Toon posts:

[98] Toetsencombinatie om RAM te legen in Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

enkele jaren geleden, toen ik nog Windows 98 draaide, was er een toetsencombinatie, om het werkgeheugen vanuit Windows 98 te legen.

Als voordeel uiteraard dat je je PC niet hoefde te rebooten, of andere proggies hoefde te installeren om het werkgeheugen te legen.

Ik heb al op microsoft.com (technet) tevergeefs gezocht naar deze toetsencombinatie, en ook zoeken op GoT heeft geen resultaat geboekt.

is er misschien iemand die deze mysterieuze toetsencombinatie weet?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

Theeboon

theebonen bestaan!

Waarschijnlijk had je dan toch een RAM refresh tooltje geinstalleerd want naar mijn weten had W98 geen built-in optie hiervoor. (Want waarom zouden er dan zoveel RAM tooltjes beschikbaar zijn?)

Zoiets als RamIdle.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

De enige toetsencombinatie in het w98 OS die mij bekend is dat die in de buurt komt is <ctr>+<alt>+<del> ... ;)
Ik neem aan dat je zo'n programmaatje bedoelt die fysiek geheugen vrijmaakt door niet/weinig actieve blokken naar swap te laten schrijven... Kan het niet zijn dat je destijds een programmaatje erbij had die dit voor je deed? Zijn er tegenwoordig genoeg van: zoek op "free ram" o.i.d. zou ik zeggen. Of maak zelf een scriptje waar je een hoop geheugen alloceert en weer vrijlaat, werkt evengoed...