Toon posts:

Pentium 2 --> Pentium 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P2 @350 op een Gigabyte 6BXC en wil deze als server gaan gebruiken , alleen met een P2 kom je natuurlijk niet ver...
Nu heb ik eens wat gehoord over een converter dat je van je Slot 1 P2 een ...P3 kan gebruiken , weet iemand hier iets vanaf en waar ik info kan krijgen of het ding kan kopen ?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Een slocket bedoel je? Effe op googlen!

nieuws: IWill Slocket II review

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan , anders zou ik het niet hier vragen....

• Fire69
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:21:
Heb ik al gedaan , anders zou ik het niet hier vragen....
Beter zoeken! :)

http://www.google.be/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Wat wil je met je server gaan doen? Voor alleen een fileserver of internetrouter voor je thuisnetwerkje is die P2-350 ruim voldoende. Ik draai W2k Server op een P2-233 voor files, www/ftp en voor internetdeling en dat draait volkomen problemen. Gewoon zorgen voor voldoende geheugen (ik heb er 256mb in zitten).

wil je dan nog steeds upgraden, bekijk dan even of dat mobo (evt met bios updates) wel de nieuwere P3's aan kan. De Tualatins zullen niet werken maar de 1e en 2e generatie P3's (Katmai en Coppermine, meen ik) kunnen misschien nog wel geschikt zijn.

Bedenk ook dat er ook veel P3's in Slot1 (behalve de Tualatin maar die kan je toch wel vergeten) variant te krijgen zijn. Dan heb je dus geen converter nodig. Tenslotte moet je er dan ook nog op letten dat je geen P3 koopt met een FSB van 133MHz want ik denk dat je mobo dat niet ondersteunt.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Er bestaan inderdaad converters van Slot1 -> Socket 370. Dan kan je Pentium 3's (Katmai) gebruiken. Je kan niet zomaar Tualatin's gebruiken, daar moet je dan een of andere mod voor uitvoeren. Gebruik aub de search even, er is al heel veel gezegd over slotconverters :)

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
daar heb je genoeg aan voor een thuis server hoor !
ik vraag me af wat je allemaal van plan bent met je server ?

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord kan een Pentium 3 tot 600 mhz aan en ook op 133 mhz , heb het bij Gigabyte opgezocht , ben ook bezig geweest met zoeken naar een Slot 1 P3 maar zonder resultaat , zelfs niet bij tweedehands zaakjes.

• MrTinux

MrTinux

hier staan er een paar tussen...

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat ie een gateway gaat vormen voor mijn toekomstige sattelietverbinding (nee , kan geen adsl of kabel krijgen en de eerst komende 10 jaar ook niet) en dan is het de bedoeling dat mijn buren er ook op gaan zitten , kom je (met mijn computers erbij) toch al gauw op een pc`tje of 10....

• MrTinux

MrTinux

Ik denk dat je aan je huidige pc dan genoeg hebt. Plaats een goede netwerkkaart (3Com of Intel) en zorg voor voldoende geheugen, dan ben je al een heel eind.

Verwijderd

Misschien is dan een pentium 3'tje wel leuk ja. Het goedkoopste is waarschijnlijk idd een Slot1 -> So370 Convertor aan te schaffen (2e hands) en een Katmai P3'tje. Je kan ook een Tualatin doen, maar ik weet niet of je mobo dat ondersteund.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:31:
Het is de bedoeling dat ie een gateway gaat vormen voor mijn toekomstige sattelietverbinding (nee , kan geen adsl of kabel krijgen en de eerst komende 10 jaar ook niet) en dan is het de bedoeling dat mijn buren er ook op gaan zitten , kom je (met mijn computers erbij) toch al gauw op een pc`tje of 10....
Daar is een P2 350Mhz ook nog snel genoeg voor hoor. Routen en bestanden delen vereist niet veel aan cpu kracht :) Met een Pentium 1 moet het nog wel kunnen :) Alleen moet je dan een iets lichter OS nemen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trouwens ervaring met satteliet ?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:31:

Mijn PI 133 kon met twee handen in z'n neus makkelijk internet voor 6 PC's verzorgen.. Daarnaast denk ik dat computerkracht tegenwoordig enorm wordt onderschat. Mijn desktop PC thuis is minder dan de server die je nu hebt, en ik heb er nauwelijks problemen mee (alleen de nieuwste games zijn er niet op te spelen.. Verder kan ik alles)

Zorg gewoon dat er genoeg geheugen in zit (min 256)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik heb hier een celeron 433 dmv een slotket op een abit bh6 draaien. Dit ding heb ik hier gekocht. Kijk in deze lijst bij diversen (vrijwel onderaan) en daar staan er nog meer. Wellicht heb je er wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas , ze hebben wel een converter naar Slot 1 .... toch bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:57:
Helaas , ze hebben wel een converter naar Slot 1 .... toch bedankt
die heb je ook nodig.

slot1 op 370 bestaat niet...

als je een staande p2 heb en een liggende p3 heb je 370 --> slot 1

Verwijderd

Topicstarter
Oke , goed dat je me daar even op wijst....

