ideale plaatsing muis ontvanger?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:06
Sinds gisteren een draadloze muis (de logitech mx700), werkt opzich geweldig maar ik vroeg me toch af wat nu de ideale plaatsing is van de ontvanger?
Volgens het boekje kun je hem het beste zo ver mogelijk van alle apperatuur (Als monitor/speaker) plaatsen.
Alleen is dit op mijn bureau niet echt makkelijk te realiseren, nu heb ik hem wel van al deze apperatuur af geplaatst maar heb ik het idee dat mijn muis niet altijd wordt ontvangen (Als ik anders zit doet ie het al moeilijker)

dusss, hoever van de muis af? Hoever van andere app af?
Kan iedereen het nog volgen? Ik heb nog niet eerder een draadloos geval gehad en ben benieuwd of iemand een antwoord heeft!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
Ik heb een Logitech Cordless Desktop-dingie.
Bij mij ligt hij op mijn bureau achter mijn printer. Dat zal zo'n 50cm zijn, tussen muis en ontvanger.
Maar mijn muis werkt ook nog in de woonkamer, da's zo'n 4m verder, met muur ertussen!

• RoelsRules
het werkt dus met "radio-signalen" anders zou dit niet kunnen imo?
ik zal vanmiddag thuis er nog eens naar kijken en wat spelen met de afstand e.d..

wordt de ontvanger nu beinvloed door een monitor of kun je je monitor er door beinvloeden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
Het werkt inderdaad met RF, anders is er echt bijna niet met te werken. :)

Ik heb nog nooit storing gehad op monitor of ontvanger, maar het kan natuurlijk altijd zijn, dat je een monitor hebt, die niet voldoende afgeschermd is of zo (lijkt me wel onwaarschijnlijk).

Het beste wat je kan doen voor de plaatsing, is gewoon testen.
Beetje dichter, beetje verder, ... Je zal zelf wel merken wat het beste is voor jouw situatie.

• RoelsRules
Fire69 schreef op 08 oktober 2002 @ 09:18:

Ik heb nog nooit storing gehad op monitor of ontvanger, maar het kan natuurlijk altijd zijn, dat je een monitor hebt, die niet voldoende afgeschermd is of zo (lijkt me wel onwaarschijnlijk).

Beetje dichter, beetje verder, ... Je zal zelf wel merken wat het beste is voor jouw situatie.
ja idd, ik ga er vanmiddag verder mee "spelen", was alleen erg benieuwd of iemand hier een tip voor heeft. Is bijvoorbeeld hoogteverschil van belang? (Iemand deze muis toevallig ook?)
thx alvast! ;)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Fire69 schreef op 08 oktober 2002 @ 09:18:
Beeld je eens in: Infrarood :D
Moet je elke keer als je je muis verplaatst, de ontvanger ook verplaatsen :) :)

Bij alle muizen die ik heb getest, heb ik nooit problemen ondervonden. Gewoon lekker achter mijn monitor gegooid, niks van te zien...
Storingen met andere apparatuur lijkt me overigens erg sterk, maar goed... :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Ik heb alleen wel problemen gehad als ik hem wel op de monitor zet want dan ging hij wel een beetje storen. Nu weer wat verder weg en hij doet het prima.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Ik heb hier een draadloze :r trust muis en als ik die gebruik kan ik mijn draadloze sony koptelefoon niet gebruiken.
Pagina: 1