[RH8] X start niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo ik heb een probleempje,

Als ik RH8 heb geinstalleerd verloopt allemaal goed en dan opnieuwe opstarten, gaat ook allemaal goed en dan is ie helemaal klaar en probeert ie X optestarten begint mijn beeld heel raar te flikkeren en dan krijg ik een blauwscherm met 2 keuze's (maar ik met allemaal raare tekens) ik heb allebij de keuze's geprobeert. en dan schiet ie terug naar de kernel. en ik kan wel inloggen met het "root"account maar niet met de accounts die ik tijdens de installatie heb gemaakt.

En als ik in de kernel ben dan typ ik "startx" en dan krijg een melding er staat dan "error found"(zoiets): screen not found.

en dan gaat ie niet verder. ik heb de xconfiguration al gedraait en de setup maar datr helpt niet. en ook nog een keer opnieuw geinstalleerd.

mijn setup zie sig:

(kan iemand ff de topic titel verander)

[ Voor 0% gewijzigd door Wdrawing op 08-10-2002 08:54 . Reden: Topic titel is niet helmaal goed ]

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Heeft waarschijnlijk te maken met de instellingen van je monitor in je XF86Config. Draai xf86config nog eens en let erop dat je overal de juiste waardes invoerd.
Voor je videokaart moet je trouwens in eerste instantie nv drivers gebruiken en nadat je X werkende heb kun je ze 'upgraden' met de officiële nvidia drivers van www.nvidia.com (lees daar ook ff de howto/readme goed over door)

Post anders ook je XF86Config eens...

daarbij kan de search ook veel helpen soortgelijke problemen zijn vaker langsgekomen

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 17:18

scorpie

Supra Addict

hey Wesley, jij hier? :)

anyway, dat had ik dus.. (ligt aan je gf4)... je moet je kleurdiepte instellen op 16 bits, dan pakt ie wel 1024*768.

Wanneer je dan de nvidia drivers hebt geinstalleerd, moet ie ook 24 bits pakken. (wat mij nog niet is gelukt).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Ok thnx ga het vanavond meteen proberen.

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 08:10
Had ik ook, gewoon op Yes en Ja enzo klikken. (standaard waardes volgens mij)

Dan stelt ie X opnieuw in, ff alles goed selecteren deze keer, de daarna doettie 't wel. Dan niet inloggen, maar eerst rebooten, want er moet nog wat configuratie gedaan worden.

Succes.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Topictitel gewijzigd.
Pagina: 1