Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] floppy drive modden ?

Pagina: 1
Acties:

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik ben van plan mijn cd stations te stealth modden maar dan heb je wel mooi je cd roms weggewerkt maar dan zit je nog steeds tegen je mooie witten floppydrive aan te kijken.
dan kan je hem wel gaan verven maar dat is ook niet mooi want et is altijd een andere kleur dan je wilt.
is er hier ook een oplossing voor
ik heb een chieftec DA-01B-D

Smile !!!

Verwijderd

Gewoon eruit halen? Hoe vaak gerbuik je hem nou. Ik zou hem alleen evt. voor opstarten vanaf floppy gebruiken, dan hang ik hem wel even aan mijn systeem hoor :)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

je kunt naar de gamma ofzow gaan, kunnen ze de kleur van je kast opmeten en die dan mengen, benadert het redelijk goed

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik heb hem gewoon achter mijn voorpaneel gedaan.
De enige keren dat ik hem gebruik is voor een biosflash of met bootflop voor herinstallatie van mijn systeem (komt gelukkig niet vaak voor).

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

[hulp] maar even in [CM] veranderd.

Volgens mij zijn er niet zoveel mogelijheden:
• Floppydrive verven (evt. met speciaal gemengde verf)
• Zwarte floppydrive kopen (en kleurverschil accepteren)
• Floppydrive een stukje naar achteren monteren en een cover ervoor
• Floppydrive eruit laten

Persoonlijk zou ik dan voor de derde of vierde mogelijkheid gaan. Hoe vaak gebruik je je floppydrive nou? Voor die enkele keer kun je je cover wel verwijderen...

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Beste oplossing die er is -> USB Floppydrive :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
je kunt je flop ook gewoon in je kast laten liggen... hoeft alleen de kap eraf als je m nodig hebt...

voor de andere keren dat je m gebruikt, kun je t netwerk gebruiken :+

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
ik zag laatst iemand die hem andersom had gezet, dus met de stekkers aan de voorkant (achter je front plaatje), en dan kan je je floppy's er gewoon van binnen in doen, die chieftec heeft een heel handig hadvat, dus je kast ligt zo open (om er een floppy in te doen :P )

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Youk
  • Laatst online: 29-11 21:14

Youk

Volvo For Life

ik heb hier al zien staan om de floppy verder naar achter te plaatsen en gewoon een frontje ervoor, dat is natuurlijk wel mooi maar nog niet echt handig (ook al gebruik je dat ding niet vaak). Maar je kunt dan misschien op dat frontje scharnieren plaatsen zodat je dit kan openklappen en heb je direct toegang tot je floppy

soort van deurtje van maken dus

Volvo Classic Club Belgium

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wanneer je je fd zo weinig gebruikt kun je hem ook intern maken... gewoon op de bodem van je case leggen ofzo... Wanneer je 'm ooit nog eens nodig hebt maak je je case gewoon ff open :)

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Waar kan ik eig. zwarte frontjes bestellen?

• Carnagy
  • Laatst online: 01-10 09:15
idd en cover ervoor zal er wel kewl uit zien

Verwijderd

Inderdaad omgedraaid intern monteren, diskette erin, in BIOS boot from flop uitzetten (als ie al aanstond...) Kun je de voor biosflash benodigde bestanden er zo op kopieren.
Vervolgens booten, in bios boot from flop weer aanzetten, na jah, you catch my drift :7

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Je ken ook gwoon van cd-rom opstarten. Ff met nero een bootable maken (cdrw natuurlijk) en daar je biosflash opzetten. Opgelost. Zelf gebruik ik dat niet omdat er wel eens van die mensen zijn die nog geen brander hebben hmmmpffff

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Xiric
  • Niet online
bedankt voor de tips zon zwarte floppyfrive ziet dr wel lachuh uit

Smile !!!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb er geneen, en anders heb je soms ook case's waar een speciale gleuf zit waar je em 8er ken proppen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier in mijn zwarte Chieftec kast de standaard zwarte floppydrive van Norrod zitten, deze lijkt er wel speciaal voor gemaakt, zo erg komen de kleuren overeen...

