[suggestie] Status van een topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik was laatst weer eens een probleempje aant opzoeken en bedacht me toen het volgende:

Wat als de topicstarter (en de modjes) het topic een status moeten geven ?
Ik bedoel dan status zoals;
• vraag beantwoord
• oplossing zoekende
• informerend
• discussie
• Inkoopactie

dit zou de volgende voordelen kunnen hebben:
• Topics waarin het probleem al is opgelost worden niet meer volgespamd door mensen die met dezelfde oplossing (of een iets andere) nog wat techposts willen scoren.
• Je gaat selectiever te werk, daardoor vind je meer wat je zoekt (wil je ff lekker info lezen, of wil je anderen helpen)
• De mensen met vragen worden beter geholpen, aangezien je als user eigelijk alleen op dat topic klikt als je iets denkt te kunnen toevoegen. (of gewoon zijn probleem lezen, maar das dan een keuze)
• Als je iets zoekt en je vind niks, dan kun je er veel sneller achterkomen of het probleem al bekend is in de search, of dat je een topic kan openen. (je ziet namelijk of er al een oplossing voor is)

Je zou het status van het topic kunnen weergeven door een mapje met daarin een icoon. (bv. een vraagteken)

Modjes moeten de mogelijkheid hebben om een topic van status te veranderen, en het topic een defenitieve status te geven. (dwz. de topicstarter kan er niet iets anders van maken)

Ik weet niet of dit technisch haalbaar is, maar misschien is het een ideetje.

Mijn insziens zou dit een stap kunnen zijn om de kwaliteit op GoT een klein beetje te verhogen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Is al vaker besproken, maar dit kost teveel tijd. Een topic beoordelen is zeer tijdrovend.

Wat misschien wel een idee is om dit probleem op te lossen: er zijn zat users die hier wel tijd in willen steken, misschien dat er met die "ongebruikte" energie wat gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Overigens kan er in een topic ook nuttige informatie staan waar de zoeker wat aan heeft, terwijl de vraag van de topicstarter niet is beantwoord :)
Op die manier loop je dus weer een hoop informatie voorbij.

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
MetHod schreef op 08 oktober 2002 @ 07:56:
Is al vaker besproken, maar dit kost teveel tijd. Een topic beoordelen is zeer tijdrovend.

Wat misschien wel een idee is om dit probleem op te lossen: er zijn zat users die hier wel tijd in willen steken, misschien dat er met die "ongebruikte" energie wat gedaan kan worden.
ik heb geseareched, maar helaas niks gevonden.

Hoezo zou dit teveel tijd vergen ?

het gaat erom dat alleen de topic starter dit kan. Ik wil geen beoordelingsysteem zoals op de frontpage. Daar houd ik helemaal niet van.

Mijn idee is als volgt:

je opent een topic, doet je verhaaltje, en naast de verstuur button zit een pull down menu'tje met een stuk of 5 keuzes. Nu kies je wat bij je topic hoort, en mept op verstuur bericht.

het topic gaat zijn gang, en als het een topic is waarbij een antwoord werd gezocht, dan word van de topicstarter verwacht dat waneer het antwoord gevonden is, hij de status van het topic desgewenst veranderd.

Ik vind dat dit een minimale inspanningis die je _zeker_ mag verwachten van iemand die op GoT post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
DataBeest schreef op 08 oktober 2002 @ 08:11:
Overigens kan er in een topic ook nuttige informatie staan waar de zoeker wat aan heeft, terwijl de vraag van de topicstarter niet is beantwoord :)
Op die manier loop je dus weer een hoop informatie voorbij.
een topic lezen blijft een keuze hรจ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:29
Atgast schreef op 08 oktober 2002 @ 08:14:
[...]

ik heb geseareched, maar helaas niks gevonden.

Hoezo zou dit teveel tijd vergen ?

het gaat erom dat alleen de topic starter dit kan. Ik wil geen beoordelingsysteem zoals op de frontpage. Daar houd ik helemaal niet van.

Mijn idee is als volgt:

je opent een topic, doet je verhaaltje, en naast de verstuur button zit een pull down menu'tje met een stuk of 5 keuzes. Nu kies je wat bij je topic hoort, en mept op verstuur bericht.

het topic gaat zijn gang, en als het een topic is waarbij een antwoord werd gezocht, dan word van de topicstarter verwacht dat waneer het antwoord gevonden is, hij de status van het topic desgewenst veranderd.

Ik vind dat dit een minimale inspanningis die je _zeker_ mag verwachten van iemand die op GoT post.
of anders via eenmeeste stemmen idee..ider topic bezoeker geeft een status aan.. de status met de meeste stemmen wordt het en als het probleem opgelost is kan de topicstarter dat veranderen

of zoiets..tis nog vroeg dus ik zal wel weer wat over het hoofd zien :X

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:02

Klippy

Still Game

Ik vind 't een goed idee :)

Kan je ook 6 man voor inhuren en topicstarter ook de mogelijkheid geven de status te veranderen.

Maar dat zal wel niet te reealiseren zijn en ik weet niet of het zoveel toegevoegde waarde heeft.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:51
Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee. Het geeft een mooi zoekcriterium voor in de search. Ikzelf zou er dan nl. voor zorgen dat ik alleen de topics met 'opgelost' zoek.
1 nadeel, wat doe je met de topics van de afgelopen 5 jaar?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
EWS99 schreef op 08 oktober 2002 @ 09:10:
Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee. Het geeft een mooi zoekcriterium voor in de search. Ikzelf zou er dan nl. voor zorgen dat ik alleen de topics met 'opgelost' zoek.
daar zat ik ook over te denken, dat wordt lastig, maar misschien dat we ze maar gewoon moeten laten staan zoals ze zijn...

tis jammer, maar ik denk niet dat iemand zo gek is om een half miljoen topics te gaan doorspitten en moddereren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
EWS99 schreef op 08 oktober 2002 @ 09:10:
ach..ik verveel me tog hier op mijn stage :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
misschien nog een Modje die dit voorstel wil lezen ?

of zijn ze dit vanwege het vele werk dat het met zich meebrengt consequent aant negeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21

Jaymz

Keep on moving !

MetHod schreef op 08 oktober 2002 @ 07:56:

Ik ben ik hier grotendeels wel mee eens :)

Daarnaast heeft dit eveneens een technische aanpassing nodig, en ik heb geen idee in hoeverre dat haalbaar is (en if haalbaar hoelang het duurt eer het geimplementeerd is)

Dรจ vraag is: Wie mogen (naast de modjes en evt regulars) de status aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Jaymz schreef op 09 oktober 2002 @ 14:42:

[...]

Daarnaast heeft dit eveneens een technische aanpassing nodig, en ik heb geen idee in hoeverre dat haalbaar is (en if haalbaar hoelang het duurt eer het geimplementeerd is)

de mensen die veel tijd over hebben, en er de tijd voor nemen om een topic door te lezen en zo een duidelijk beeld te krijgen over waar het gehele topic over gaat..

de vraag is denk ik ook niet wie mogen...maar wie zijn de mensen die aan die eisen voldoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Jaymz schreef op 09 oktober 2002 @ 14:42:

[...]

zoals ik al een paar maal heb gezegd, alรฉรฉn de topicSTARTER en de modjes.

je moet het aantal statussen ook zwaar beperkt houden, anders werkt de opzet niet.
Het moeten "neutrale" statussen zijn, zodat er niet users hun eigen topics kunne aanprijzen

(ik geloof dat ik dit allemaal al es heb gezegd...)

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan op 09-10-2002 14:51 . Reden: S teveel ]

Pagina: 1