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Moet geen idd enkel probleem zijn met een p2-350. De snelheid van je internet zal eerder de beperkende factor zijn.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Katmai procs zijn sowieso Slot-1, dus daar heb je geen convertor voor nodig. Ik weet alleen niet meer zeker tot welke snelheid de Katmai core is geproduceerd. Het is in dat opzicht belangrijk om uit te vinden of jouw moederbord wel of geen coppermine processoren ondersteunt.

Tualatin cores gaan trouwens meestal prima met een Powerleap convertor... :)

Gezocht en gevonden op de Gigabyte site: jouw moederbord kan alleen coppermine procs ondersteunen vanaf "PCB revision : 2.0A or above". In dat geval kun je met een nieuw BIOS een heel eind komen.

Misschien kun je op het moederbord kijken wat het revisienummer is?

[ Voor 0% gewijzigd door ESteg op 08-10-2002 13:20 . Reden: extra info ]

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

ESteg schreef op 08 oktober 2002 @ 13:17:
Katmai procs zijn sowieso Slot-1, dus daar heb je geen convertor voor nodig. Ik weet alleen niet meer zeker tot welke snelheid de Katmai core is geproduceerd. Het is in dat opzicht belangrijk om uit te vinden of jouw moederbord wel of geen coppermine processoren ondersteunt.

Tualatin cores gaan trouwens meestal prima met een Powerleap convertor... :)
De Katmai gaat van 450-600. Een powerleap converter werkt misschien wel, maar is nogal prijzig. Een ECS bordje met Duron is vaak goedkoper, en veel sneller. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ten eerste heb je aan een PII-350 genoeg. Ik draai 2000 server op een Cyrix 166 als proxy en fileserver.

Ten tweede er bestaan 600Mhz PIII CPU's voor slot 1 (heb er n.l. zelf 2 stuks). Je hebt dus eigenlijk geen adapter nodig, maar alleen zo'n processor.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik , alleen zijn die krengen nergens meer te krijgen daarom wil ik ook een converter ........

• ESteg
Gallus schreef op 08 oktober 2002 @ 13:22:
[...]

De Katmai gaat van 450-600. Een powerleap converter werkt misschien wel, maar is nogal prijzig. Een ECS bordje met Duron is vaak goedkoper, en veel sneller. :)
Zelf draai ik nu een Celeron 1200 @ 1600... ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het een knappe Duron zijn die dat bijfietst ;)

BtW, was ECS vroeger geen PC-Chips... :?
Hoe dan ook, ik kon "Dé Mod" uitvoeren op mijn mobo, zodat ik niet aan de Powerleap hoefde.

• ESteg
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 13:28:
Ja dat weet ik , alleen zijn die krengen nergens meer te krijgen daarom wil ik ook een converter ........
Je hebt niet veel aan een convertor. Dat is om een socket-processor in een slot-mobo te krijgen. En alle socket P-III's zijn coppermines, die waarschijnlijk niet op jouw moederbord werken (er van uit gaande dat jouw PCB-revisie lager is dan 2.0A).

Je snelste optie is dus een PIII-600 uit de Katmai serie, en die zijn alleen in Slot-uitvoering gemaakt. Pas wel op, als je er één vindt: de PIII-600 is er ook met coppermine core - en die werkt dan (waarschijnlijk) weer niet...

[edit]

In de Tweakers.net Vraag&Aanbod: Processors aangeboden / Intel Pentium III 600. Als je daar even informeert of de processor in kwestie een Katmai of een Coppermine is, dan weet je méér... (de advertentie staat al sinds 21 september, trouwens, dus misschien is 'ie al verkocht...).

Verder zijn Marktplaats.nl, 2dehands.nl en soms ook E-Bay sites waar je wel eens wat interessants kunt vinden.
Waar had jij zelf al gezocht?

[ Voor 0% gewijzigd door ESteg op 08-10-2002 13:42 . Reden: nieuwe info ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

-ET-

Phone Home

Er zijn volgens mij ook PIII slot 1 @ 1ghz. met 100mhz FSB. Daar heb je alleen een BX chipset voor nodig. (katmai core dacht ik)

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

ESteg schreef op 08 oktober 2002 @ 13:33:
[...]
Je snelste optie is dus een PIII-600 uit de Katmai serie, en die zijn alleen in Slot-uitvoering gemaakt. Pas wel op, als je er één vindt: de PIII-600 is er ook met coppermine core - en die werkt dan (waarschijnlijk) weer niet...
Erm, waarom zou een coppermine niet werken op een BX'je? Volgens mij was dit de perfecte combinatie zelfs ;)

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

-ET- schreef op 08 oktober 2002 @ 14:14:
Er zijn volgens mij ook PIII slot 1 @ 1ghz. met 100mhz FSB. Daar heb je alleen een BX chipset voor nodig. (katmai core dacht ik)
Nee, dat is een coppermine.

Het Gigabyte 6BXC is een 440BX based mobo. Die hebben een maximale officiële FSB van 100 MHz, Je kunt 133 MHz instellen, maar dat is dus niet gegarandeerd!
Dit mobo ondersteunt Coppermine CPÚs vanaf rev 2.x. Je kunt het revision number vinden tussen de ISA slots.

Als je voor coppermine gaat, zou ik de Celeron 1 GHz aanraden. Goedkoop en presteert in zo een BX board behoorlijk. Kijk uit dat je de goeie versie neemt: die met 128KB cache. Verder heb je dan nog een socket370->slot 1 convertor nodig. Laatst heb ik er nog een besteld bij Yorcom: een Iwill Slocket II.

[speculation-mode]
Ik vermoed dat de oudere revisies van het Gigabyte 6BXC geen lagere Vcore kunnen leveren voor Coppermines (net zoals zijn tijdgenoot: het ASUS P2B). Dit zou je kunnen omzeilen door een hogere Vcore in te stellen m.b.v. de voltage jumpers op het Iwill slocket.
[/speculation-mode]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

EXX schreef op 08 oktober 2002 @ 15:37:
[...]

Nee, dat is een coppermine.

Het Gigabyte 6BXC is een 440BX based mobo. Die hebben een maximale officiële FSB van 100 MHz, Je kunt 133 MHz instellen, maar dat is dus niet gegarandeerd!
Dit mobo ondersteunt Coppermine CPÚs vanaf rev 2.x. Je kunt het revision number vinden tussen de ISA slots.

Als je voor coppermine gaat, zou ik de Celeron 1 GHz aanraden. Goedkoop en presteert in zo een BX board behoorlijk. Kijk uit dat je de goeie versie neemt: die met 128KB cache. Verder heb je dan nog een socket370->slot 1 convertor nodig. Laatst heb ik er nog een besteld bij Yorcom: een Iwill Slocket II.

[speculation-mode]
Ik vermoed dat de oudere revisies van het Gigabyte 6BXC geen lagere Vcore kunnen leveren voor Coppermines (net zoals zijn tijdgenoot: het ASUS P2B). Dit zou je kunnen omzeilen door een hogere Vcore in te stellen m.b.v. de voltage jumpers op het Iwill slocket.
[/speculation-mode]
* GA!S heeft jaren een Dual PIII 800 (coppermine) gehad op de dual broer van dat moederbord. Nieuwe BIOS erin en klaar. Ik heb dat bord zelf gekocht toen de BX de nieuwste Intel chipset was, wil je een revisie daarvoor hebben dan moet het toch echt een behoorlijk oud plankje zijn. Voltages instellen met die slokets heb je niets aan, geeft alleen aan het moederbord door dat ie 1.7 volt wil, als je moederbord dat niet kan leveren heb je er nog niets aan. Voor zover ik weet zijn de meeste slokets niet uitgerust met eigen voltage-regulators.

de betaler vervuilt

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

GA!S schreef op 08 oktober 2002 @ 15:46:
Voltages instellen met die slokets heb je niets aan, geeft alleen aan het moederbord door dat ie 1.7 volt wil, als je moederbord dat niet kan leveren heb je er nog niets aan. Voor zover ik weet zijn de meeste slokets niet uitgerust met eigen voltage-regulators.
Ok, maar je kan ook een Vcore instellen die het mobo wel kan leveren, bv 1.8V. De CPU heeft dan een te hoge voltage, maar zolang je het niet te bont maakt (je moet natuurlijk geen 2.2 volt gaan instellen) kan het wel, gewoon wat beter koelen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

EXX schreef op 08 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

Ok, maar je kan ook een Vcore instellen die het mobo wel kan leveren, bv 1.8V. De CPU heeft dan een te hoge voltage, maar zolang je het niet te bont maakt (je moet natuurlijk geen 2.2 volt gaan instellen) kan het wel, gewoon wat beter koelen.
Dat klopt, maar vaak wordt er gedacht dat je d.m.v. die voltage jumpers ook ECHT dat voltage op je proc zet. Het is maar ff een opmerking :)

de betaler vervuilt

Pagina: 1