BBNed en MXStream - Uitwisselbaar?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Beetje onduidelijke topictitle maar goed.

Situatie: een TD van een pjoeterwinkel waar nu nog kabelinternet ligt.
Nu willen we:
a. hogere snelheid (nu 1.5mbit, chello)
b. eens legaal draaien (nu op een chello prive abbo, en dat met netwerkje enz)
c. Mogelijkheid om zelf adsl te kunnen testen.

Als we hier MXStream zouden aanvragen zijn we klaar, dan kunnen we gewoon ADSL modems hier testen...

Maar kun je met een Cistron lijn (BBNed) ook gebruik maken van MXStream providers?
Op die manier kunnen we namelijk gewoon modem van provider x van klant hier testen ipv telkens naar de klant toe te moeten.

MXStream zelf is voor ONS geen optie, we willen sneller.. :)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51

lange

Boom Boom?

xs4all biedt tegenwoordig adsl via BBned aan, neem daar een een kijkje zou ik zeggen.

/edit
hier dus voor particulier (maar wel 8mbit)
en hier voor zakelijk (maar dan wel "slechts" 2mbit).

[ Voor 0% gewijzigd door lange op 08-10-2002 10:52 . Reden: linkjes toegevoegd... ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb me vandaag aangemeld voor TweakDSL morgen gaat brief de deur uit :) en dan zie ik het vanzelf wel heb me huidge adsl opgezegd .. dus :D

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

WeAreLegion schreef op 08 oktober 2002 @ 10:49:
Ik heb me vandaag aangemeld voor TweakDSL morgen gaat brief de deur uit :) en dan zie ik het vanzelf wel heb me huidge adsl opgezegd .. dus :D
TweakDSL was toch stopgezet? Of gaan ze nu toch weer verder?

webOS all the way!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 08 oktober 2002 @ 11:04:
[...]

TweakDSL was toch stopgezet? Of gaan ze nu toch weer verder?
ze gaan weer verder.

/edit of het gaat werken weet natuurlijk niemand

Verwijderd

Een Cistron Broadband Maxx account rules... 8mbit mag je zakelijk gebruiken, 100Gig dataverkeer, geen poorten dicht en mag server(s) draaien... wat wil je nog meer. (Ja 1mb up zou fijn zijn :) )

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Same bij tweakdsl zo :) .. maar goed zit allemaal op bbned :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is allemaal wel een beetje offtopic.. Over die tweakDSL verbindingen en BBned enzo, kan je beter even in dat andere draadje leuteren mensen!

Om even antwoord op je vraag stellen: Nee dat kan niet, je kan niet verbinding maken met kpn-adsl (mxstream is dood :P) providers via een BBned lijn.

Sterker nog, je kan pas verbinding maken met de username en password van de gebruiker en ook daadwerkelijk data krijgen op het moment dat je inlogt op de plaats waar de verbinding is. Dus zelfs met een kpn-adsl verbinding gaat " en PC van een klant mee naar kantoor nemen en daar even testen of-ie werkt" niet met zijn acount werken.

Wel kan je naast de bbned lijn op een andere telefoonlijn kpn-adsl aanvragen, puur voor testdoeleinden. Je kan dan gewoon een lite nemen ofzo, en dan de PC's van de klanten testen door ze bij jullie aan te sluiten en te kijken of je met jullie username en password wel in kan bellen. Als dat kan, dan moeten zij het op hun locatie met dezelfde apparatuur ook kunnen met hun eigen username. Alle huidige kpn-adsl providers zijn onderling wel "compatible" qua protocollen en instellingen namelijk (ook de light, basic etc abbo's).

