[cisco 1600/2500] copy command

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Is het mogelijk om de configuratie ook naar een of ander bestand weg te schrijven in plaats van tftp of startup-config?
Ik kan hierover niets vinden.

M.a.w. is het mogelijk om een actie zoals "copy run test-file" te doen?? Ik heb straks een praktijk toets, en dit is een ideale oplossing om een backup te maken.
We mogen geen gebruik maken van tftp.

Kan iemand hier snel antwoord op geven.

Verwijderd

eerst een sh run en daarna gewoon de configuratie copy pasten ?(naar bijv. notepad)

• cenix
Is wel mogelijk, maar eigenlijk niet mijn bedoeling.
Ik zie nog wel wat ik eraan doe.

Verwijderd

nope, gaat denk ik alleen als je een 1600 hebt met een extra flash kaartje, bij m'n 2600 wil die gelijk het flash erasen , lijkt mij niet zo'n goed idee, zoals jeroeno al zegt cut en paste werkt prima met een beter terminal program, verder zou ik niet zien wet er mis is met tftp.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

je kunt ook proberen "write mem" (doet hetzelfde als copy running-config startup-config) weet alleen niet of je een andere filenaam mag opgeven, dus proberen :)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• cenix
Kunt wel copy run [eigennaam] doen, maar terug wil hij niet meer doen :-(
Naja, maakt niet uit, heb het toch gehaalt, piece of cake!

• cenix
Kunt wel copy run [eigennaam] doen, maar terug wil hij niet meer doen :-(
Naja, maakt niet uit, heb het toch gehaald, piece of cake!

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
dit zou zeker per platform kunnen verschillen maar bij een 800 serie kan ik gewoon:

"copy run nvram:<filenaam>" doen, experimenteer daar eens mee. Bij run-from-ram routers is natuurlijk "copy run flash:<filenaam>" mogelijk.
Pagina: 1