Groene strepen tijdens capture

Pagina: 1
Acties:

• frijkhof
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb sinds kort een Pinnacle PCTV Pro. EEA werkt fluitend onder XP, alleen wanneer ik ga capturen met de orginele software krijg is groene strepen horizontaal door het beeld. Dit lijkt toe te nemen wanneer er activiteit van de HD is. Op DVD formaat is het dus erger (meer HD IO). Ik heb van alles geprobeerd :

Kaart in ander PCI slot -> geen effect
Onder OS (Win2000 / WIn98) -> geen effect
BIOS Defaults -> Geen effect.

Inmiddels een beetje wanhopig aan het worden. Is er iemand die dezelfde problemen heeft en of kent?

Op die Pinnacle site via forum al gekeken. Probleem wordt daar ook aangegeven, maar de oplossing die ze geven hebben wederom geen effect.

Wie?

Whoever said nothing is impossible never tried slamming a revolving door

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het klinkt alsof je PC zo lang bezig is met wegschrijven dat ie te laat is met capturen.

Of is misschien je schijf erg gefragmenteerd? Probeer hem dan eens te defragmenteren.

Of zit er misschien ergens anders iets niet lekker bij het schrijven naar je HDD?
Draai je bijvoorbeeld een virusscanner (die vrolijk meekijkt wat je allemaal wegschrijft)?

Staat de UDMA ondersteuning aan van je harde schijven?

Senile! Senile Oekaki

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zijn de specifiekaties van de pc dan, misschien is je pc te langzaam voor het capturen, of je moet de resolutie veranderen (lager maken dus)

• frijkhof
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03-2025
Mijn Systeem :

AMD Athlon XP 2000
MSI KT3 Ultra
512Mb Kingston 333
2 x Maxtor UDMA 100 80Gb
overige meuk....

Het systeem zou het makkelijk moeten kunnen. Ook staat UDMA aan (default XP)
Resoluties wijzigen heeft ook geen effect (wordt wel minder)

Virusscanner (Norton Anitvirus 2002 Pro) aan of uit -> geen effect.

Heb verder geen idee

Whoever said nothing is impossible never tried slamming a revolving door

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Ben afgelopen zaterdag met mijn harddisk teruggegaan naar de leverancier en ja hoor dat bleek de boosdoener te zijn.
Was trouwens ook een Maxtor en nu omgewisseld voor een WD.