[XP]Abnormaal traag

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:23

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Sinds gister is m'n pc niet meer vooruit te branden. Ik zou echt niet weten hoe het komt. Als ik een programma start, dan gaat de HDD eerst zo'n 30 sec ratelen voordat ik het programma voor m'n neus krijg. Internet explorer starten duurt veruit het langst. Als ik in IE een link in een nieuw venster wil openen duurt dat ongeveer 40sec en gaat gepaard met veel geratel.

Er is ook bijna constant wel HDD activiteit. Ik heb al nieuwe VIA 4in1 drivers geinstalleerd en mijn schijf gedefragmenteerd.

Specs:
Abit KT7
SAMSUNG 4.3gb schijf 5400rpm
Laatste 4in1 drivers (4.43)

Ook als ik alle draaiende processen kill gaat het nog steeds als dikke stront door een trechter.

CPU/Mem usage is verder normaal

btw, ik heb niet de search geraadpleegd want dat duurt echt een eeuwigheid om al die topics door te spitten nu mijn pc in deze staat verkeerd, hoop dat het voor een keertje niet erg is

Verwijderd

Heb je al je swap file aangepast zodat ie een constante groote heeft?

Verwijderd

probeer ook eens een nieuwe hdd.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kan zijn dat de HD een badsector heeft, controleer hem eens met scandisk oid

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Sinds wanneer heb je dat?? www.housecall.nl

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
Virusscanner?

Verwijderd

Heb je systeemherstel uit gezet of draai je soms norton utilities???

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:43:
Heb je al je swap file aangepast zodat ie een constante groote heeft?
yup, fixed @ 600mb
Vorkie schreef op 08 oktober 2002 @ 11:50:
Het kan zijn dat de HD een badsector heeft, controleer hem eens met scandisk oid
zal ik es doen
heb ik draaien, maar als ik alle op de background draaiende proggies kill, inc die viruscanner dus, helpt het niks
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 12:01:
Heb je systeemherstel uit gezet of draai je soms norton utilities???
nope

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
draai eens adaware. misschien heb je per ongeluk een leuk stukje spyware opgepikt.

woei!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
PaszWerken schreef op 08 oktober 2002 @ 13:18:
draai eens adaware. misschien heb je per ongeluk een leuk stukje spyware opgepikt.
Al gedaan, khad last van Gator, is er al af, no change

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XP was bij mij ook uitzonderlijk traag... et vrat ook HDD en geheugen... en ik ken iemand met een celeron 433 winxp draait en daar draait et echt extreem soepel voor zo'n systeempje... ligt volges mij meer aan de combo van hardware ofzo dan aan andere dingen.

Verwijderd

misschien loopt je hd op zijn eind...

als dat zo is zou ik maar snel alles backuppen

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Rare zooi dit. Opeens deed alles het weer na een reboot, zonder verder maar iets te doen. Ik blij natuurlijk totdat ik vanochtend mijn pc aanzetten. Ik druk op de Internet knop op m
n keyboard maar er gebeurd niks. Dus ik nog een paar keer drukken, maar nee, geen resultaat.

Na ongeveer 40 secs verschijnen er opeens 5 IE vensters. Als ik dus Internet Explorer open duurt het 30-40 seconden voordat ik de browser voor m'n neus zie. Nadat ik IE opgestart hebt doet mn HDD niks en de CPU usage ligt rond de 10% (normaal). Heb al weer gedefragged en alle proggies die in de background runnen uitgezet maar het helpt niet.

Als ik dus IE start doet m'n een halve minuut helemaal NIKS voordat hij de browser opent. Zucht, iemand suggesties?

Verwijderd

Met iexplorer heb ik ook trooubles. De normale explorer niet verkenner reageert normaal maar iex die loopt bij mij vast als bijv een banner aanklik. Dat doet niemand weet ik maar als je bijv inlogt bij hotmail start ie automatisch msn.nl als 2e iexpl en dan crashed ie. Kijk je voor de gein bij je taskman en zie je geen piek in cpu bij iexplorer. Ik kwam erachter dat kazaa2.x nogal veel weg vrat bij m'n cpu ongeveer een constante van 30 tot 60%!!! Dit ben ik dus gaan monitorren. Verder heb ik mezelf als optie geboden Netscape. En ik ben er niet ontevreden over geworden eigenlijk. }) (geef toe msie is toch niets ;) )
Pagina: 1