Toon posts:

[C#] CSharp OpenGL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring mee om een fullscreen opengl window te maken met CsGL
Het is me zelf gelukt om een window te maken. Maar ik vroeg me af of iemand het al gelukt is om een fullscreen window te maken.

ja. ik heb de help files / examples bekeken maar die geven alleen aan om een venste te maken.

thx in advance

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Om een fullscreen venster te maken moet je je window borderless maken, naar de resolutie omschakelen die je wilt en daarna je form op 0,0 zetten en zo hoog/breed als het scherm maken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het hier niet vragen als ik dat niet allang geprobeert hebt.
Het start menu zit namelijk erg in de weg voor fullscreen :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uit de MSDN:
It is possible to cover the taskbar by explicitly setting the size of the window rectangle equal to the size of the screen with SetWindowPos. For Microsoft® Windows® 2000 systems or later, the window must lack either WS_CAPTION or WS_THICKFRAME, or else the window must be sized so that the client area covers the entire screen. Also particular to those systems, if the taskbar is set to Always On Top, it will remain hidden only while the application is the foreground application
Hij zou er dus niet voor moeten staan
Let wel dat je de resolutie van het hele scherm pakt, en niet alleen de working area, want dan heb je alleen het gedeelte boven de taskbar en andere soortgekijke bars

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik hem de form gererized naar mijn resolutie 1280x1024 en het wil niet lukken :(
het start menu blijft visible

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en als je m always on top maakt?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• hopakee
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
kijk hier eens, in de tweede reply

http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/2/14488.aspx

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem gevonden
ik deed het eigenlijk al op de goede manier van begin af aan.
maar de start menu verdwijnt pas na een paar seconden :s
en dat had ik in het begin niet door

thx voor de hulp allemaal :)

voor mensen die ook geintresseerd zijn in OpenGL met C# ken je mijn article vinden op http://www.c-sharpcorner.com/Code/2002/Oct/SimpleOpenGL.asp
hoop niet dat jullie dit als spam beschouwen
Pagina: 1