Toon posts:

[Win2k Server] Routing

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ben bij een bedrijf van een vriend bezig om internet te verdelen.

Momenteel is er dus een server (PDC) waaraan een grote Intel stackable HUB aanhangt. Op de HUB zitten:

6 clients (IP 192.168.59.xx)
een GROTE Siemens ISDN Router (IP 192.168.59.88)
en een tweede server (BDC) met ADSL (IP 192.168.59.16)
op deze tweede server staat WinRoute Lite als Routing software

Op de PDC server is via DHCP/Scope de router ingesteld op IP 192.168.59.16 en op de clients de gateway ook via dit IP. DNS gaat ook via de PDC server.

Nu werkt internet alleen via ISDN... Op Winroute zijn wel aanvragen te zien voor internet verkeer maar er wordt niets doorgegeven... :?

Internet Connection Sharing werkt niet omdat dan het IP adres van het interne netwerk veranderd wordt.

Doe ik iets fundamenteels fout (ik ben een beetje een netwerk n00b) of is er een dieper liggende oorzaak voor deze kwestie?

Het netwerk kan trouwens niet down omdat het bedrijf natuurlijk gewoon door moet kunnen draaien!

(ik heb de FAQ gelezen maar daar staat niet echt een oplossing in)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:45:
Hallo mensen!

Ik ben bij een bedrijf van een vriend bezig om internet te verdelen.

Momenteel is er dus een server (PDC) waaraan een grote Intel stackable HUB aanhangt. Op de HUB zitten:
Win2k domain controllers hebben geen pdc's of bdc's meer, hooguit een PDC emulator
6 clients (IP 192.168.59.xx)
een GROTE Siemens ISDN Router (IP 192.168.59.88)
en een tweede server (BDC) met ADSL (IP 192.168.59.16)
op deze tweede server staat WinRoute Lite als Routing software

Op de PDC server is via DHCP/Scope de router ingesteld op IP 192.168.59.16 en op de clients de gateway ook via dit IP. DNS gaat ook via de PDC server.

Nu werkt internet alleen via ISDN... Op Winroute zijn wel aanvragen te zien voor internet verkeer maar er wordt niets doorgegeven... :?

Internet Connection Sharing werkt niet omdat dan het IP adres van het interne netwerk veranderd wordt.

Doe ik iets fundamenteels fout (ik ben een beetje een netwerk n00b) of is er een dieper liggende oorzaak voor deze kwestie?

Het netwerk kan trouwens niet down omdat het bedrijf natuurlijk gewoon door moet kunnen draaien!

(ik heb de FAQ gelezen maar daar staat niet echt een oplossing in)
Je moet routing and remote access gebruiken, zoek evt. op technet voor documentatie, ik zal ff voor je kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:52:

[...]

Je moet routing and remote access gebruiken, zoek evt. op technet voor documentatie, ik zal ff voor je kijken.

hee bedankt! _/-\o_

ik ga eens ff rustig een aantal uurtjes lezen :z

Verwijderd

er ligt me iets van bij, dat je bij het evt. device aan moet geven dattie gebruikt kan/mag worden door Routing and remote access.

Daar heb ik toen een paar uur naar lopen zoeken.

Als je nou nog tegen problemen aanloopt, dan hoor ik het wel

Succes!! :*)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Dit is geen PNS en over RRAS config staat een ganse uitleg op MS:
http://www.microsoft.com/...erver/help/mpr_node20.htm

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.