nu zelf zonder iets te veranderen (op vcore na natuurlijk) de fsb op 150 staan en multiplier op 13,5.
wat voor memory heb je? pc2700?
[/edit]
je hebt dus 2700, had erover heen gelezen... sorry! 8)7
[edit]
heb je geen andere pcikaarten erin zitten die geen fsb van 133 trekken?

als dit niet het geval is is er denk iets wat mis met je cpu of memory

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Hehe
erg lullig maar ik gooi het ook op een mem probleem . effe terug naar shoppie gaan en laten testen ... KT4 moet zonder problemen 133 ondersteunen...
Alleen geen raid maken he :P
Dat kan niet op je BSR bordje met 1 32 bits ide aansluiting (volgens de technische mannen van MSI een hardware gebrek) voor een fijne raid config zal je moeten wachten op S-ata
Pagina: 1