Toon posts:

Manadrake 9 bevriest bij benaderen /mnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na reeds eerde mij eens op Linux gegooid te hebben ben ik met de nieuwe releases van Redhat en Mandrake maar weer eens begonnen. Ik heb na beide geinstalleerd te hebben een grote voorkeur voor Mandrake. Echter wanneer ik vanuit Konqerer of XMMS /mnt benader om de mp3's van een fat32 schijf te kunnen afspelen bevriezen die programma's. Ik kom niet in /mnt laat staan dat ik daarna voor een schijf kan kiezen. Gek genoeg lukt het vanuit mozilla wel. Iemand enige ideen om dit op te lossen?

*Edit
Ik weet niet of mijn systeem ertoe doet, maar hierbij. het is een Dell Inspiron 4150 (laptop). Ik wissel een CD-rom af met een diskettestation in de bay en de 30Gb harde schijf is opgedeelt in 3 partities, de eerste is 12 Gb Windows XP op NTFS, daarna 8 Gb voor Linux en daarna 10 Gb FAT32 voor data.

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 09:47

x-man

Proud newbie!

Net 5 minuten geleden Mandrake 9 geinstalleerd.
/mnt doet het gewoon hier met konqueror.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

Kan best mandrake heeft automount en heeft soms rare kuren .. Automount uitschakelen is een optie.

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
Dit is iets van mandrake heb ik zelf al met verschillende versies gehad, als je geen cdrom in je drive hebt kan het wel even duren voordat je erbij kunt, je moet gewoon ff wachten als je er eenmaal bent geweest is het probleem ook weg maar het lijkt of je systeem is gecrashed dus gewoon ff wat anders gaan doen en na 10 minuten nog eens kijken :)

• mpol
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 08:52:
Na reeds eerde mij eens op Linux gegooid te hebben ben ik met de nieuwe releases van Redhat en Mandrake maar weer eens begonnen. Ik heb na beide geinstalleerd te hebben een grote voorkeur voor Mandrake. Echter wanneer ik vanuit Konqerer of XMMS /mnt benader om de mp3's van een fat32 schijf te kunnen afspelen bevriezen die programma's. Ik kom niet in /mnt laat staan dat ik daarna voor een schijf kan kiezen. Gek genoeg lukt het vanuit mozilla wel. Iemand enige ideen om dit op te lossen?

*Edit
Ik weet niet of mijn systeem ertoe doet, maar hierbij. het is een Dell Inspiron 4150 (laptop). Ik wissel een CD-rom af met een diskettestation in de bay en de 30Gb harde schijf is opgedeelt in 3 partities, de eerste is 12 Gb Windows XP op NTFS, daarna 8 Gb voor Linux en daarna 10 Gb FAT32 voor data.
Het is een kernel probleem met ntfs. Hij blijft hangen op de ntfs partitie.
Als het goed is gaat er een update van de kernel komen, maar daar is het nog even op wachten.
Misschien dat je het mounten van de ntfs partitie uit kunt schakelen in /etc/fstab. Als hij supermount gebruikt zou ik dat zeker uitzetten. Je zou hem ook op noauto kunnen zetten.

https://timelord.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik ben nog iets te nieuw. Dit is mijn fstab bestand. Wat moet ik nu veranderen.

/dev/hda5 / ext3 noatime 1 1
none /dev/pts devpts mode=0620 0 0
none /mnt/cdrom supermount dev=/dev/scd0,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-1,codepage=850,umask=0 0 0
none /mnt/floppy supermount dev=/dev/fd0,fs=auto,--,iocharset=iso8859-1,sync,codepage=850,umask=0 0 0
/dev/hda1 /mnt/nt ntfs iocharset=iso8859-1,ro,umask=0 0 0
/dev/hda2 /mnt/windows vfat iocharset=iso8859-1,codepage=850,umask=0 0 0
none /proc proc defaults 0 0

Verwijderd

vi /etc/fstab
ga met cursor naar regel van /dev/hda1 /mnt/nt ntfs ......
druk achter elkaar 2x de d in.
(dus "dd")
de regel verdwijnt
dan druk je ":wq"
klaar is kees.

en als reactie op mpol hier beneden
als je hem niet weg wil gooien kun je ook dit doen

"i"
#
<ESC>
:wq

op de regel die van toepassing is natuurlijk.
(dan zet je er een hekie voor en dan kijkt hij er ook niet meer naar. (toch?) )

• mpol
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 16:28:
/dev/hda1 /mnt/nt ntfs iocharset=iso8859-1,ro,umask=0 0 0
Ik zou hem niet verwijderen, als er een kernel update komt kun je hem gewoon wel gebruiken.
Zoals nu wordt hij atomatisch gemount bij het booten. Dat zou ik uitzetten met de noauto optie.
code:
1
/dev/hda1 /mnt/nt ntfs iocharset=iso8859-1,ro,umask=0,noauto 0 0

https://timelord.nl

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:23
Hee, je gaat een newbie toch niet vertellen dat 'ie vi fstab moet doen als 'ie ookgewoon met diskdrake ('mount points' in het control center) alle nodige aanpassingen kan doen?

Als het idd aan die ntfs-partitie ligt, gewoon ontkoppelen, koppelpunt weghalen en veranderingen bewaren (uit mijn hoofd).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu # gezet voor floppy, cd rom en NTFS en nu draait ie als een zonnetje. Misschien dat ie niet op NTFS bleef hangen, maar op de floppy aangezien die nu in het geheel niet in mijn systeem zit (de drive). Maar in ieder geval is de hapering weg. Bedankt mannen.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk alleen mijn floppy uitgezet en nu doet alles het!!!!!
Pagina: 1