[IBM] Redirector beheersoftware

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Wie heeft er ervaring met dit pakket ?

Een leverancier wil ons overtuigen dat het vele voordelen bied, maar ik hoor graag meningen van collega's die met dit pakket werken.

Gezien de aard van de software leek mij PNS het juiste forum voor deze vraag.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De aard van het pakket wel, maar de inhou van je topic nou niety echt IMHO :X

• Wat kun je ermee ?
• Wat wil je ermee
• Wat is je budget?
.....

Je hoeft niet het pakket te kennen om uberhaupt mee te disusieren.
Ik kan ook wel op een autoforum (waar elke vraag als 'is deze 2e hands toet-toet iets' gesloten word) een topic posten met "Volgens de dealer moet ik een ferari nemen, is 't wat?" omdat het een dure auto is, maar het gaat ook om de inhoud ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ok ok Koffie, heb je gelijk in. :)

Maar ik zou graag van gebruikers horen wat zij er nou precies mee doen en waarom.
Budget is niet onbeperkt, maar als het echt voordelen bied worden er wel middelen vrijgemaakt. ;)

Het pakket zal wel net zoiets zijn als Open View van HP, maar dat ken ik ook verder niet....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 18:04

Whizzer

Flappie!

IBM Redirector??? Dat is toch IBM Director?? Even opstarten.......

Ja, dat is IBM Director... Dat pakket ken ik niet..... nog nooit van gehoord, laat staan gezien ;)

Ik gebruik het pakket voornamelijk voor remote control, maar daar is het best wel traag voor... Terminal Services Client is dan sneller... Echter heb je met TSC een nieuwe sessie en met Director de huidige sessie en dat kan wel eens voordelen hebben... Verder gebruik ik persoonlijk het pakket voor weinig andere doeleinden, maar je kunt er wel erg veel mee, files handig kopieren enzo, maar ook services stoppen en starten zonder daadwerkelijk aan te loggen op het systeem. Een remote dos-prompt is ook mogelijk...

Effe kijken, O ja, met SNMP kun je ook veel doen in IBM director... Ook kun je logging opvangen van defecte harde schijven en zelfs een mailtje laten sturen als dit gebeurd...

Is het verhaal duidelijk? Nee, dat dacht ik ook niet, maar het geeft wel even een korte opsomming wat er onder andere mee kan... Mijn collega's aan de andere kant van de kamer gebruiken het veel uitvoeriger dan ik/als mij en zijn er erg tevreden over (op de trage performance van de remote control na dan)...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Budget is ook niet nodig als je ergens een IBM xSeries (of oude netfinity) hebt staan. Per IBM server mag je het op 10 niet IBM servers draaien. Zit eigenlijk maar 1 groot nadeel aan dit pakket, het is alleen voor het i386 platform.

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 21:10

MADSMILE

Perl 4 life

Ik ben op dit moment ook bezig IBM Director op IBM servers te implementeren. Ikzelf ben niet zoweg van de IBM Director server applicatie , beetje hangerig vind ik zelf . Het mooie is alleen dat het je de mogelijkheid geeft om Direct je ServRAID adaptor / Advanced System processor en mainboard statussen te meten en dit via SNMP te versturen.DIt gebeurt naar de Tivoli Enterprise COnsole ( in mijn situatie ). Ikzelf gebruik de Director 3.1 versie , de agents sturen hun data / traps dan naar de TEC ( doormiddel van 1 TIvoli Plus module ) , Dit is zeker 1 groot voordeel, dit maakt het mogelijk alles vanaf 1 console te monitoren , zowel systeem als aplicaties.

voor meer info zou je ff bij ibm moeten kijken

http://www.pc.ibm.com/ww/...ems_management/nfdir.html

"Perl 4 Life"

Pagina: 1