[Illustrator 10] Selection tool werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13195

Topicstarter
Ik ben bezig met illustrator 10 voor wat ontwerpen.
nu is alleen van de 1ne op de andere dag het volgende gebeurt.

Wanneer je normaal gesproken de selection tool gebruikt kun je een afbeelding of dergelijken vervormen (resizen en zo), nu werkt dat opeens niet meer. wanneer je nu de selection tool wilt gebruiken kan je nog enkel verplaatsen.

ik heb illustator verscheidende keren opnieuw geinstalleerd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want om het met de hand te doen (zelf de waardes in geven) duurt te lang (deadline komt eraan) en is te onhandig.

Update:

Ik heb iemand horen zeggen dat het kan komen omdat illustrator iets in je profiel zet waardoor je het ook op andere systemen krijgt.

als dat zo is, hoe kan je het dan uit je profiel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Met Adobe NL contact opnemen als je al opnieuw geinstalleerd hebt kunnen wij ook niets voor je doen.
en in de tussentijd voor dit project de computer van een collega met een goed werkende versie inpikken of je oude 9 of 8 installeren wel eerst je bestanden saven als 8 of 9 ;) good luck!

Adobe The Netherlands
Adobe Technical Support Centre
Tel: (+44) 131-451-6885
Fax: (+44) 131-458-6972

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Heb je de juiste tool geselecteerd? (v) is selction tool (a) is arrow, kun je andere dingen mee. Probeer daar eens mee te spelen. Anders gewoon even de-installeren en er opnieuw opzetten. Beetje vaag probleem namelijk. Anders de help er op naslaan of contact opnemen met Adobe Nederland want je hebt recht op support als je zo'n pakket koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
[quote]Anoniem: 13195 schreef op 08 oktober 2002 @ 09:28:

ik heb illustator verscheidende keren opnieuw geinstalleerd.

[quote]

beetje opletten Willem! :)
edit: ik mag aannemen dat hij eerst alles eraf haalt voor hij opnieuw installeerd, dat is toch normaal als je problemen met het programma hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Als jij de volgende keer ook goed quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
fouten zijn er om te herstellen ;P
bottomline Phantom bel adobe daar heb je de meeste kans van slagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat je nog kan proberen is updaten naar 10.0.3 of een keer het bestand AIPrefs weggooien die al je settings bevat.

AIPrefs is soms een hidden bestand maar bij mij staat het gewoon in C:\Documents and Settings\Oscar Rottink\Application Data\Adobe\Adobe Illustrator 10

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ilustrator... tja daar heb je het al.. ooit Coreldraw 10 geprobeerd?
Voor gevectoriseerde tekeningen is dat toch heel wat beter werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
henkleessen.. die stelling is aan de harde kant moet ik zeggen.
Persoonlijk vind ik CorelDRAW een vreselijk schraal programma, helemaal tegenover Illustrator, en ik gok zo maar dat een hoop mensen dat met me eens zijn. Het mist gewoon een aantal dingen wat betreft functionaliteit. Daarnaast gaat het -for example- niet met .EPS files om zoals het zou moeten, en kom dan maar eens professioneel uit de verf in de grafische industrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Eens. En schuift met 1 zwaai CorelDraw op 1 hoop met PaintShopPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OzBoz schreef op 08 oktober 2002 @ 10:12:
Wat je nog kan proberen is updaten naar 10.0.3 of een keer het bestand AIPrefs weggooien die al je settings bevat.

AIPrefs is soms een hidden bestand maar bij mij staat het gewoon in C:\Documents and Settings\Oscar Rottink\Application Data\Adobe\Adobe Illustrator 10
Dank jullie wel,

de oplossing van OzBoz heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

henkleerssen schreef op 08 oktober 2002 @ 10:14:
Ilustrator... tja daar heb je het al.. ooit Coreldraw 10 geprobeerd?
Voor gevectoriseerde tekeningen is dat toch heel wat beter werken..
Thuis gebruiker zeker?
Want als je professioneel met vectoren, of eigenlijk ontwerpen in het algemeen, aan de slag gaat dan kun je niet zonder Illustrator, tis een wereldstandaard en niet voor niets.
En als je de Adobe UI gewend bent is het helemaal zelfkastijding om met CD te werken..

Dus eens. En verbrandt de Corel CD ritueel...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
wat heeft gewerkt, de update of de AI prefs weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

don't get me wrong: no flame intended.. Ik gebruik adobe PS.. dat werkt prima.. Maar illustrator.. tja.. wat kan ik met coreldraw (die sneller en intuitiever werkt en goedkoper is dan AI) niet, wat ik wel met AI kan? Willem169?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Anoniem: 13195 schreef op 08 oktober 2002 @ 11:18:
[...]

