Toon posts:

BIOS memory setting naar DDR400 - lockup!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na flash update van mijn moederbord GA-7VAXP heb ik in de BIOS geheugen setting van auto naar DDR400 gezet. Dat is ook het geheugen dat erin zit (512 MB)

Nu start mijn PC niet meer op, maar geeft om de 8 seconden een piep, monitor reageert niet. Ik heb al in de handleiding gezocht naar een jumper om met standaard BIOS op te starten, want ik vermoed dat er nu iets met mijn geheugen niet goed gaat. Eruit halen van geheugen heeft ook geen zin.

Een vriend zei dat ik de batterij eruit kon halen en dat de CMOS dan weer basis zou zijn.
Heeft iemand nog een andere optie?? OP de Gigabyte site wordt niets verteld over een CMOS reset!

Robin

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

EntonoX

Team leider

denk dat Bios battery enige optie is...... er zit wel een cmos jumper op???

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Topicstarter
Batterij eruit en erin geeft geen oplossing. Er zit geen CMOS jumper op. Ook kan ik niet gebruik maken van de backup bios die op dit moederbord zit.
Ik heb mijn leverancier gebeld en het moederbord uit de PC gehaald. Ik ga een nieuwe proberen. Dit ding is helemaal niet meer te gebruiken.

Slecht trouwens dat Gigabyte niets in de handleiding of op internet vermeldt over piepsignalen, wat dat betekent etc...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er geen cmos reset jumper opzit. goed zoeken!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, je moet wel voor een tijdje die batterij eruit hebben eh. Meestal zit er wel een CMOS reset jumpertje op hoor, check je manual nog eens en kijk vooral naar een 1-2/2-3 jumper in de buurt van je bios chip en/of je batterij.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:45
Aikeleer schreef op 09 oktober 2002 @ 09:49:
Hm, je moet wel voor een tijdje die batterij eruit hebben eh. Meestal zit er wel een CMOS reset jumpertje op hoor, check je manual nog eens en kijk vooral naar een 1-2/2-3 jumper in de buurt van je bios chip en/of je batterij.
Klopt haal hem er zeker een minuut of langer eruit. Lijkt me echt stug dat er geen cmos reset opzit hoor.

Verwijderd

Ja en als je er die batterij uithaalt; trek er dan ook de spanningstekker 230VAC uit het stopcontact.

anders blijft er spanning op je mamaplankje staan en zal het bios niet resetten.

Wat ook kan helpen (in ieder geval met mij Abit mamaplankje) is om tijdens het opstarten direct op de <insert> toets te drukken. dan worden alle settings in je bios gereset en start de computer normaal op.

Just a try worth....
Pagina: 1