Toon posts:

Ervaringen: hardware bestellen in de VS

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met bestellen in de VS of Japan? Ik had graag een 17” LCD besteld in de VS omdat die daar stukken goedkoper zijn. Is dit aan te raden of juist helemaal niet?

Geef misschien ook effe de naam van de online shop waar je gekocht hebt zodat ik weet waar ik een goede of juist slechte service mag verwachten.

Thanks a lot.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Let er wel op dat het nog wel eens meer kon gaan kosten wegens invoerrechten. Dat is nog eens 19% extra. En dan de verzendkosten nog. En wat doe je als hij kapot gaat? Al met al is het minder voordelig dan het zo op het eerste gezicht lijkt.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

je kunt het beste de Pricewatch raadplegen. Een monitor bestellen in de VS of Japan lijkt idd goedkoop. Maar er komt waarschijnlijk BTW bij en je moet invoerrechten betalen. Ook zijn de verzendkosten hoog. Al met al, niet zo heel handig

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Naar mijn weten zitten hier nog steeds meer nadelen aan als voordelen.

Voordeel:
- Hardware is (behoorlijk) goedkoper

Nadeel:
- Betalen van douanerechten (voorheen invoerrechten) en BTW (zie: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm)
Bovenstaande is misschien te voorkomen door een vriend in US/Japan produkt te laten kopen en laten opsturen als GIFT. Maar hier weet ik het fijne niet vanaf.

- Garantie? Die zul je wel hebben (?), maar wat te doen als het product defect raakt. Weer opsturen en lang wachten totdat het gerepareerd is?

- Omgang te verzenden product. Je wilt een LCD laten verzenden. Voordat het product bij jou thuis staat heeft het een hele lange reis moeten afleggen. Allemaal verschillende mensjes hebben het product in handen gehad... De één zal er voorzichtiger mee omgaan dan de ander.

Kortom, mijn inziens, een aantal grote nadelen. Ik heb hetzelf ook overwogen, maar heb er toch maar vanaf gezien. Zeker als het gaat om breekbare/schokgevoelige producten.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Topicstarter
OK, snap het wel, maar het schermpie dat ik wil kopen komt hier bijna nergens voor. Concreet gaat het om de Samsung SyncMaster 172T (zwarte uitvoering). De 172T is hier zelfs nog bijna nergens te vinden (komt nog geeneens voor in de PriceWatch), laat staan de zwarte uitvoering ervan.

Alternatieven voor de aanschaf ervan zijn uiteraard welkom.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
En waarom wil je perse die monitor dan?

Moet ie perse zwart zijn?

Aan alternatieven kan ik je niet helpen.

Misschien dat je eens met Samsung kunt bellen of zij dat scherm binnenkort ook in Nederland verwachten of anders wat zij voor jou kunnen doen als er iets mis mee is...
Misschien dat zij dan wel garantie afhandeling willen doen???
Heb geen idee of Samsung een kantoor in NL heeft, maar goed...
Tis maar een idee...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Julius, dat scherm wil ik dus ook! Het is al een aantal weken leverbaar in Duitsland, maar nu ook in Nederland. Althans, hij staat al in het assortiment van 2 winkels, namelijk van www.centralpoint.nl en www.acesonline.nl voor respectievelijk €702 en €759
Kijk even in de topic "Verschil 171T en 171P voor meer info".
Het is tot nu toe alleen nog maar de zilverkleurige versie denk ik. De zwarte zal nog iets langer op zich laten wachten. Zelf ben ik er nog niet uit of ik zilver of zwart wil... :S

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

/Oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.