Dank jullie wel,

de oplossing van OzBoz heeft gewerkt.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

henkleerssen schreef op 08 oktober 2002 @ 11:38:
don't get me wrong: no flame intended.. Ik gebruik adobe PS.. dat werkt prima.. Maar illustrator.. tja.. wat kan ik met coreldraw (die sneller en intuitiever werkt en goedkoper is dan AI) niet, wat ik wel met AI kan? Willem169?
Volgens mij doelt willem169 op het technische gedeelte. Je kunt voor jezelf leuk freubelen in Coreldraw maar wanneer je dingen moet maken die gebruikt moeten worden in drukwerk etc kun je niet om Illustrator heen. Al was het alleen om goede vriendjes te blijven met drukkers en lithograven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

OzBoz schreef op 08 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

Volgens mij doelt willem169 op het technische gedeelte. Je kunt voor jezelf leuk freubelen in Coreldraw maar wanneer je dingen moet maken die gebruikt moeten worden in drukwerk etc kun je niet om Illustrator heen. Al was het alleen om goede vriendjes te blijven met drukkers en lithograven ;)
bullshit.. ik kan gewoon elk formaat aanleveren aan de drukker (een maand gelee nog gedaan).. Meestal doe ik dat btw gewoon in PDF of EPS.... (met pantone kleuren opgevend welke ik gebruikt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

henkleerssen schreef op 08 oktober 2002 @ 11:46:
[...]

bullshit.. ik kan gewoon elk formaat aanleveren aan de drukker (een maand gelee nog gedaan).. Meestal doe ik dat btw gewoon in PDF of EPS.... (met pantone kleuren opgevend welke ik gebruikt heb).
Je mag best van mij aannemen dat dat geen bullshit is. Als ik bullshit wilde verkondigen ging ik wel de HK in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tham schreef op 08 oktober 2002 @ 11:35:
wat heeft gewerkt, de update of de AI prefs weggooien?
sorry, de oplossing van het weggooien van de AI prefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

OzBoz schreef op 08 oktober 2002 @ 11:52:
[...]

Je mag best van mij aannemen dat dat geen bullshit is. Als ik bullshit wilde verkondigen ging ik wel de HK in.
Goed.. maakt verder niet uit... iedereen maakt ook maar vector tekeningen waar die zelf zich het beste bij voelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Je hoeft niet zo fel te reageren hoor... wilde alleen even melden dat als je professioneel werkzaam bent in de druk- en DTP (vormgevings) industrie en je veel met PDF en EPS werk, je niet om Adobe heenkunt, en helemaal omdat PDF hier vandaan komt. Het probleem is gewoon met CorelDRAW dat als ik daar een .EPS in open, de kleuren en vormen gewoon helemaal vernaggeld zijn, terwijl als ik in Illustrator open; het prima wordt weergegeven... om over .AI maar niet te beginnen.

CorelDRAW is, zoals OzBoz ook zegt, prima te gebruiken voor je thuis vector meuk, maar ga me niet wijsmaken dat je drukker Corel prefereert voor Illustrator files. Daarnaast is het toch ook nog eens onzin dat je je PMS waarden op een "briefje" naast je artwork moet leveren? Dat is om maar even een voorbeeld te noemen die er in Illustrator standaard inzit.

Meer gericht op professioneel gebruik dus, maar als jij 't zelf lekkerder vind werken ben ik de laatste die je tegenhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

willem169 schreef op 08 oktober 2002 @ 11:59:
Je hoeft niet zo fel te reageren hoor...
valt toch wel mee?
wilde alleen even melden dat als je professioneel werkzaam bent in de druk- en DTP (vormgevings) industrie en je veel met PDF en EPS werk, je niet om Adobe heenkunt, en helemaal omdat PDF hier vandaan komt. Het probleem is gewoon met CorelDRAW dat als ik daar een .EPS in open, de kleuren en vormen gewoon helemaal vernaggeld zijn, terwijl als ik in Illustrator open; het prima wordt weergegeven... om over .AI maar niet te beginnen.
EPS bestanden worden anders wel goed gegenereerd door Cdr...(geen probs mee gehad). Ik maak btw niet zozeer eps bestanden open in cdr (dat ging in oude cdr versies idd fout).. maar exporteer ze meer.
Je kunt ook met andere progs pdfs maken van je geproduceerde plaatje in cdr... dus ik kan om Adobe heen ja...
CorelDRAW is, zoals OzBoz ook zegt, prima te gebruiken voor je thuis vector meuk, maar ga me niet wijsmaken dat je drukker Corel prefereert voor Illustrator files. Daarnaast is het toch ook nog eens onzin dat je je PMS waarden op een "briefje" naast je artwork moet leveren? Dat is om maar even een voorbeeld te noemen die er in Illustrator standaard inzit.
true... maar och ja.. als ik het naar pdf exporteer ... heb ik dat probleem eigenlijk ook niet meer...dus...
Meer gericht op professioneel gebruik dus, maar als jij 't zelf lekkerder vind werken ben ik de laatste die je tegenhoudt :)
Precies...
Pagina: 1