Toon posts:

Voet pedaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben op het moment een klein programmatje aan het schrijven. Dit programma moet aangestuurd gaan worden door een 3 pedaals voetpedaal.

Ik heb echter veel problemen om een geschikt model en leverancier te vinden. Ik heb PI Engineering (XKeys) geprobeerd, maar hun support is niet geweldig. Kent een van jullie een leverancier?

tnx,

Mark

O ja, de driver-API moet natuurlijk wel vrijggegeven zijn.

Verwijderd

Dag Mark, welkom op GoT. Lees eerst de FAQs eens door zoals:
Begroeting onder posts & replies
[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 09-06-02)[/rml]

Niet om te zeuren, maar daar staan hele handige dingen in zodat je vragen nóg sneller beantwoord kunnen worden, zoals:
Systeemspecificaties.
Over wat voor voetpedaal heb je het, wat voor aansluiting heeft het (COM, LPT, USB etc.) of moet het hebben. Wat voor besturingssysteem draai je en wat voor PC/Mac/ZX Spectrum etc.
En waarvoor wil je het gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Systeem specs: windows enviroments: (95/98/NT?/2000/XP)
aansluiting: USB of serieel (COM)

alle sugesties zijn welkom

Verwijderd

Bedoel je dit http://www.detlev.myweb.nl/footpedal.htm :+ (beetje oud, had ik vroeger maar zo'n ding op mijn C64... WOEI! :) )

Is een voetpedaal van een stuurwiel niet iets? Er zijn zat mensen met een kapot stuurwiel waarbij de pedalen nog werken. Nu deze mensen nog zien te vinden (probeer vraag en aanbod).

Een nadeel is, dat het meestal twee pedalen zijn, maar je kan natuurlijk de combi's Links, Rechts, Links + Rechts gebruiken, maar dat moet je handig programmeren.

Wat wil je trouwens programmeren of is dat een onbeschofte vraag?

Verwijderd

Topicstarter
ik bouw een plug-in om winamp met een voetpedaal aan te sturen. Voor dicteer doeleinden.

Het pedaal dat je is een eind in de goede richting, maar nog niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek geen pedaal dat ontworpen is voor spellen, maar meer vanuit een ergonomisch oogpunt. (Ik hoop dat dat niet te vaag is?)

In ieder geval bedankt.

Verwijderd

Misschien op RSI sites ofzo, die lui hebben allemaal vage apparatuur (met alle respect voor mensen met RSI, het is een #$^%^$%^ 'ziekte' :( ). Naast de duimknijpers, luchtwuivers en oogsperders kan je misschien ook een voetpedaal vinden.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

op mijn werk hebben we een "No Hands Mouse" staan.

Wel maar 2 pedalen
Pagina: 1