[LINUX] indien bios niet cd boot, via fd cd booten?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:22

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben het eigenlijk wat zat om bij oude pc's die niet in staat zijn om van cd-rom te booten om dat het bios dat niet ondersteund, dan maar 2x floppys te moeten laden wat behoorlijk lang duurt. (in mijn geval debian rescue en boot floppy).

Is er niet een oplossing waarbij hooguit 1 diskette nodig is die de computer kan vertellen waar de cd-rom te vinden is en daar van te booten?!

(bijvoorbeeld, als debian rescuefloppy laad krijg je daarna meteen een prompt met: boot:. kun je deze flop wat opties mee geven zodat hij de boot-flop niet nodig heeft en meteen de cdrom pakt? )

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Bootflop met CD drivers schrijven... Kijk in de manual/help van de distro's... Staat er wel in bij de meesten.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik geloof dat dosslack zoiets doet voor Slackware, maar misschien werkt dat ook wel voor een ander merk distro. http://userlocal.com/dosslack/

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Gewoon SBM (Smart Boot Manager) op een diskette installeren, booten van flop, en daarna kun je van je cd booten, of van je floppy, of van je hd, of......

quote van freshmeat:
About:
Smart BootManager is a tiny, powerful and multi-language boot manager written in assembler. SBM supports many features in only 30K bytes including multi-languages and themes, a user friendly menu system, partition auto scan, boot schedule, password protection, and more. SBM is the first GPLed boot manager to embed an IDE ATAPI CD-ROM driver, it can boot Win95/98/2K, Linux, FreeBSD, OpenBSD, and BeOS from CD-ROM. Multi-bootable image CDs are supported as well.