Toon posts:

Hoe kan ik op afstand werken met een pc in een netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een bedrijfje iets regelen. Namelijk ze willen thuis kunnen werken. Nou hebben alle 2 werknemers chello thuis.

Op het werk komt binnenkort ook chello. Achter het kabel modem komt een router
Edimax Wireless Broadbandrouter + 4p. Switch. Daar hangen 3 draadloze pc's aan en 1 á 2 draadverbinding pc's.

Ze willen dus kunnen werken met die 3 draadloze pc's.
Hoe kunnen ze die computer op afstand besturen. Met welk stukkie software?
Kan dit met PCAnywhere?

Oh ja de besturingssystemen zijn.
2x Windows XP
1x Windows 2000 advanced server (kan eventueel ook iets anders op) Maja het is een Pentium 1 133 met 64 mb. Opstarten duurt 5 minuten. Daarna is ie zo stabiel als de best en draait als een treintje als printerserver. :9

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bedoel je dat ze die draadloze comps thuis aansluiten op hun chello netwerk?

Verwijderd

waarom zou je pcAny gebruiken, je kan terminal services (remote desktop op XP) gebruiken, zit gewoon in XP/win2k adv.serv. Is goedkoper, en werkt stukken sneller.

Verwijderd

Win VNC,... werkt niet zo heel snel, maar snel genoeg en is gratis...

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 08 oktober 2002 @ 12:05:
bedoel je dat ze die draadloze comps thuis aansluiten op hun chello netwerk?
Nee ze hebben thuis chello, en op het werk nemen ze chello straks ook.

Werken de genoemde programma's wel achter een router?

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

... alle 2 werknemers ...

... 3 draadloze pc's aan en 1 á 2 draadverbinding pc's....
2 werknemers en 5 PC's inclusief server? das wel overkill zeg :)
Kan dit met PCAnywhere?
Ja dat kan met pcAnywhere. Maar willen ze perse op die pc's kunnen werken, of gewoon bestanden kunnen openen? Wat willen ze precies? Want er zijn *veel* meer mogelijkheden.
1x Windows 2000 advanced server ... Pentium 1 133 met 64 mb ... 5 minuten ... printerserver...
Je draait Win2K Advanced Server als *printserver* hebben ze daar geld over ofzo??? Bovendien: 5 mins opstarten met die specs vind ik nog snel. Mijn server met win2k server - p200 - 128MB doet er ook zoiets over. En is niet alleen een printservertje.

Met of zonder mayonaise?

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:38:
[...]

Nee ze hebben thuis chello, en op het werk nemen ze chello straks ook.

Werken de genoemde programma's wel achter een router?
Als je de poorten ervoor opengooid op de router werkt het wel...
en goed forward uiteraard...

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

16 kb upload van chello zal wel zorgen dat het niet fatsoenlijk werkt.. 3 min. wachten op een screen refresh nekt je

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

• Fludizz
  • Niet online
et is 15kB max hier ;) maar et ging hem erom dat et werkte, en de upload voor bedrijfjes is vaak een tikkie sneller dan voor particulieren...

Verwijderd

Als je het dan persé met windows op wil lossen, neem dan NIET pcAnywhere of VNC, té traag.
Neem dan Remote Administrator, dan kan je iig nog fatsoenlijk werken.

Terminal service werkt meestal niet perfect ivm weinig kleuren, maar kan ook, moet je alleen wel ook op traagheid rekenen.

Citrix zal budgettair wat ingewikkeld worden vrees ik.

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

clevy schreef op 08 oktober 2002 @ 13:29:
16 kb upload van chello zal wel zorgen dat het niet fatsoenlijk werkt.. 3 min. wachten op een screen refresh nekt je
ik heb regelmatig mijn server bedient via win2k terminal server over de 64k upload van adsl-basic van "vroeger", dan ging ook perfect. Ook over een ISDN lijntje pcAnywharen is altijd goed gegaan, dus 15k upload bij chello is echt meer dan genoeg hoor... helemaal geen last van vertragingen, gewoon super relaxed...

Met of zonder mayonaise?

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

VNC en PCany zijn om normaal te werken veel te traag.
Ik zou proberen een VPN op te zetten.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

idd een VPN opzetten tussen de chello gebruikers thuis en de Win2k AS. Alleen het GRE protocol enablen op de router (als deze niet ge-enabled is) en poort 1723 (als ik het goed zeg) vanaf de router forwarden naar de Win2k AS server.

En over deze VPN gewoon TS draaien.

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 12:29

Fed-Ex

Hakuna Matata

PCanywhere is voor beheerders zodat ze snel dingen kunnen veranderen. om met pcany te werken op afstand uh uh denk het niet behalve als je 5 min wilt w88 voordat word ofzo op is gestart, heb gaat hier al niet eens supersnel op on 10/100 mbit netwerk dus moet je nagaan met 16 k/b upload van chello. Als je toch wilt proberen met pcAny neem dan NetOp dat werkt weer sneller als pcAny en meer functies

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:06
dameware werkt ook wel lekker

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

clevy schreef op 08 oktober 2002 @ 13:29:
ben ik niet mee eens
ik kan via die 16kb gewoon normaal met vnc kunnen werken (1024x786)
niks geen last van 3min wachten!

ontopic:
je moet dus poorten forwarden, staat in het grote poortmap faq, en dit soort programma's zijn met een klein beetje zoek werk heel snel te vinden ;)

• Boudi

Boudi

Always Coca Cola

Fed-Ex schreef op 08 oktober 2002 @ 16:12:
...5 min wilt w88 voordat word ofzo op is gestart, heb gaat hier al niet eens supersnel op on 10/100 mbit netwerk dus moet je nagaan met 16 k/b upload van chello.
de snelheid van de verbinding heeft *geen* invloed op de snelheid van het opstarten van een applicatie... dat is precies het mooie van een terminal service achtige verbinding zoals VNC of PCA

Met of zonder mayonaise?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS
...of Remotely Anywhere...is ook nog goed te beveiligen :) VNC SUCKS...maar ja..dat is dan ook gratis te verkrijgen (en dmv simpel trucje is het password te achterhalen)...

'k gebruik Remotely Anywhere hier ook om (vanaf me werk) me pcs tehuis over te nemen (zowel server als pc's). En je hoeft maar 1 poort open te zetten...gewoon via de browser te benaderen, wat wil je nu nog meer..?? OHwja..'t is ook niet zo'n 'zwaar' pakket...

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Pagina: 1