Is er een programma als ghost dat onder linux werkt? Ik zou graag namelijk mijn computers via het netwerk ghosten (euh... imagen
), zoals dat met ghost multicast kan, vanaf mijn linux server.
man dd
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Pardon?
code:
1
2
| DESCRIPTION
Copy a file, converting and formatting according to the options. |
Verwijderd
dd kan RAW data heen en weer verkassen.
dus een image maken
dd IF=/home/stratos | tar -cz back-up.tar.gz
OID. (klopt niet 100%)
dus een image maken
OID. (klopt niet 100%)
mondo rescue
lijkt aardig op Ghost.
Werkt goed, maar is niet snel; ondersteunt zo ongeveer alle filesystems.
En zal niet werken i.c.m. lock-breaking kernel patch.
lijkt aardig op Ghost.
Werkt goed, maar is niet snel; ondersteunt zo ongeveer alle filesystems.
En zal niet werken i.c.m. lock-breaking kernel patch.
Verwijderd
Ghost2002 does the trick !! Heb ik zelf een paar keer gedaan en het gaat werkelijk perfect !!
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
backup-en:
dd if=/dev/hda | gzip > /ergens/hda-backup.img.gz
terugzetten:
cat /ergens/hda-backup.img.gz | gzip -dc > /dev/hda
terugzetten:
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
je haalt hier nu een aantal dingen door elkaar, het is OF:Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 13:16:
OID. (klopt niet 100%)
tar zcpvf /ergens/backup.tar.gz /home/stratos
OF je doet het op de manier die ik hierboven heb beschreven.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Even namens de bond tegen onzinnig gebruik van cat:Wirf schreef op 08 oktober 2002 @ 14:04:
backup-en:
terugzetten:
code:
1
| gzip -dc < /ergens/hda-backup.img.gz > /dev/hda |
Werkt ook.
Partition Image
Van de site ge-copy-paste:
En alles werkt indien gewenst ook nog via een client/server systeem!Partition Image will only copy data from the used portions of the partition. For speed and efficiency, free blocks are not written to the image file. This is unlike the 'dd' command, which also copies empty blocks. Partition Image also works for large, very full partitions. For example, a full 1 GB partition can be compressed with gzip down to 400MB. This is very useful to save partitions to an image in some cases:
* First you can restore your linux partition if there is a problem (virus, file system errors, manipulation error). When you have a problem, you just have to restore the partition, and after 10 minutes, you have the original partition. You can write the image to a CD-R if you don't want the image to use hard-disk space.
* This utility can be used to install many identical PCs. For example, if you buy 50 PCs, with the same hardware, and you want to install the same linux systems on all 50 PCs, you will save a lot of time. Indeed, you just have to install on the first PC and create an image from it. For the 49 others, you can use the image file and Partition Image's restore function.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Heb je het wel eens gebruikt? Ik kreeg helaas het netwerkgedeelte niet aan de praat (ftp server/client). Vaag. Helaas gebeuren dat soort dingen wel erg vaak met allerlei opensource progjes: één (cruciaal) element werkt nietajvdvegt schreef op 08 oktober 2002 @ 17:37:
Partition Image
[...]
En alles werkt indien gewenst ook nog via een client/server systeem!
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
He gedver , wat een slecht onderbouwde kritiek.pinockio schreef op 08 oktober 2002 @ 17:41:
[...]
Heb je het wel eens gebruikt? Ik kreeg helaas het netwerkgedeelte niet aan de praat (ftp server/client). Vaag. Helaas gebeuren dat soort dingen wel erg vaak met allerlei opensource progjes: één (cruciaal) element werkt nietHelaas ben ik geen progger, meer een prutser...
even ontleden:
"Ik kreeg helaas het netwerkgedeelte niet aan de praat (ftp server/client)"
"Helaas gebeuren dat soort dingen wel erg vaak met allerlei opensource progjes"
Ik ben geneigd dat te lezen als:
Helaas gebeurt dat wel met meer mensen op dit forum, maar het licht ZELDEN aan
de opensource software
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Juist, 'innocent until proven guilty'!u_nix_we_all schreef op 08 oktober 2002 @ 18:00:
[...] Helaas gebeurt dat wel met meer mensen op dit forum, maar het licht ZELDEN aan de opensource softwareTenzij het tegendeel blijkt.
