Toon posts:

Video naar PC onderbelicht - Sony TRV25

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik de beschikking over een Sony TRV25 digitale camcorder.

Bij het overzetten via USB van opnames blijken de bestanden op mijn computer veel donkerder te zijn dan de oorspronkelijke opnames op het scherm van de camera. Met name bij opnames die bij minder licht zijn gemaakt gaan hierdoor veel details verloren. :?

Nu vroeg ik mij af of dit door USB kan komen? Is dit een digitaal transport of een analoog?
Levert Firewire betere kwaliteit, of maakt dit niets uit?
Kunnen de bestanden worden bijgewerkt ("opgelicht")?
Of is het lichtniveau instelbaar?

Alvast bedankt voor een reactie.

_/-\o_

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik neem aan dat je camera ook een TV-uitgang heeft.
Ziet het beeld er op TV ook zo onherkenbaar uit?
Zoja, dan heb je inderdaad een slechte opname.
is dat niet het geval, dan zou het aan het transport kunnen liggen.
Wat ik alleen zo vreemd vind, is dat je digitale video over USB naar je computer voert. Video in het DV formaat, gaat met 3,6 MB/s en dat kan nooit over USB (v1.1). Ik vraag me dus af of je camera het opnieuw comprimeert, voordat het over de USB gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

of gaat het over stills?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om video, niet om stills. Comprimeren zou kunnen, maar ik kan de bestanden zowel in MPG als in AVI formaat via USB op mijn HD zetten (bijv. 200 MB MPG = 3 GB AVI).

Misschien dat ik het eens bij iemand met een firewire kaart zou moeten proberen, om te zien of dit verschil oplevert, voordat ik zelf de aanschaf van een firewire zou overwegen.