Dus met een eigen adsl verbindinkje kan je dus wel de modems van klanten testen, het enige dat ze moeten wijzigen om het op hun locatie te laten werken is de username en het password. (volgens mij werkt zelfs elke username en elk password op elke adsl aansluiting, alleen krijg je dan geen data, "user@test" met wachtwoord "test" werkt namelijk ook overal (alleen geen data :P)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
zover ik het weet en uitgetest hebt kan je gewoon verbinding maken met elk login, zolang je maar op dezelfde centrale zit. Met andere centrales heb ik niet kunnen testen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, de centrales hebben er volgens mij niet zoveel mee te maken. Je kan niet met een BBned verbinding op dezelfde centrale verbinding maken met een kpn-adsl provider username/password... Dat zijn totaal andere netwerken en het enige wat ze met "de centrale" te maken hebben, is dat de koperdraad van het huis tot aan de centrale naar dezelfde centrale lopen. Vanaf daar is het totaal anders.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

JvS schreef op 08 oktober 2002 @ 12:14:
Nee, de centrales hebben er volgens mij niet zoveel mee te maken. Je kan niet met een BBned verbinding op dezelfde centrale verbinding maken met een kpn-adsl provider username/password... Dat zijn totaal andere netwerken en het enige wat ze met "de centrale" te maken hebben, is dat de koperdraad van het huis tot aan de centrale naar dezelfde centrale lopen. Vanaf daar is het totaal anders.
Dat klopt, maar het is wel mogelijk om op een 'ADSL van KPN' lijn in te loggen met elke willekeurige gebruikersnaam en wachtwoord van iemand anders, zolang deze maar op dezelfde centrale zit. Ik kan hier bevoorbeeld gewoon naar een vriend toe gaan elders in het dorp (Waddinxveen) en daar met mijn gebruikersnaam en paswoord inloggen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En dat kan op andere centrales niet? :? Lijkt me sterk. Wachtwoord en gebruikersnaam wordt op een authenticatieserver ergens anders gechecked, er zit niet per wijkcentrale zo'n server in... je hoeft niet eens op diezelfde server te zitten...

Even getest, ik kan in sterrenwijk Utrecht op een xs4all acount/lijn met mijn planet login inloggen, die verbonden is met de centrale in oog in al. Krijg alleen geen data :P.

Verwijderd

maar om modems te testen maakt het toch niet uit via welke provider of welk netwerk(BBnet of MXstream/KPNADSL) testen kun je ze toch wel, instellen voor de klant niet natuurlijk, wwarom zou je naar verschillende providers moeten testen, of installeren jullie voor je klanten? want anders volstaat het dat jullie een ADSL aansluiting hebben, als je er alleen mee test maakt het niets uit als er veel wordt gedownload of upload, is het handig die provider op te zoeken met de hoogste datalimiet of een zonder een datalimiet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Ok, ik weet dus genoeg nu....

Wordt dus dubbel-adsl, of gewoon geen tests :)

Wij installeren idd voor klanten, naja, men komt hier: internet werkt niet. Wel handig als je het dan ook kunt proberen, nu is het zo van: instellingen staan goed, het ZOU MOETEN werken.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Das nieuw voor mij, ik had het nog niet eens geprobeerd, maarja... :P
DJSmiley schreef op 08 oktober 2002 @ 12:58:
Ok, ik weet dus genoeg nu....

Wordt dus dubbel-adsl, of gewoon geen tests :)

Wij installeren idd voor klanten, naja, men komt hier: internet werkt niet. Wel handig als je het dan ook kunt proberen, nu is het zo van: instellingen staan goed, het ZOU MOETEN werken.
Een ADSL-lite lijntje is tegenwoordig niet zo duur meer, zeker gezien de aanbiedingen van de laatste tijd. Je hebt dan ook gelijk de garantie dat je altijd internet hebt. Nadeel is wel dat je 2 telefoonlijnen moet hebben.

Verwijderd

jullie zijn te aardig voor de klanten, tenslotte hoef je alleen maar te bewijzen dat het modem werkt en dat kan op elk netwerk, als het dan niet bij de klant werkt is het handiger om de provider te bellen omdat ze daar de specifieke instellingen weten, en zelfs de helpdesk van de fabrikant kan dan waarschijnlijk meer vertellen.
Heb een Lapwing op BBnetwerk, provider Eweka, gebruikmakend van intouch, lapwing helpdesk kan toch de specifieke instellingen voor deze opstelling
Ik weet niet hoeveel klanten jullie met zulke problemen krijgen per dag/week/maand maar zet daar 2x ADSL abbo tegenover(100 euro totaal) plus nog de aansluitkosten van BBnet zijn ook niet laag is die 50 euro extra en 300 euro aansluitkosten van BBnet het wel waard, verdient het zich terug?