Verwijderd

twee frontjes aan een cdrom speler modden en achter het tweede frontje je floppydrive plaatsen in een speciale bracket

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:28

Chop2000

Vroem

ik zag laatste dat iemand gewoon zijn floppy drive omgedraaid had zitten in zijn case, dus dat als je em openmaakte, er dan wel een flop in kon doen (dus zeg maar met de connector kant naar het front van je pc..)

niks

• RubenJ
  • Laatst online: 16:26
als je nog ruimte over hebt kan je hem ook gewoon in een 5¼ bay zetten en dan kan je dat plaatje ff weghalen alzz je um nodig hebt (tenminste alzz je front plaatjes er makkelijk uit gaan, zoalzz bij mij nu :D )

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:27
-JB- schreef op 08 oktober 2002 @ 09:06:
ik zag laatst iemand die hem andersom had gezet, dus met de stekkers aan de voorkant (achter je front plaatje), en dan kan je je floppy's er gewoon van binnen in doen, die chieftec heeft een heel handig hadvat, dus je kast ligt zo open (om er een floppy in te doen :P )
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 09:36:
Inderdaad omgedraaid intern monteren, diskette erin, in BIOS boot from flop uitzetten (als ie al aanstond...) Kun je de voor biosflash benodigde bestanden er zo op kopieren.
Vervolgens booten, in bios boot from flop weer aanzetten, na jah, you catch my drift :7
Chop2000 schreef op 08 oktober 2002 @ 18:59:
ik zag laatste dat iemand gewoon zijn floppy drive omgedraaid had zitten in zijn case, dus dat als je em openmaakte, er dan wel een flop in kon doen (dus zeg maar met de connector kant naar het front van je pc..)
Doelen jullie nou allemaal op mijn pc? :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/courageonline/Geforce/08a.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/courageonline/Geforce/09a.JPG

Verwijderd

MadMod schreef op 08 oktober 2002 @ 21:54:
[...]

[...]

[...]

Doelen jullie nou allemaal op mijn pc? :P

[afbeelding]
[afbeelding]
ROFL!!!! Vet handig... *NOT*
Achja idd, gewoon stealthen door een bay ervoor te hangen en dan er een soort klepje van te bouwen.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
lolz, ik laat de mijne lekker zitten zoals ie zit. ook al is het antieke hardware, het kan soms verdomd handig zijn :)
en de mijne is nu extra l33t met een blauwe led i.p.v. een groene :7 (voor het geval je het niet wist, ik ga voor een all blue case, tot op de NIC toe :D )

Mn 3D printer blogje..

• Beekforel
  • Laatst online: 18:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ik heb em ook intern zitten, maar dan boven m'n voeding. Gebruik hem zelden. Dat verhaaltje van bass303 ga ik ook toepassen, hoeft m'n kast nog minder open. :)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44
Zet hem nou gewoon onder een gestealthe cd-rom speler plaatjes aan elkaar koppelen en het is weer helemaal mooi ;) CDromspeler open, diskette erin, speler weer dicht, wel ff opletten dat hij ook dichtkan als er een floppy inzit.

Verwijderd

FXL schreef op 08 oktober 2002 @ 22:31:
lolz, ik laat de mijne lekker zitten zoals ie zit. ook al is het antieke hardware, het kan soms verdomd handig zijn :)
en de mijne is nu extra l33t met een blauwe led i.p.v. een groene :7 (voor het geval je het niet wist, ik ga voor een all blue case, tot op de NIC toe :D )
je bent niet de enige, ik moet nou nog 16 ledjes vervangen :(
duur grapje(of er moet een inkoopactie komen als ik geld heb).
2x NIC
1X Floppy
1X Zip
10X HDDVU(daar moet ik dan ook nog 10x CNY17-4 bij halen)

ontopic:
gewoon je floppy er uit halen, had ik ook gedaan.
totdat ik hem weer veel nodig had(voor school, software krijg ik op floppy om te oefenen(ghost, checkitpro, etc.)).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

