Toon posts:

twee routers achter elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de consequenties van de volgende opstelling om te kunnen ADSL-internetten?

Signaal komt binnen op Telindus 1111 router/modem. Aan één van de poorten hang ik een "D-link DI-614+ Airplus Wireless Router (22Mbit/256bit encryptie)" Dit laatste apparaat heeft een NAT-firewall die ik wil gebruiken.

Wat ik wil weten is of het gevolgen heeft voor de connectie voor de apparatuur die achter de wireless router hangt.

Het zal wel een crime worden om dit als (relatieve) leek te kunnen configureren, of valt het wel mee?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
waarom hang je die wireless router dan niet direct aan de aansluiting, lijkt mij makkelijker dan router achter router.

ik heb ook geen idee of dat zo maar kan router achter router.

Verwijderd

router achter router is geen probleem. Houd er rekening mee dat een router IP adressen wil uit verschillende range. Heb je in 192.168.1.1 dan kan je niet uit 192.168.1.2 nemen. Kijk ook hoe het zit met de ACL's (Access control list) die kan je event als extra security gebruiken.

Zoek ff op router configuration

PS als router achter router niet had gekund, dan zou het internet ook niet bestaan...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

router achter router is geen probleem, mits je maar goede subnetten gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op 08 oktober 2002 @ 12:58:
router achter router is geen probleem, mits je maar goede subnetten gebruikt.
en goede ip ranges gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat ik routers achter elkaar kan hangen. Aan elke zijde van een WAN hangt zo'n ding. Het ging er mij om dat ik de fratsen (bijvoorbeeld 'verplicht andere range gebruiken') boven water krijg. En dat is voor een deel gelukt. Dank voor uw antwoorden.
Zijn er nog meer zaken?

btw larsemenneke:
de D-link wireless heeft geen ingebouwd modem, vandaar dat ik die niet rechtstreeks aan de aansluiting kan hangen.
Pagina: 1