ik kreeg een error met de codec (heb hier macOSX)
ik heb wel wat research ernaar gedaan, eerlijk gezegd vind ik het een weinig overtuigende sighting, redelijk groot hoax-gehalte, maar technisch verzorgd uitgevoerd, alhoewel niet overdreven net.
het is een film in eigendom van SCI-FI channel, aan hen doorverkocht door een zekere Barbara S. (die verder niet bekend wil worden), na de uitzending hebben zich twee verdere getuigen gemeld.
vreemde zaken:
- verschil in grootte, de UFO lijkt groter als hij verder weg is, en kleiner zodra hij dichter bijkomt.
- de cameramen is verschrikkelijk trefzeker, weet foutloos op de UFO in te zoomen, en de UFO in de vlucht te volgen.
- anamolies in het geluid, een enkele keer valt het geluid van de helicopter zelf weg terwijl je de UFO wel gewoon hoort
- UFO vliegt weg van WTC zonder een versnelling, hij bereikt direct de snelheid van 520 m/s, dat zou kunnen als je vreemde 4de dimensie theorieen gaat aanhangen, echter ik vermoed dat degene die die beelden gefabriceerd heeft gewoon te lui was om een versnelling te gaan berekenen
- soms heeft de UFO wel een rookspoor soms niet, soms lijkt hij geen turbulentie te veroorzaken dan wel
belangrijke twijfels:
- geen getuigen, enkel mensen die zich na de uitzending meldden (maar ook toen niet genoeg onder de indruk waren om dat direct te melden); we hebben het hier over een UFO die direct langs het WTC vloog, op enkele meters afstand van de duizenden mensen die daar werkten.
- geen record van een serieus en zeer gevaarlijk luchtvaart-incident vlak naast het WTC, de piloot zou dit absoluut hebben moeten meldden, verder heeft SCI-FI channel geen poging gedaan om hiernaar onderzoek te doen, de getuigenis van de piloot is absoluut essentieel:
eerste belang voor UFO-meldingen is inderdaad de vraag of hier gevaar is opgetreden en in dit geval was dat zeker, een enorm serieuse near-miss vlakbij een belangrijke wolkenkrabber, iedere zelfrespecterende piloot meld dit direct aan de FAA en regionale authoriteiten, anders kan dit hem zijn licentie kostten, en nee, ik geloof niet in cover-up operaties van gebeurtenissen die optreden voor de ogen van een kleine 40.000 ooggetuigen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen