[w2ks] Stom geweest te veel policies aangezet

Pagina: 1
Acties:

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:21
ik heb een w2k server draaien waarop ik een local policy wilde maken die ervoor zorgt dat users niet meer lokaal kunnen inloggen. hiervoor had ik een mooie optie gevonden Log on localy --> deny voor users. Maar ale nu kan ik als administrator ook niet meer aanloggen zelfs niet via een terminal sesie. Wel kan ik via een andere pc bij alle bestanden. Kan ik door bijvoorbeeld een plicy bestand weg te gooien de policy ongedaan maken?

www.heinemanss.nl

Verwijderd

Ik heb dat ook ooit eens gehad, en ik heb na lang zoeken maar besloten om het systeem opnieuw te installeren. Ik weet niet of er inmiddels hacks voor zijn, maar ik heb ze destijds (ongeveer 2 jaar terug) niet gevonden

• sheinemans
Ik heb lokaal wel toegang tot de bestanden daar moet toch iets mee mogenlijk zijn? :?

www.heinemanss.nl

Verwijderd

kun je niet in veilige modus inloggen?

• sheinemans
Heb ik inderdaad ook geproobeert maar dan gelden de policies ook....

www.heinemanss.nl

Verwijderd

Je dient remote te connecten naar je pc, en dan de policy ongedaan maken en rebooten.
Dus niet via TS, maar via een andere PC .
Je start MMC, klikt 'Add/Remove Snapin'. Je kiest 'Add' en vervolgens 'Group Policy'.
Vandaaruit kun je nu opgeven welke op PC je de group policy wilt aanpassen.

suc6

• sheinemans
had ik al geprobeert maar de optie om de rechten weer aante passen is nergens meer te vinden.

www.heinemanss.nl

• sheinemans
Heb nog een keer gekeken maar van de local policies kun je niets remote instellen.

www.heinemanss.nl

Verwijderd

Deze key zit in :
Computer Config -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment

• sheinemans
Als je via mmc kijkt op een andere pc zie je die dus niet.

www.heinemanss.nl

• Mavrick_rulez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2006
Je kan de policies verwijderen. Deze zitten namelijk grotendeels verstopt in het register. wellicht kan je proberen om met regedt32 verbinding te maken met die server. Verwijder dan de volgende sleutels:

HKEY_LOCAL_MACHINEHKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies

HKEY_LOCAL_MACHINEHKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

Ik hoop dat het zo lukt met deze sleutels.

Vergeet niet dat policies gewoon register vermeldingen zijn dus ook jou instellingen.

Success

• Mavrick_rulez
  • Laatst online: 05-09-2006
Even over het hoofd gezien..... Als er niemand is ingelogd heb je natuurlijk geen HKEY_CURRENT_USER

Maar hopelijk is dit overbodige info.

• sheinemans
hehe lekker geluncht en meteen even het register doorgespit maar helaas zonder resultaat....ga maar een nieuw image plaatsen.

www.heinemanss.nl

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

ff een search op de M$\knowledgebase site, levert o.a. de volgende oplossing:

Q276590

Door gebruik te maken van de tool ntrights.exe van de resourcekit zijn je problemen zo verholpen.

Succes :)

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 10:49:
Ik heb dat ook ooit eens gehad, en ik heb na lang zoeken maar besloten om het systeem opnieuw te installeren. Ik weet niet of er inmiddels hacks voor zijn, maar ik heb ze destijds (ongeveer 2 jaar terug) niet gevonden
Je hebt net te vroeg gezocht, first published: Oct 17 2000 9:38PM :+

Verwijderd

Een nog eenvoudiger oplossing is om in Veilige Modus in te loggen, dan in Mapopties Eenvoudige bestandsdeling uitzetten en tonen van Verborgen bestanden aanzetten. Dan rechtsklikken op de map WINDOWS\System32\GroupPolicy > Eigenschappen > Beveiliging. Selecteer daar je Administrator account (of welk account je maar wilt) en vink bij Read het hokje Deny aan. Het gevolg hiervan dat het gekozen account geen leesrechten meet heeft op deze folder en dus zijn er geen policies meer op van toepassing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 15:58:
Een nog eenvoudiger oplossing is om in Veilige Modus in te loggen, dan in Mapopties Eenvoudige bestandsdeling uitzetten en tonen van Verborgen bestanden aanzetten. Dan rechtsklikken op de map WINDOWS\System32\GroupPolicy > Eigenschappen > Beveiliging. Selecteer daar je Administrator account (of welk account je maar wilt) en vink bij Read het hokje Deny aan. Het gevolg hiervan dat het gekozen account geen leesrechten meet heeft op deze folder en dus zijn er geen policies meer op van toepassing.
Leuke oplossing, kun je als je aangelogd bent de policy's dus ook niet meer wijzigen... 8)7
oeps, ik weet het weer, je maakt gewoon een nieuwe administrator aan en daarmee kun je dan de policy's wijzigen...
maar wacht is even, de policy is toch dat niemand lokaal mag aanloggen... oh oh... da's pech, policy weg... O-)

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 15:58:
... Eenvoudige bestandsdeling uitzetten ...
En dit is alleen onder XP Pro en niet onder 2K, voor de rest sluit ik me aan bij bcs :X

Verwijderd

Tja, anders moet je echt ff via de MMC inloggen op je systeem. En dan ff de instellingen veranderen

Verwijderd

Of de administrator uit de 'Users' groep verwijderen.. ??

• sheinemans
Deankt tweakers maar er staat alweer een nieuw image op. Maar even waarom ik deze actie gedaan heb waardoor ik dit prbleem kreeg. Mijn w2k server hangt in een nt4 domein. Ik ben lid van een bepaalde groep en ik wil dat deze groep alleen op deze computer kunnen inloggen. Dit lukt dus niet. heeft iemand een idee hoe dit kan zonder AD.

www.heinemanss.nl

• [ash]

[ash]

Ik heb dit reeds eerder aangegeven :X , maar goed, hierbij nogmaals de link naar het M$ document:

Q279664

Je kan diversen rechten verlenen en ontnemen.

Succes

• Smurff
  • Niet online
sheinemans schreef op 09 oktober 2002 @ 13:06:
Deankt tweakers maar er staat alweer een nieuw image op. Maar even waarom ik deze actie gedaan heb waardoor ik dit prbleem kreeg. Mijn w2k server hangt in een nt4 domein. Ik ben lid van een bepaalde groep en ik wil dat deze groep alleen op deze computer kunnen inloggen. Dit lukt dus niet. heeft iemand een idee hoe dit kan zonder AD.
uhm gewoon op de oude NT manier met policies en poledit
Pagina: 1