Maar nee, zelf heb ik die feature nooit gebruikt, het klonk alleen erg stoer
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
mmm opensource dissen omdat een programmaatje niet werkt is oneveer hetzelvde als zeggen
dat winkels stom zijn omdat je ooit een broek hebt gekocht die je niet paste.
Verwijderd
Met norton ghost kun je alleen ext2 ghosten en vanaf norton ghost 2003 kun je ook reiser en ext3 ghosten
Heb je daarvan een URL als bewijsVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 20:27:
Met norton ghost kun je alleen ext2 ghosten en vanaf norton ghost 2003 kun je ook reiser en ext3 ghosten
Ext2/3 wist ik, maar reiser
Ziehier de reden van mijn twijfel
Ja. Het werkte out-of-the-box bij mij thuis.pinockio schreef op 08 oktober 2002 @ 17:41:
[...]
Heb je het wel eens gebruikt? Ik kreeg helaas het netwerkgedeelte niet aan de praat (ftp server/client). Vaag. Helaas gebeuren dat soort dingen wel erg vaak met allerlei opensource progjes: één (cruciaal) element werkt nietHelaas ben ik geen progger, meer een prutser...
Debian servertje en debian client. Was al wel een tijdje terug, dus misschien hebben ze ondertussen wat dingen veranderd.
Oooh ja. Het was te verwachten. Linux-fanaten kunnen helemaal niets verkeerds over Open Source horen... Sorry, ik ben helemaal pro-Linux, maar ik maak dit soort dingen gewoon vaak mee in de praktijk.u_nix_we_all schreef op 08 oktober 2002 @ 18:00:
[...]
He gedver , wat een slecht onderbouwde kritiek.
even ontleden:
"Ik kreeg helaas het netwerkgedeelte niet aan de praat (ftp server/client)"
"Helaas gebeuren dat soort dingen wel erg vaak met allerlei opensource progjes"
Ik ben geneigd dat te lezen als:
Helaas gebeurt dat wel met meer mensen op dit forum, maar het licht ZELDEN aan
de opensource softwareTenzij het tegendeel blijkt.
Ik wil best moeite doen om een Opensource programma aan de praat te krijgen, maar het moet niet te gek lang gaan duren. En Partition Image was gewoon een voorbeeld dat het me niet lukte. Wie weet is de nieuwste versie 'beter', of ben ik inmiddels vaardiger geworden.
Bedankt voor de support trouwens
Dat bedoel ik maar. Ik wist het gewoon toen je dat schreef. Wie er echt mee gaat werken loopt tegen allerlei probleempjes aan. Dat mag ik toch wel melden? Dat houdt een rechtgeaarde tweakert toch niet tegen om het zelf nog eens te proberen?Maar nee, zelf heb ik die feature nooit gebruikt, het klonk alleen erg stoer
En wat voegt dit toe aan de discussie over Partition Image c.q. een alternatief ?Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:26:
mmm opensource dissen omdat een programmaatje niet werkt is oneveer hetzelvde als zeggen
Dit feit kwam me gewoon even in gedachten. Probeer je een keer een alternatief voor het (dure) Ghost, krijg je het niet aan de praat, zodat je noodgedwongen terug moet naar Ghost.
------
Helaas wordt er te gauw geroepen 'man dd' 'man tar' oid als mensen gewoon een vraag hebben.
Ik ga Partition Image in ieder geval binnenkort (weer!) eens uitproberen...
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
btw.: het is dus de bedoeling dat ik vanaf m'n linux server over een netwerk windows (2000) machines kan imagen...
W2k gebruikt NTFS5, het is maar de vraag of dat helemaal jofel ondersteund wordt. Maar via een partimage bootdisk/cd kun je een eind komen.InvalidTarget schreef op 08 oktober 2002 @ 23:40:
btw.: het is dus de bedoeling dat ik vanaf m'n linux server over een netwerk windows (2000) machines kan imagen...
@Solarsparc: fat is een verouderd syteem dus als je de mogelijkheid hebt kan je beter ntfs oid gebruiken.
fat32 zou natuurlijk wel de makkelijkste oplossing wezen, ach je bent een tweaker of je bent het niet
fat32 zou natuurlijk wel de makkelijkste oplossing wezen, ach je bent een tweaker of je bent het niet
Nu ook zonder stropdas
Pagina: 1