For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Laat maar..... Als ik met PuTTY vanaf de Win XP machine connect via SSH ipv Telnet kan ik wel direct als root inloggen. Dat is beter (en veiliger).
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Een user aanmaken en dan 'su' doen is zeker geen noodgreep, dat is hoe je dat hoort te doen (tenminste, qua veiligheid is dat wel het beste).
En trouwens, je hebt telnet aan staan? Dat zou ik zeer zeker verwijderen als ik jou was. Of je als root mag inloggen via SSH kun je instellen in /etc/[ssh/]sshd.conf, er staat daar een optie 'PermitRootLogin' of iets in die geest.
En trouwens, je hebt telnet aan staan? Dat zou ik zeer zeker verwijderen als ik jou was. Of je als root mag inloggen via SSH kun je instellen in /etc/[ssh/]sshd.conf, er staat daar een optie 'PermitRootLogin' of iets in die geest.
Ik bedoelde eigenlijk dat ssh beter (en veiliger) is dan telnet.Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:14:
Direct als root inloggen is nooit beter, en al helemaal niet veiliger.
Overigens heb ik ook gemerkt dat ik remote root login in /etc/rc.config weer op no kan zetten als je ssh gebruikt.
Overigens een goede tip om telnet er maar vanaf te donderen; als het met een encrypted ssh ook kan heb ik het niet meer nodig.
Hier is al vele malen over gepraat... dit had je op kunnen zoeken
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()