Toon posts:

[Debian] hoe moet ik terug linken naar me nieuwe kernel????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi @ all,

ik heb dus het volgende probleem. ik wilde een paardagen geleden me oudere (2.2.20-compact) kernel weer hebben, want dan kon ik pebaalde drivers instaleren voor een netwerk kaart, nu blijkt datie netwerk kaart nog niet werk en ik dus een andere netwerkkaart gefixed heb, deze doet het nu wel gewoon.

mare nu wil ik dus weer naar me andere kernel 2.4.18-586tsc alleen ik zou nie weten hoe dat moet ( ben nog zeer nieuw met linux).

van 2.4*** naar 2.2*** ging met het volgende commando was toen door iemand uitglegd. "ln -sf /boot/vmlinuz-2.2.20-compact vmlinuz" dus ik denk hoef alleen maar dit te doen om terug te komen naar me andere kernel "ln -sf /boot/vmlinuz-2.4.18-586tsc vmlinuz" maar dat werkt dus niet... zucht.

kan iemand me meschien helpen bedankt.

ow en als ik onvoledig of vaag ben zeg het dan effe.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Misschien een domme vraag, maar bestaat /boot/vmlinuz-2.4.18-586.tsc, en staat je in / als je het commando uitvoert?

Wat werkt er precies niet, krijg je een foutmelding bij het maken van de link of daarna? Voer je daarna lilo opnieuw uit (misschien nog iets met initrd, maar daar ga ik het nog maar even niet over hebben, antwoord hier eerst maar even op ;)).

Verwijderd

Topicstarter
arrrgghhh .... wat een stomme fout, stond dus niet in / als ik het commando deed.

foutje maar, harstikke bedankt.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Misschien tijd voor mc :)
Zomaar ff tussen hoor maar moet je lilo ook updaten nadat je de symlink naar de kernel hebt gewijzigd?
Heb het tot nu toe wel steeds gedaan, dat is er ooit een keer ingegroeid :P

Nu ook zonder stropdas