Verwijderd

Begint al lekker, had wat vragen omdat ik ook voor TweakDSL wilde gaan, telefonisch niet bereikbaar en krijg ik een bandje.....dat wordt dus imho niks.. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 13:27:
Begint al lekker, had wat vragen omdat ik ook voor TweakDSL wilde gaan, telefonisch niet bereikbaar en krijg ik een bandje.....dat wordt dus imho niks.. :(
ik zou maar niks zeggen, kritiek op tweakdsl kunnen ze hier niet zo goed hebben....half jaar geleden kreeg je er waarschuwingen/aantekeningen voor :Z

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat soort commentaar inderdaad wel, dat is nakelijk gewoon trollen. Dat wat Kees_mot zegt is gewoon een constatering, waarover echt niets gezegd wordt en die wellicht gewoon terecht is. Forumcrew heeft geen moer te maken met tweakDSL en je mag er gewoon over praten, maar niet de hele tijd zo vaak mogelijk vervelend over brallen en trollen dat "wij" zo slecht zijn enzo... nok dus met je irritante trolls of ga in LA zeiken ofzo.
Met die post van je nu ben je ook gewoon een topic aan het verzieken, het is niet eens ontopic en je hebt het ook al vaker gedaan en bent er al vaker voor gewaarschuwd. Dit is de laatste keer dat ik je daarvoor waarschuw.

Hou daar dus mee op :(

En nu hopelijk weer ontopic

Verwijderd

JvS schreef op 08 oktober 2002 @ 12:14:
Hmmm, toen onse wijk centrale nog problemen had, kreeg ik een "test" accound
en hier bij behoorende gebruikers naam en wachtwoordt van de hlpdsk.
(dat was iets van username:TEST Wachtwoord: testtest, ofzo iets)
Bel even met die klanten van de helpdesk, je krijgt het zo.
Als je inlogt op dit accoundje krijg je wel verbinding echter geen data verkeer (raar genoeg werkt msn soms wel, maar dat is weer iets heel anders)
Als je bij bb net of een andere xdsl provider zit heb je toch al een line-sig, je kan dus rustig een snelle accound nemen en toch je klanten hun modem testen :-)
(denk niet dat er veel stuk zullen zijn)

Iets anders wat ik nog even wil melden is dat ik zonder probleem op mijn broertjes internet accound kan gaan internetten, echter moet hij wel ff uitloggen anders wordt ik wel aangemeld maar doet internet het niet, alhoewel, op msn na dan.(weer msn die het blijft doen!)
Als ik hem opbel en we loggen op exact het zelfde moment in kunnen we beiden internetten, dit exact inloggen is wel even oeffenen en gaat pas na 10 tallen keren goed. Het is een leuk "weetje" :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

JvS schreef op 08 oktober 2002 @ 12:27:
En dat kan op andere centrales niet? :? Lijkt me sterk. Wachtwoord en gebruikersnaam wordt op een authenticatieserver ergens anders gechecked, er zit niet per wijkcentrale zo'n server in... je hoeft niet eens op diezelfde server te zitten...

Even getest, ik kan in sterrenwijk Utrecht op een xs4all acount/lijn met mijn planet login inloggen, die verbonden is met de centrale in oog in al. Krijg alleen geen data :P.
Ah, daar weet ik wel wat meer over :P

Je kan op elke KPN-adsl lijn inloggen als je zo'n account hebt, maar je zal inderdaad geen dataverkeer krijgen.
De verbinding zal enkel werken als je op dezelfde NRP zit, en dat zijn er echt meerdere per wijkcentrale... Dus best kans dat je buurman op andere aansluiting zit en het dan dus niet werkt.
Dit komt doordat je een vast IP adres hebt, en alle IP adressen bij kpn-adsl gerouteert worden naar de NRP waar de klant op zou moeten zitten.

Deze manier van routeren maakt het dus ook noodzakelijk om een vast IP adres te hebben, wat dus meteen de reden is waarom je die hebt bij kpn-adsl (niet omdat dat gewoon handig is dus ;))
Pagina: 1