2x NIC
1X Floppy
1X Zip

ontopic:
gewoon je floppy er uit halen, had ik ook gedaan.
totdat ik hem weer veel nodig had(voor school, software krijg ik op floppy om te oefenen(ghost, checkitpro, etc.)).
Er is nu een ia bezig voor ledjes. vanaf €0,20 . Dus dan is het goed te doen die 16 vervangen

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 13:18

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

misschien 'm gewoon helemaal naar achteren modden?
ofwel: boven/onder/naast je psu, desnoods weg te scharnieren boven je pci sloten :)
hoef je je kast niet open te halen, maar moet je er ff een flop van achter in rammen >:)
* LEiPiE roept ook maar wat, zelf geen last van de flop aangezien de rest van de kast ook nog steeds standaard compuwit/beige/creme/whatever is :)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 23:33
Als je nu gewoon je floppydrive aan de zijkant onderaan 'verstopt'. Als je hem dan ook nog verft zie je de normaal eigenlijk niks van en kan je wel altijd bij je floppydrive komen zonder dat je je kast open hoeft te halen.

Verwijderd

Ik doe em lkkr in me case. Ik gebruik dat ding toch never nooit.

En voor bestanden mee naar school te nemen ed heb ik zon sleutelhanger usb geval :D

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

2x NIC
1X Floppy
1X Zip
Euhmmm, wat moet jij met 10 Opto's in je VU meter, heb d'r maar 1 inzitten.
Deze zorgt voor scheiding van VU print, en de led uitgang op me MoBo.

And The Only One

• Underground75
  • Laatst online: 07:08
Indirect Off-Topic >:)

offtopic:
* offtopic: Kan je van zo'n USB sleutelhanger, bv ook progjes draaien zoals memtest etc?

Mijn floppy drive gaat er ook nog uit, hij moet ruimte maken voor een raid 5 opstelling.

Verwijderd

Diamon schreef op 09 oktober 2002 @ 15:25:
[...]

Euhmmm, wat moet jij met 10 Opto's in je VU meter, heb d'r maar 1 inzitten.
Deze zorgt voor scheiding van VU print, en de led uitgang op me MoBo.
ja dat weet ik, maar een blauwe led gebruikt 3.3v(meestal), die chip is nu al om een eitje op de bakken, dus dan belast ik die chip gewoon minder snap je?
door op iedere uitgang een CNY17-4 te zetten, kost nie zo veel(4 euro ofzo voor 10 stuks, en ik heb er nog 20 op voorraad).

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Ik heb dezelfde kast als jij en heb er gewoon een zwarte floppy-drive in hangen. De mitsumi van Informatique.

Je moet goed kijken wil je het kleurverschil zien.

Ik raad hem je ten zeerste aan. (en ik werk er niet eens :p)

Kan ff geen link vinden; Informatique-site half down :(

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
ik vind dat omdraaien wel een briljant idee :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:20:
Ik doe em lkkr in me case. Ik gebruik dat ding toch never nooit.

En voor bestanden mee naar school te nemen ed heb ik zon sleutelhanger usb geval :D
Op mijn school hebben ze winnt4 geval :o geen plugnpray

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• AMDtje
  • Laatst online: 26-08 23:30
Of je zaagt een gleuf ter grootte van een floppy in een front plaatje en zet die voor je drive.

• B_FORCE
  • Niet online
Misschien aan de achterkant van je kast (als je wil zagen tenminste)

One World Concepts

Verwijderd

en of er een oplossing is!!!

voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/89/image069.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/89/image114.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/89/image113.jpg

hele artikel is hier te lezen:
http://www.bit-tech.net/article/89/

• Xiric
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 23:21:
en of er een oplossing is!!!

voor:
[afbeelding]

na:
[afbeelding]

[afbeelding]

hele artikel is hier te lezen:
http://www.bit-tech.net/article/89/
die is wel erg bruut denk dat ik dat ook maar eens ga proberen

Smile !!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Doe een frontje er voor met een scharnier en dan open/dicht doen met zo'n clipje (als je drukt gaat ie open en als je weer drukt gaat ie weer dicht)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1